2012 malaise / what grinds my gears / oudejaars samenvatting

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Smittie

Bericht door Smittie » vr dec 28, 2012 4:44 pm

cyberhawk schreef:
Lars TB schreef:Maar om dus even op te sommen wat je wilt (wat ik er van begrijp...):

-Alle Nederlanders met een Marrokaanse achtergrond er uit.

-Alle politici naar huis

-Alle bazen ook naar huis

-Politie mag alleen toekijken

-Politie moet keihard optreden

Veel verder kom ik niet...
Tragische opsomming ..geen punt ervan heb ik genoemd.. en als je zo naar dingen kijkt zal je nooit verder komen..
je lijkt wel een politieke partij.. een beetje waanzin lopen schreeuwen om tegenstand op te wekken.

Gelukkig zijn er iig nog mensen die t punt wel inzien. :worship:
naja zo als Lars het op somt, zo komt jouw verhaal ook bij mij over hoor.

DESL

Bericht door DESL » za dec 29, 2012 10:48 am

Ik lees het nog steeds anders, de opsomming van Flip geeft 't beter weer;
Flip van Veen schreef:ik denk dat Cyber wil dat we terug gaan naar de tijd dat men nog respect voor elkaar en elkaars bezittingen had en nog enigzins sociale controle op elkaar uitgeoefend werd! Dat men het nog afkon met een stevige uitbrander en desnoods een goede tik en klaar! En vooral dat de bevolking zich laat horen en optreed als er iets beslist wordt waar men het niet mee eens is zoals in de 60s en 70,s door te demonsteren en boycoten etc. De samenleving is slaafs en soft geworden wat betrefd de verharding en de sociale teloorgang van bepaalde normen en politike oplossingen! Terug naar het ouwe jongens krentenbrood gevoel en ik ben het daar mee eens als ik bovenstaande goed heb!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma dec 31, 2012 2:54 pm

Idd heel mooi gezegd..

Niemand kan t volk beter regeren dan t volk zelf..
Politieke omkeer
Scholing
en sociaal een grens leggen en niet de andere kant opkijken.

En t gaat er niet om of je t met me eens ben .. met alles of een punt
T gaat om bewust wording..teveel mensen nemen alles maar aan..
Ik heb ook mn uiterste best gedaan het zo min mogelijk "rechts" te houden..
Een punt waar een paar mensen me heen wilden trekken.. foei !
Het punt is dat DAT mijn mening is en ik hier feiten wilden aanhalen.
Als het op sociaal en regerings niveau verbeterd is mijn persoonlijke irritatie ook opgelost..
Ik weet dat ik niet alleen sta. En ik hoop sommige een punt heb gegeven om over na te denken..

Tot slot wil ik vandaag iedereen een fijne jaarwisseling toewensen. En een prosper 2013 8)

En voor de vuurwerk fanaten. Hou alles heel. Lichamelijk.. en de buurt

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma dec 31, 2012 2:57 pm

Idd heel mooi gezegd..

Niemand kan t volk beter regeren dan t volk zelf..
Politieke omkeer
Scholing

En t gaat er niet om of je t met me eens ben .. met alles of een punt
T gaat om bewust wording..teveel mensen nemen alles maar aan..
Ik heb ook mn uiterste best gedaan het zo min mogelijk "rechts" te houden..
Een punt waar een paar mensen me heen wilden trekken.. foei !
Het punt is dat DAT mijn mening is en ik hier feiten wilden aanhalen.
Als het op sociaal en regerings niveau verbeterd is mijn persoonlijke irritatie ook opgelost..

Tot slot wil ik vandaag iedereen een fijne jaarwisseling toewensen. En een prosper 2013 8)

En voor de vuurwerk fanaten. Hou alles heel. Lichamelijk.. en de buurt
Ik weet dat ik niet alleen sta. En ik hoop sommige een punt heb gegeven om over na te denken..

Lars TB

Bericht door Lars TB » do jan 03, 2013 9:41 pm

cyberhawk schreef: Niemand kan t volk beter regeren dan t volk zelf..
Ah, communisme!

cyberhawk schreef: Niemand kan t volk beter regeren dan t volk zelf..
Politieke omkeer
Scholing
Maar nog steeds leg je absoluut niet uit wat je wilt.

-waarheen moet de politiek?
-wat voor scholing?

Dus tot die tijd moet ik uit wat (tegenstrijdige) opmerkingen maar filteren wat jij bedoeld.

En niet de andere kant op kijken? Heb jij je grafitti-vrienden al op hun aso gedrag aangesproken?

Uiteindelijk zouden de meeste mensen wel hetzelfde willen, wat dat betreft begin ik te begrijpen waar je heen wilt. Maar op het moment dat ze daar iets voor moeten laten (eigen gedragveranderen, ruimte/tijd/geld opgeven), gaan er maar weinig meewerken... . (Ik bedoel maar te zeggen dat het dus heel zinnig is om niet alleen het probleem aan te stippen - of wat jij als probleem ziet - maar ook zinnige oplossingen te noemen, anders kom je geen stap verder. Van dat soort personen hebben we er in de politiek al 2 mogen beleven...)

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr jan 04, 2013 8:09 am

mn grafitti vrienden..
grappig kereltje ben je ..

tis alleen jammer dat om je compleet uit perspectief getrokken commentaar zo sneu over komt..

en met je laatste zin kan je net zo zelf de politiek in ./. of de maas IDC

jij moet niks veranderen en lekker zorgen dat je eigen reet warm blijft.. :ban:

Lars TB

Bericht door Lars TB » vr jan 04, 2013 11:39 am

cyberhawk schreef:
mn grafitti vrienden..

tis alleen jammer dat om je compleet uit perspectief getrokken commentaar zo sneu over komt..

en met je laatste zin kan je net zo zelf de politiek in ./. of de maas IDC

jij moet niks veranderen en lekker zorgen dat je eigen reet warm blijft.. :ban:
Nu gaat je weer lopen schoppen omdat iemand kritisch is.

Eerst probeer ik uit je commentaren te filteren wat je nu wilt. Mijn poging dat letterlijk te doen kan op bijval van andere forumgebruikers rekenen. Omdat jij ontkent dat ik het juist heb kunnen we concluderen dat je erg onduidelijk bent.

Een figuurlijke interpretatie kan wel op je bijval rekenen, maar is zo vaag dat nog steeds niemand weet wat je wilt en vooral hoe je dat bereiken wilt.

Schrijf nu gewoon op hoe jij dingen aangepakt wilt zien worden, dat is de manier om medestanders op langere termijn te krijgen.

Heb ik er nog een paar voor je:
cyberhawk schreef:Niemand kan t volk beter regeren dan t volk zelf..
Dat lukt als je een stam ergens in een oerwoud bent. En zelfs die hebben een stamoudste die de uiteindelijke beslissing neemt als er iets valt te betwisten.

Hoe groter de organisatie, hoe meer stamoudsten. Of politici zo je wilt. Bewijzen dat het volk zichzelf niet kan regeren zijn op ieder niveau te vinden.

Dicht bij onze beleving: de gemiddelde mountainbiker vindt dat hij prima over dat leuke wandelpad in het bos kan fietsen, hij remt netjes af bij wandelaars en groet ze netjes. Die wandelaar ergert zich rot, want je mag daar toch niet fietsen! Wandelaar klaagt, mtb-er krijgt de volgende keer een boete. Is het onzin om iemand regels op te leggen? Wie verzint ze dan? En als die regel dan oneerlijk is in jouw ogen, mag je die dan overtreden? Als die regel er niet zou zijn, dan scheuren alle bikers volgas langs de wandelaars 'want je mag er toch fietsen!'
Dan hebben de bikers wel lol en de wandelaars niet. Wiens lol is het belangrijkst?

Dus stellen we een instantie in om regels te maken. En die regels moeten iedereen een beetje tevreden stellen.

Verder van huis:

Haagse Schilderswijk. Die vinden dat ze het helemaal niet slecht hebben. Ze verdienen een zakcentje bij door wat autoradio's te verwijderen van auto's die niet in hun wijk horen maar er wel staan. Niemand klaagt, want als je daar over klaagt krijg je een dreun. Dus zijn de Schilderswijkers zich niet eens bewust dat er wat fout zit. Die buurman die te hard zijn rockmuziek opzette steek je neer, had 'ie maar Hazes moeten draaien. Weer een probleem opgelost. Paar keer per jaar grote fik op straat om de buurt bij elkaar te brengen. Wel effe eisen dat de gemeente de troep op komt ruimen, want daar betaal je toch voor. Nee, leven is goed in de Schilderswijk volgens de bewoners.

En deze:
cyberhawk schreef:
mn grafitti vrienden..

Ik ruk niets uit zijn verband. Het zijn je eigen woorden en die geven aan dat jij een andere mening hebt over wat normen en waarden zijn dan ik en vele anderen. Dan kun je roepen dat 'iedereen weet hoe het moet', maar als daar de meningen al over verschillen, dan is er veel werk te doen.

Mijn vraag blijft dus: hoe ga je die verschillen overbruggen, wat zijn jouw oplossingen?

Lars TB

Bericht door Lars TB » vr jan 04, 2013 11:45 am

cyberhawk schreef:en met je laatste zin kan je net zo zelf de politiek in ./. of de maas IDC
Dat gaat dus over deze:
Lars TB schreef:... maar ook zinnige oplossingen te noemen, anders kom je geen stap verder. Van dat soort personen hebben we er in de politiek al 2 mogen beleven...)
Kom jij nu eens met wat voorbeelden wat deze 2 politici (Fortuyn en Wilders voor alle duidelijkheid) geboden hebben om de problemen die ze aankaartten op te lossen.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr jan 04, 2013 11:45 am

je bent de enige of iig een van de weinige die het niet snap of het punt niet inziet..

oplossingen,,

gast mijn oplossingen wil je niet horen en ik zit zeker niet op jouw commentaar te wachten erop.,.

tis wel leuk dat je andere dagelijks gedoogde problemen aanhaald..

heb jij daaaar oplossingen voor.. ?

ff kort door de bocht..

alles allochtoon met strafblad eruit..

en alles onder de 80 IQ steriliseren .. bevorderd evolutie .. manke eendjes verzuipen immers toch ook ?

Lars TB

Bericht door Lars TB » vr jan 04, 2013 12:45 pm

cyberhawk schreef:je bent de enige of iig een van de weinige die het niet snap of het punt niet inziet..

Kap nou eens met die onzin en schrijf op wat je problemen zijn.

Ik zie alleen maar conflicterende opmerkingen als:

-politie schiet te veel
-er wordt niet hard genoeg opgetreden

En wat ik je vooral duidelijk probeer te maken: dit zijn jouw problemen. Ik ervaar die absoluut niet zo. En dan moet ik 'wakker worden'? Ik wil je best helpen met jouw problemen, maar je moet ze mij niet aanpraten.

Ja, er zitten dingen fout in NL, daar heb je gelijk in. En sommige dingen zien we vast hetzelfde en iets moet veranderen. Als daar nu meer mensen het over eens zijn, hebben we in ieder geval al een start.
cyberhawk schreef:heb jij daaaar oplossingen voor.. ?

ff kort door de bocht..

alles allochtoon met strafblad eruit..

en alles onder de 80 IQ steriliseren .. bevorderd evolutie .. manke eendjes verzuipen immers toch ook ?
Dank voor je oplossingen. Maar daar beginnen de problemen al. Die 'kut-marokkaantjes' hebben gewoon een NL-paspoort. Dus de grote groep die overlast veroorzaakt (allochtoon én autochtoon!) pak je niet. Die enkele echte buitenlander wordt meestal toch al het land uitgezet. Kijk, dat bedoel ik dus metoplossingen. En dat bedoel ik dus met die 2 politici. Overigens hebben ze in Marokko geen last van 'kut-marokkaantjes', mag je je afvragen waar het probleem zit.

Sterilliseren? Ja, goede oplossing. alleen is die voorwaarde weer wat vaag. Ik ken slimmere ouders die heel slechte opvoeders zijn... . Maar ik vond best dat je in deze maatschappij mensen het recht op een kind mag ontzeggen.

Ik ben niet tegen harde oplossingen. Maar je moet ten eerste wel het juiste probleem aanpakken en oplossingen vinden waar iedereen mee kan leven.

En dan liever zij in Den Haag dan ik!

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » vr jan 04, 2013 1:56 pm

Post verwijderd...bedenk me, wil er geen woorden meer aan vuil maken

emp
Contacteer:

Bericht door emp » za jan 05, 2013 10:48 am

Het grootste probleem in Nederland is dat de jeugd alles gelooft dat op internet staat.
Ze niet meer gemotiveerd raken zonder telefoon en daardoor ook niet meer sociaal kunnen handelen.De politiek weet dit en maakt daar dankbaar misbruik van.
En met jeugd bedoel ik de meeste onder de dertig , mensen wat Cyberhawk bedoeld is mij duidelijk.Zelf vader van drie dochters en geloof me ze laten mij een andere kant zien.En merk ook dat ondanks de ongelooflijke informatie bron Internet ,ze steeds dommer worden.
Cyberhawk respect dat je voor je mening durft uit te komen deed iedereen dat maar die stemrecht heeft.
i cycle the morning ride

didadunlop

Bericht door didadunlop » za jan 05, 2013 1:37 pm

Ach en vroeger geloofden we direct wat er in de krant stond. En dan specifiek de krant die bij onze zuil hoorde.

Tegenwoordig kan alleen iedere dimwit kansloze theorieen op internet knallen zonder enige objectieve achtergrond of een hoofdredacteur. En onder die dimwits zitten veel mensen met een hoog IQ helaas. Dus de afschietmethode (sorry steriliseer) van Cyber zal ook hier niet werken.

Goede reacties van Lars TB. Je kan beter onder woorden brengen wat ik denk. Ik schuif het onder de noemer "onderbuikgevoelens". Wil niet zeggen dat er geen kern van waarheid in zit. Maar voordat onderbuikgevoelens vertaald worden naar concrete problemen /oplossingen zijn we altijd een eind verder.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie