Tubes op fixie
Moderators:JJ, Beheerders
-
- Contacteer:
Hee ik zoek iemand die ervaring heeft met een tubes op zijn fixed bike.
Ik heb onlangs nieuwe velgen gekocht die enkel geschikt zijn voor tubes, maar nu weet ik hier niet zoveel over eerlijk gezegd.
Ik heb gezien dat er best een prijsverschil in zit, tussen de €20 en €80 per band. Dus kan iemand mij adviseren over een goede tube, het liefst onder de €35; per stuk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een fervent skidder ben, dus ze moeten wel ergens tegen kunnen.
Alvast bedankt! Groeten
Ik heb onlangs nieuwe velgen gekocht die enkel geschikt zijn voor tubes, maar nu weet ik hier niet zoveel over eerlijk gezegd.
Ik heb gezien dat er best een prijsverschil in zit, tussen de €20 en €80 per band. Dus kan iemand mij adviseren over een goede tube, het liefst onder de €35; per stuk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een fervent skidder ben, dus ze moeten wel ergens tegen kunnen.
Alvast bedankt! Groeten
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
- psychoaiko666
- Contacteer:
maar een baan is glad unlike het gemiddelde wegdek en baanfietsers skidden niet, die laten hun fiets uitrollen. ik denk dat't voor niet veel uitmaakt, maar als je veel skid moet je achter toch echt een andere velg gaan gebruiken en een schwalbe durano d'r op leggen. die band is speciaal gemaakt om mee te skidden.
wie zet nu weer een boom in de weg?
Dat is inderdaad dubieus, ik snap die redenering niet.nutsjesmoar schreef: Tubes op je achterwiel met een fixie gaat niet werken. Voorwiel is dubieus, maar op je achterwiel kan de lijm op je tube de kracht niet aan (zeker niet als je skid).
Zou je hem willen uitleggen?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
- Contacteer:
Gek genoeg heeft niemand het hier over het aanbrengen en lijmen van tubes. Daarbij moet je even weten wat je precies doen moet. Dit kan best lastig en tijdrovend zijn, zeker omdat de lijm vaak ook nog lange tijd moet drogen. Gewoon clinchers erop, ik geloof dat er daarbij genoeg (voordelige) keuze tussen mooie banden is voor de skid-a-lot's onder ons.
-
- Contacteer:
Waarschijnlijk omdat dat wel te leren is. Skidden op tubes kan gewoon nietkoekie schreef:Gek genoeg heeft niemand het hier over het aanbrengen en lijmen van tubes. Daarbij moet je even weten wat je precies doen moet. Dit kan best lastig en tijdrovend zijn, zeker omdat de lijm vaak ook nog lange tijd moet drogen. Gewoon clinchers erop, ik geloof dat er daarbij genoeg (voordelige) keuze tussen mooie banden is voor de skid-a-lot's onder ons.

-
- Contacteer:
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
En hoe zit dat dan bij een MTB, mogen die gasten ook niet zo hard remmen dan het wile blokkeert?nutsjesmoar schreef:Wanneer je gaat skidden op een tube vliegt deze van de velg af.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
En mag ik met de tubes op mijn crosser ook niet mijn remmen zo hard aantrekken dat ze blokkeren?
JJ
JJ
-
- Contacteer:
Really? Ook goed gelijmde tubes?
Over die dingen doen horrorverhalen de ronde, maar volgens mij is de belangrijkste variabele gewoon - zoals bij praktisch elke lijmverbinding waarbij de juiste materialen gebruikt zijn - de montage...
Neemt niet weg dat ik het op een fixie ook niet zou doen. En natuurlijk op geen enkele andere fiets die niet in competitie gebruikt wordt.
Over die dingen doen horrorverhalen de ronde, maar volgens mij is de belangrijkste variabele gewoon - zoals bij praktisch elke lijmverbinding waarbij de juiste materialen gebruikt zijn - de montage...
Neemt niet weg dat ik het op een fixie ook niet zou doen. En natuurlijk op geen enkele andere fiets die niet in competitie gebruikt wordt.

-
- Contacteer:
kost een paar centen, maar de lekkerste knal heb je toch met zoiets op 15 bar:alain schreef:Als je veel gaat skidden zou ik ook geen tubes gebruiken,
alleen het prijskaartje al...
Ik denk dat je gemakkelijk 3 cheapass bandjes hebt voor 1 tube.
Dugast
/Marten
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Tuurlijk is het onzin om met een tube op een straat fixed gear te rijden, maar het is onzin dat het niet kan. Natuurlijk zijn zijdelingse krachten minder fijn voor een verlijmde tube, en bestaat de kans dat hij er af loopt als hij teveel zijdelings belast wordt en de verbinding niet optimaal is.
Dat een tube er af en toe afloopt heeft met de lijm verbinding te maken, net of een baalwielrenner een aflopende tube zou hebben omdat ie net een lekkere skid heeft getrokken...
De verbinding tussen tube en velg zal het ergst op de proef worden gesteld als maximaal geremd wordt, niet als je in slip bent, dan glijdt de band lekker over dat asfalt en is de weerstand niet heel groot vergeleken met een gedoseerde rem actie.
JJ
Dat een tube er af en toe afloopt heeft met de lijm verbinding te maken, net of een baalwielrenner een aflopende tube zou hebben omdat ie net een lekkere skid heeft getrokken...
De verbinding tussen tube en velg zal het ergst op de proef worden gesteld als maximaal geremd wordt, niet als je in slip bent, dan glijdt de band lekker over dat asfalt en is de weerstand niet heel groot vergeleken met een gedoseerde rem actie.
JJ