hoi.
Ik wil me dit jaar graag gaan inschrijven voor The Blast 3 in Voges.
na al verschillende seizoenen veel op de downhill fiets gezeten te hebben wil ik eigenlijk wel weer eens wat meer diverse. en de als je winters dan toch in de sportschool zit kun je maar beter een doel stellen!
dus heb ik vorig jaar een trek remedy gekocht.
tot nog toe super tevreden over het geheel. en heeft inmiddels ook al heel wat kilometers gemaakt.
Maar goed even terug naar de Blast tot nog toe heb ik vooral rond om huis gereden en in zuid Limburg / stukje Ardennen. Maar de Vosges is toch wat anders lijkt me.
dus vraag ik me toch wel een beetje wat ik met het materiaal ga doen.
- een stijvere voorvork met wat meer veerweg nemen gewoon mijn ouden houden.
(er zit nu een F32 met 150 mm en 15 mm as in mischien in ruilen voor een 36er?)
- enkel of dubbel gaan rijden evt met welke verhoudingen
- ook niet onbelangrijk de wielen natuurlijk nu zit het standaard setje er nog in maar er moet sowieso wat anders komen dezen (vooral achter) heeft zijn beste tijd ook wel gehad. wat doe ik daar mee natuurlijk een setje betrouwbare naven maar welke velg een wat meer naar de Downhill gericht of toch liever sterk en zo licht mogelijk?
- bandenkeuzen nog zoon mooi onderwerp!! ga ik ook hier Full Downhill of toch ook weer een beetje lichter?
En wat te doen met de bescherming?
wat voor helm ga ik gebruiken mijn giro remedy of toch Mijn Poc Trabec.
ik heb hier een berg aan bescherming liggen maar wat heb je nu echt nodig?
evt. tips zijn natuurlijk altijd welkom.
alvast bedankt.
groetjes bas.
Enduro Materiaal??
Moderator:Beheerders
- een stijvere vork dan een fox 32 lijkt me wel aangenaam, je kan idd naar de 36 kijken maar ook naar een lyrik, deville, 55... Elk merk heeft wel zijn eigen meerwaarde, ik ben persoonlijk grote fan en frequent gebruiken van de u-turn optie op de rockshox vorken
- enkel of dubbel hangt van je persoonlijke voorkeur af, er bestaat al een ander topic over
- ben persoonlijk fan van een 'gewoon' handgemaakte wielset, dan zit je niet vast aan bepaalde onderdelen, bvb hope pro 2 met mavic EN...
- banden zijn afhankelijk van terrein en voorkeur, gewoon wat testen zou ik zo zeggen. Ik zit nu met de typische minion voor en crossmark achter, ik vind het nu in de winter wat te weinig grippen en toch te veel rolweerstand hebben...
Er is vaak minimale verplichte bescherming zoals full face, rugprotectie, handschoenen.... als ik zelf kan kiezen, rij ik met een gewoon potje, stevige broek en knielappen
enduro is toch heerlijk; niets moet, alles is persoonlijk te kiezen
- enkel of dubbel hangt van je persoonlijke voorkeur af, er bestaat al een ander topic over
- ben persoonlijk fan van een 'gewoon' handgemaakte wielset, dan zit je niet vast aan bepaalde onderdelen, bvb hope pro 2 met mavic EN...
- banden zijn afhankelijk van terrein en voorkeur, gewoon wat testen zou ik zo zeggen. Ik zit nu met de typische minion voor en crossmark achter, ik vind het nu in de winter wat te weinig grippen en toch te veel rolweerstand hebben...
Er is vaak minimale verplichte bescherming zoals full face, rugprotectie, handschoenen.... als ik zelf kan kiezen, rij ik met een gewoon potje, stevige broek en knielappen
enduro is toch heerlijk; niets moet, alles is persoonlijk te kiezen

Ik heb deze editie vorig jaar ook gereden (hopelijk dit jaar weer)
Voorvork en wielset voldoen wel alleen zou ik er wel een stevig bandensetje op gooien.
de ondergrond is behoorlijk rocky in sommige stages maar verwacht geen meter hoge drops e.d.
Banden zou ik niet te zwaar kiezen, je moet er namelijk ook nog zo'n 800-1000HM per dag mee omhoog rijden.
Qua bescherming is het ieder voor zich, sommige met potje ander full-face.
Zelf reed ik wel met fullface, in een special rij je naar mijn idee namelijk veel harder als dat je op een gewone zondagmiddag tour doet, daar komt ook nog eens bij dat je blind rijd dus niet weet wat er achter de bocht komt.......
zelf heb ik gereden met:
Fullface, elleboog en kniebeschermens aan tijdens de special.
xc helmpje en kniebeschremers tijdens verbindingsstukken (full-face op rugzak)
(Maar er zijn er ook die alles rijden met alleen een xc helmpje en kniebeschermers)
Bike:
Kona Cadabra
wel met Fox 160 36er
banden Fat Albert 2.4 (geen één keer lek gereden maar dat is meer geluk geweest)
wielen Mavic crossmax sx
Oh ja! en een seatpost dropper is wel aan te raden!!
Voorvork en wielset voldoen wel alleen zou ik er wel een stevig bandensetje op gooien.
de ondergrond is behoorlijk rocky in sommige stages maar verwacht geen meter hoge drops e.d.
Banden zou ik niet te zwaar kiezen, je moet er namelijk ook nog zo'n 800-1000HM per dag mee omhoog rijden.
Qua bescherming is het ieder voor zich, sommige met potje ander full-face.
Zelf reed ik wel met fullface, in een special rij je naar mijn idee namelijk veel harder als dat je op een gewone zondagmiddag tour doet, daar komt ook nog eens bij dat je blind rijd dus niet weet wat er achter de bocht komt.......
zelf heb ik gereden met:
Fullface, elleboog en kniebeschermens aan tijdens de special.
xc helmpje en kniebeschremers tijdens verbindingsstukken (full-face op rugzak)
(Maar er zijn er ook die alles rijden met alleen een xc helmpje en kniebeschermers)
Bike:
Kona Cadabra
wel met Fox 160 36er
banden Fat Albert 2.4 (geen één keer lek gereden maar dat is meer geluk geweest)
wielen Mavic crossmax sx
Oh ja! en een seatpost dropper is wel aan te raden!!
Om je een idee te geven hier de edit van de Blast#3 2012 in Zwitserland.
Deze vond ik persoonlijk wat minder technisch als de editie in de Vosges.
http://vimeo.com/55765812
Deze vond ik persoonlijk wat minder technisch als de editie in de Vosges.
http://vimeo.com/55765812
- vinnycorleone