2012 malaise / what grinds my gears / oudejaars samenvatting
Moderator:Beheerders
Oké, maar nu concreet; wat gaan we doen?
Moet ik nu elke snot neus die zijn bek open trekt een klap in zijn gezicht geven?
Moet ik iemand voor zijn kop slaan als ik zie dat hij iets steelt?
Gaan we protesteren bij de regering zodat ze inzien dat een paar duur betaalde lamzakken zijn?
Zeg het maar ik doen mee!
Moet ik nu elke snot neus die zijn bek open trekt een klap in zijn gezicht geven?
Gaan we protesteren bij de regering zodat ze inzien dat een paar duur betaalde lamzakken zijn?

- cyberhawk
- Contacteer:
idd das een mooi begin,. maar met de kennis en het bewustzijn van helaas het overgrote deel vh volk..WitteReus schreef:Oké, maar nu concreet; wat gaan we doen?
gooi ik het eerst nog op het onder de aandacht brengen,..,
maar kut kinderen meppen en dieven heb ik geen problemen mee.
pas bijna een rotjong mishandeld omdat ie takken naar een nestende meerkoet aan het gooien was..
en een negertje bijna de sloot ingetrapt omdat hij de meerkoetjes probeerde aan te rijden
kut kind in mijn wijk = niet veilig
dit is meer kattenkwaad.. kan ik niet wakker van liggen..cyberhawk schreef: pas bijna een rotjong mishandeld omdat ie takken naar een nestende meerkoet aan het gooien was..
en buiten dat zijn meerkoeten de Marokkanen van het water, waarschijnlijk wilde het "rotjong" vissen en vrat de meerkoet zijn aas van zijn haak.
heb je bijna iemand die gewoon rustig aan het vissen was mishandeld

had je beter een paar kut koters kunnen aanpakken die bushokjes sloopten, graffiti spoten op andermans muren, auto spiegels eraf trapten enzovoort...
daar erger ik mij meer aan
-
Met andere woorden: je bent zelf een ontzettende aso...lol..de pot verwijt de ketel dat hij zwart zietcyberhawk schreef:idd das een mooi begin,. maar met de kennis en het bewustzijn van helaas het overgrote deel vh volk..WitteReus schreef:Oké, maar nu concreet; wat gaan we doen?
gooi ik het eerst nog op het onder de aandacht brengen,..,
maar kut kinderen meppen en dieven heb ik geen problemen mee.
pas bijna een rotjong mishandeld omdat ie takken naar een nestende meerkoet aan het gooien was..
en een negertje bijna de sloot ingetrapt omdat hij de meerkoetjes probeerde aan te rijden
kut kind in mijn wijk = niet veilig

- didadunlop
http://www.speld.nl/2010/05/04/de-koste ... -vrijheid/
Goede. En dat doorzetten op opvoeding/onderwijs/vrije tijd! (oh the irony)
En ik heb grofweg alle stukjes gelezen en zoek het eerlijk gezegd niet om te reageren op alle puntjes waar ik het wel of niet mee eens van. Noem mij maar sheeple of dom of volger. I could not care less.
Ik ben iig blij dat we geen bananenrepubliek zijn. Ik ben blij dat we hier nog een redelijke justitie en onderwijs sector hebben en ik hoop dat we ons niet door de waan van de dag laten leiden. Daar ligt wel mijn angst. Dat we in plotselinge woede of algemeen ongenoegen dingen doen die niks oplossen. Mob Justice is geen antwoord maar voelt wel goed voor veel mensen helaas.
Ach en als het gaat om al die complotten etc. Als sommige landen het geeneens voor elkaar krijgen om hun geheim agenten geheim te houden (Valerie Plame) of hun wapens kwijtraken ergens in een voormalige republiek ga ik er niet vanuit dat ze een NWO/9-11 geheim kunnen houden. Maar de mens heeft complottheorieen nodig schijnbaar. Dat maakt het wat makkelijker om de schuld af te schuiven ipv te zien dat het eigenlijk een grote chaos is en dat we weinig invloed hebben op het brede geheel.
Ik blijf erbij dat we dingen in perspectief moeten zien. Dit werkt voor mij altijd goed:
http://www.youtube.com/watch?v=nl5dlbCh8lY
Goede. En dat doorzetten op opvoeding/onderwijs/vrije tijd! (oh the irony)
En ik heb grofweg alle stukjes gelezen en zoek het eerlijk gezegd niet om te reageren op alle puntjes waar ik het wel of niet mee eens van. Noem mij maar sheeple of dom of volger. I could not care less.
Ik ben iig blij dat we geen bananenrepubliek zijn. Ik ben blij dat we hier nog een redelijke justitie en onderwijs sector hebben en ik hoop dat we ons niet door de waan van de dag laten leiden. Daar ligt wel mijn angst. Dat we in plotselinge woede of algemeen ongenoegen dingen doen die niks oplossen. Mob Justice is geen antwoord maar voelt wel goed voor veel mensen helaas.
Ach en als het gaat om al die complotten etc. Als sommige landen het geeneens voor elkaar krijgen om hun geheim agenten geheim te houden (Valerie Plame) of hun wapens kwijtraken ergens in een voormalige republiek ga ik er niet vanuit dat ze een NWO/9-11 geheim kunnen houden. Maar de mens heeft complottheorieen nodig schijnbaar. Dat maakt het wat makkelijker om de schuld af te schuiven ipv te zien dat het eigenlijk een grote chaos is en dat we weinig invloed hebben op het brede geheel.
Ik blijf erbij dat we dingen in perspectief moeten zien. Dit werkt voor mij altijd goed:
http://www.youtube.com/watch?v=nl5dlbCh8lY
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- cyberhawk
- Contacteer:
tis zonde dida.. ik had meer of een betere reply van je verwacht..
als je t nou tot al die tijd heb gelaten om te reageren had dit ook niet echt gehoeven van mij.. als het je toch al niet interesseert ben je ook niet de doelgroep..
even voor de duidelijkheid.. en complot theorie is als het nog een theorie is dat bestaat uit een idee.. zodra er feiten bij komen kijken is het geen theorie meer..
maar genoeg erover.. je opmerking " ik ben blij dat we geen bananen republiek zijn" zegt ook alweer genoeg..
quote : "tis een chaos heh en we hebben geen invloed erop".. stem jij nog wel dan.. met die instelling.. ?
@ thomas en smittie
ik doe tenminste nog wat aan de jeugd voordat het overgrote deel van de bevolking het niet meer durft.. en ik ga echt niet een kind tot bloedens toe slaan.. maar een opvoedkundige tik is nooit een probleem..
nu wassie 10 ? met zn zusje erbij die m ook al stond te vertellen "doe niet"
toen ik zei dattie klappen kon krijgen alsie door ging.. rende zn zusje weg "ik zei t toch.. ik ga t pappa vertellen"

hopelijk heeft ie tikken van pappa gehad..
bushokjes.. tja.. ik reis niet met de bus.. hahahahaha nee grapje.. zo zit IK niet in elkaar.
je zegt wat van de dingen die je tegenkomt.. ik ken wat grafitty gasten en die houden t bij treinen en bruggen.. geen probleem daarmee.. een woonhuis is wat anders.. maarrrrr dat zijn de kinderen die klakkeloos wat neer kalken op een muur wat ook niet te lezen is.,. in capelle stond overal RMS dat waren de molukkers die overal moesten laten weten dat ze er waren ? ?
tis een beetje primitief gedrag van onopgevoed en onderontwikkelde kinderen ..
wat christopher titus zei in "nerverlution" we moeten weer trug naar het dorp concept..
dat iedereen in de buurt je vader is en politie agent.. zo voed je jeugd op.,.
want laten we eerlijk zijn sommige ouders,. hadden een ouder testje moeten doen voor ze gingen voort planten . en sommige horen zich eigenlijk niet voort te planten vind ik..
als je t nou tot al die tijd heb gelaten om te reageren had dit ook niet echt gehoeven van mij.. als het je toch al niet interesseert ben je ook niet de doelgroep..
even voor de duidelijkheid.. en complot theorie is als het nog een theorie is dat bestaat uit een idee.. zodra er feiten bij komen kijken is het geen theorie meer..
maar genoeg erover.. je opmerking " ik ben blij dat we geen bananen republiek zijn" zegt ook alweer genoeg..
quote : "tis een chaos heh en we hebben geen invloed erop".. stem jij nog wel dan.. met die instelling.. ?
@ thomas en smittie
ik doe tenminste nog wat aan de jeugd voordat het overgrote deel van de bevolking het niet meer durft.. en ik ga echt niet een kind tot bloedens toe slaan.. maar een opvoedkundige tik is nooit een probleem..
nu wassie 10 ? met zn zusje erbij die m ook al stond te vertellen "doe niet"
toen ik zei dattie klappen kon krijgen alsie door ging.. rende zn zusje weg "ik zei t toch.. ik ga t pappa vertellen"

hopelijk heeft ie tikken van pappa gehad..
bushokjes.. tja.. ik reis niet met de bus.. hahahahaha nee grapje.. zo zit IK niet in elkaar.
je zegt wat van de dingen die je tegenkomt.. ik ken wat grafitty gasten en die houden t bij treinen en bruggen.. geen probleem daarmee.. een woonhuis is wat anders.. maarrrrr dat zijn de kinderen die klakkeloos wat neer kalken op een muur wat ook niet te lezen is.,. in capelle stond overal RMS dat waren de molukkers die overal moesten laten weten dat ze er waren ? ?
wat christopher titus zei in "nerverlution" we moeten weer trug naar het dorp concept..
want laten we eerlijk zijn sommige ouders,. hadden een ouder testje moeten doen voor ze gingen voort planten . en sommige horen zich eigenlijk niet voort te planten vind ik..
bruggen en treinen is goed?cyberhawk schreef: @ thomas en smittie
ik ken wat grafitty gasten en die houden t bij treinen en bruggen.. geen probleem daarmee.. een woonhuis is wat anders.. maarrrrr dat zijn de kinderen die klakkeloos wat neer kalken op een muur wat ook niet te lezen is.,. in capelle stond overal RMS dat waren de molukkers die overal moesten laten weten dat ze er waren ? ?
blijft nog steeds andermans eigendom dus gewoon afblijven...
hier in Alkmaar is een mooi voorbeeld in het fietstunneltje naar het AZ stadion.
hier wilde men de hele muur versieren met graffiti wat AZ te maken heeft.
deze echte graffiti artiesten hebben het zo ver gekregen om met de gemeente te regelen dat er een speciaal bord kwam (2 meter hoog en de hele tunnel lang) waar ze hun kunsten op konden vertonen.
zo wordt de tunnel niet verne*kt en kan de graffiti zo verwijderd worden als dit nodig zou zijn.
http://victoria-alkmaar.nl/tunneltje-ve ... kunstwerk/
zo kan je het als jeugd ook aan pakken
en die kinderen die klakkeloos overal rond spuiten komt omdat ze (gasten die het wel kunnen) na willen doen, en daarnaast het heel stoer vinden natuurlijk.
ook al lijkt het nergens op wat ze spuiten.
Inderdaad!cyberhawk schreef: wat christopher titus zei in "nerverlution" we moeten weer trug naar het dorp concept..

Maar nog steeds niks concreets hier...........

- didadunlop
tis zonde dida.. ik had meer of een betere reply van je verwacht..
Heb tegenwoordig wel wat beters te doen dan discussieren op internet (Kut trap ik er weer in...
)
Het intresseert me wel. Alleen zie bovenstaande.
Feiten zijn 1 ding een theorie is een heel ander ding. Ik denk niet dat ik een heel verhaal hoef op te hangen over causale verbanden, observer bias en enige critical thinking skills. Ik merk dat je er heilig van overtuigd bent dat er een "macht" is. Mag je geloven van mij. Ik doe er niet meer aan mee en probeer er objectief en vooral kritisch naar te kijken. En net zoals de mensen die geloven in "de heer" etc kan ik er alleen maar om lachen.
Jah, omdat ik dan op een ander niveau nog wel wat kan beinvloeden. Mijn chaos gaat erom dat er geen hogere macht is (zijnde een god of een NWO of wat voor geloof je ook aanhangt). Alleen mensen met al hun tekortkomingen/wensen/gevoelens. En dat proberen we in goede banen te leiden met de keuzes die we maken in het stemhokje en dagelijks op straat.
Ik probeer op mijn schaalniveau wat goeds te doen voor de wereld. Dit door bepaalde politieke keuzes. Mijn leefpatroon etc. En ik hoop daarmee de wereld een stukje mooier te maken. Klinkt allemaal erg geitewollen sokken. Maar het is vooral praktisch gericht. En komt eigenlijk maar neer op 1 ding.
Don't be a dick.
Heb tegenwoordig wel wat beters te doen dan discussieren op internet (Kut trap ik er weer in...

Het intresseert me wel. Alleen zie bovenstaande.
Feiten zijn 1 ding een theorie is een heel ander ding. Ik denk niet dat ik een heel verhaal hoef op te hangen over causale verbanden, observer bias en enige critical thinking skills. Ik merk dat je er heilig van overtuigd bent dat er een "macht" is. Mag je geloven van mij. Ik doe er niet meer aan mee en probeer er objectief en vooral kritisch naar te kijken. En net zoals de mensen die geloven in "de heer" etc kan ik er alleen maar om lachen.
Jah, omdat ik dan op een ander niveau nog wel wat kan beinvloeden. Mijn chaos gaat erom dat er geen hogere macht is (zijnde een god of een NWO of wat voor geloof je ook aanhangt). Alleen mensen met al hun tekortkomingen/wensen/gevoelens. En dat proberen we in goede banen te leiden met de keuzes die we maken in het stemhokje en dagelijks op straat.
Ik probeer op mijn schaalniveau wat goeds te doen voor de wereld. Dit door bepaalde politieke keuzes. Mijn leefpatroon etc. En ik hoop daarmee de wereld een stukje mooier te maken. Klinkt allemaal erg geitewollen sokken. Maar het is vooral praktisch gericht. En komt eigenlijk maar neer op 1 ding.
Don't be a dick.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
He, was jij dat!WitteReus schreef:Wat moet ik doen met zo'n mongool:
Kenteken: TL-TD-23
Hij rijdt mij klem omdat zijn kut auto te langzaam op trekt en gaat dan ook nog als een mongool dansjes voor mij doen.
Politie doet hier niks aan en als ik hem voor zijn lelijke kop knal heb ik het gedaan
Sorry, maar kon het even niet laten

Ik had die koekwous ff gesandwitched tussen de bumpers.WitteReus schreef:Wat moet ik doen met zo'n mongool:
Kenteken: TL-TD-23
Hij rijdt mij klem omdat zijn kut auto te langzaam op trekt en gaat dan ook nog als een mongool dansjes voor mij doen.
Politie doet hier niks aan en als ik hem voor zijn lelijke kop knal heb ik het gedaan
Met als verklaring voor de politie, ik voelde mij bedreigd en dacht hem in z'n achteruit te hebben staan

F#*k dit soort lui!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
- cyberhawk
- Contacteer:
Juust dat is het dus.. een beetje actie..
ik ben ook niet te belazerd om een beetje op te komen voor normen en waarden...
Maar op spullen na en mn hondje heb ik niks te verliezen...
Maar met 3kids kan ik me voorstellen dat je wijkt .. i c ur point
Rage against the machine.. we gotta take the power back !
Gedogen is funest..
ik ben ook niet te belazerd om een beetje op te komen voor normen en waarden...
Maar op spullen na en mn hondje heb ik niks te verliezen...
Maar met 3kids kan ik me voorstellen dat je wijkt .. i c ur point
Rage against the machine.. we gotta take the power back !
Gedogen is funest..
-
ik denk dat Cyber wil dat we terug gaan naar de tijd dat men nog respect voor elkaar en elkaars bezittingen had en nog enigzins sociale controle op elkaar uitgeoefend werd! Dat men het nog afkon met een stevige uitbrander en desnoods een goede tik en klaar! En vooral dat de bevolking zich laat horen en optreed als er iets beslist wordt waar men het niet mee eens is zoals in de 60s en 70,s door te demonsteren en boycoten etc. De samenleving is slaafs en soft geworden wat betrefd de verharding en de sociale teloorgang van bepaalde normen en politike oplossingen! Terug naar het ouwe jongens krentenbrood gevoel en ik ben het daar mee eens als ik bovenstaande goed heb! Shit nu zit ik ook in deze discussie 

What goes up must come down(hill)
-
Flip van Veen schreef:ik denk dat Cyber wil dat we terug gaan naar de tijd dat men nog respect voor elkaar en elkaars bezittingen had en nog enigzins sociale controle op elkaar uitgeoefend werd! Dat men het nog afkon met een stevige uitbrander en desnoods een goede tik en klaar! En vooral dat de bevolking zich laat horen en optreed als er iets beslist wordt waar men het niet mee eens is zoals in de 60s en 70,s door te demonsteren en boycoten etc. De samenleving is slaafs en soft geworden wat betrefd de verharding en de sociale teloorgang van bepaalde normen en politike oplossingen! Terug naar het ouwe jongens krentenbrood gevoel en ik ben het daar mee eens als ik bovenstaande goed heb! Shit nu zit ik ook in deze discussie
Dat is leuk en aardig, maar probleem is dat iedereen zijn eigen waardes heeft over wat acceptabel is en dat iedereen ook maar denkt overal recht op te hebben.
En de paar mensen die de straat op gaan om voor hun normen en waarden op te komen worden door Cyber neergesabeld...
Kortom, het is nooit goed.
Graffiti op treinen OK? Geloof niet dat Cyber ook maar iets over normen mag zeggen...
- cyberhawk
- Contacteer:
Tragische opsomming ..geen punt ervan heb ik genoemd.. en als je zo naar dingen kijkt zal je nooit verder komen..Lars TB schreef:Maar om dus even op te sommen wat je wilt (wat ik er van begrijp...):
-Alle Nederlanders met een Marrokaanse achtergrond er uit.
-Alle politici naar huis
-Alle bazen ook naar huis
-Politie mag alleen toekijken
-Politie moet keihard optreden
Veel verder kom ik niet...
je lijkt wel een politieke partij.. een beetje waanzin lopen schreeuwen om tegenstand op te wekken.
Gelukkig zijn er iig nog mensen die t punt wel inzien.