Mijn old school DH specialized

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
walhof
Mijn old school DH specialized

Bericht door walhof » do aug 23, 2012 12:19 pm

Specialized Big Hit FSR uit 2002

Frame: Specialized Big Hit Fsr 2002
Vork: Junior T Marzocchi 2003
Demper: Fox Vanilla R
Front and rear brakes: Code 5
Crank: Husselfelt
Derailleur: Sram x-7
Shifter; Sram X0

Heb deze in 2006 gekocht en af en toe een bikepark bezocht (lees 3-4 keer per jaar) Af en toe wat upgrades uitgevoerd maar sinds 2009 niet meer op gefiets ivm studie en werk. MAAR, vorige week heb ik dan eindelijk de auto gepakt en ben naar Bikepark Winterberg gereden voor een dagje DH. Was behoorlijk wennen en ging lang niet zo soepel als een paar jaar terug maar ben erg trots op de fiets en heb het allemaal heel gehouden en rustig aan gedaan! Maar wat was het leuk! Hij houd zich erg goed voor een fiets van 10 jaar oud. Na vorige week vrijdag dus behoorlijke jeuk gekregen (je kent het wel) en ga morgen weer voor een dag op en neer naar Winterberg voor DH plezier. Zit erover te denken om een nieuwere DH bike te kopen en deze oude bike op te hangen als schilderij aangezien ik nu weer wat meer tijd heb voor mijn hobby!

http://www.pinkbike.com/photo/8565810/

hier is wel een link van afgelopen vrijdag in winterberg, staat de bike ook op ;)

http://www.youtube.com/watch?v=9l_FY-jGoQg
Laatst gewijzigd door walhof op do aug 23, 2012 2:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

walhof

Bericht door walhof » do aug 23, 2012 2:26 pm

Taugo

Bericht door Taugo » wo dec 05, 2012 9:21 pm

zeker vet!, als ik ooit DH wil doen, ga ik zeker een bighit kopen, ik vind ze geweldig
Don't Shred your head, wear a helmet.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo dec 05, 2012 10:00 pm

bighits zijn ok zie ze nog vaak voorbij komen!
What goes up must come down(hill)

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » wo dec 05, 2012 10:01 pm

Skills nog niet verloren zie ik.
Zeer mooie fiets.
is het een big hit comp 2002, daar lijkt hij wel op?
ik heb de big hitcomp 2003 volgensmij, gepoedercoat en 2de hands, dus kan niet goed zien welke het is. Wel ongeveer aan de vorm.
Mooie bike!

Wasmachineman NL

Bericht door Wasmachineman NL » do dec 06, 2012 10:17 am

'Marzocchi Junior T'
Alleen geschikt als je 10km/h of langzamer gaat, harder dan dat dan stuiter je alle kanten op omdat de rebounddemper gewoon troep is in die vork. [SSV demping is een poort troep]

Smittie

Bericht door Smittie » do dec 06, 2012 10:52 am

Wasmachineman NL schreef:'Marzocchi Junior T'
Alleen geschikt als je 10km/h of langzamer gaat, harder dan dat dan stuiter je alle kanten op omdat de rebounddemper gewoon troep is in die vork. [SSV demping is een poort troep]
zegt de gene die met een "Manitou SX-R TPC" rijd...
vroeger wel eens met een junior T gereden en dat was voor in die tijd zeker niet verkeed

Wasmachineman NL

Bericht door Wasmachineman NL » do dec 06, 2012 10:59 am

Smittie schreef:
vroeger wel eens met een junior T gereden en dat was voor in die tijd zeker niet verkeed
TPC is veel beter dan SSV, kijk maar op MTBR wat Dougal en de andere mensen zeggen erover, SSV is een gaatje en daar kan bij hoge snelheid weinig olie doorheen --> damper spiking, tpc heeft 2 zuigers en is gewoon beter, net zo'n discussie als PC vs Console, en RS Dart vs Suntour vorken..
EDIT: Dit zeggen ze over SSV: http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... -3327.html

Smittie

Bericht door Smittie » do dec 06, 2012 11:05 am

Wasmachineman NL schreef:
Smittie schreef:
TPC is veel beter dan SSV, kijk maar op MTBR wat Dougal en de andere mensen zeggen erover, SSV is een gaatje en daar kan bij hoge snelheid weinig olie doorheen --> damper spiking, tpc heeft 2 zuigers en is gewoon beter, net zo'n discussie als PC vs Console, en RS Dart vs Suntour vorken..
wat ik mij af vraag of je er zelf ervaring mee hebt. heel leuk om andere na te praten zonder dat je zelf ergens vanaf weet...

aangezien jij 15 jaar bent en de vork uit 2003 komt was jij 6 jaar toen de vork uit kwam... lijkt me sterk dat jij er toen mee gereden hebt.

ook vertelde jij een jaar terug dat je toen net 2 jaar fietste, ook heb je zowat je hele fiets verleden verteld en daar is nooit een junior T voorbij gekomen.

dus volgens mij praat je iedereen na en weet je zelf niet waar je over praat

DESL

Bericht door DESL » do dec 06, 2012 2:53 pm

Smittie schreef:
Smittie schreef: zegt de gene die met een "Manitou SX-R TPC" rijd...
wat ik mij af vraag of je er zelf ervaring mee hebt. heel leuk om andere na te praten zonder dat je zelf ergens vanaf weet...

aangezien jij 15 jaar bent en de vork uit 2003 komt was jij 6 jaar toen de vork uit kwam... lijkt me sterk dat jij er toen mee gereden hebt.

ook vertelde jij een jaar terug dat je toen net 2 jaar fietste, ook heb je zowat je hele fiets verleden verteld en daar is nooit een junior T voorbij gekomen.

dus volgens mij praat je iedereen na en weet je zelf niet waar je over praat
Generation google;

The information literacy of young people, has not improved with the widening access to technology: in fact, their apparent facility with computers disguises some worrying problems. Internet research shows that the speed of young people's web searching means that little time is spent in evaluating information, either for relevance, accuracy or authority.

Ps sorry walhof voor de off topic!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » do dec 06, 2012 3:10 pm

zeikert :lol:

Trekrules

Bericht door Trekrules » do dec 06, 2012 3:34 pm

Smittie schreef:
EDIT: Dit zeggen ze over SSV: http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... -3327.html
Gast ga jij ergens anders maar efteling verhaaltjes lopen te vertellen :ban: .
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Tinus96
Contacteer:

Bericht door Tinus96 » do dec 06, 2012 6:31 pm

Toch mooi dat altijd dezelfde mensen me weer weten te verrassen en een glimlach op mijn gezicht toveren na een dag werken....

Bedankt! :lol:

bighit76

Bericht door bighit76 » do dec 06, 2012 11:06 pm

er zijn overigens voldoende gasten die jou het snot voor de ogen fietsen met een jr t...

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » vr dec 07, 2012 9:41 am

Oke, nu back on topic, het gaat immers over een OLDschool DH bike, niet wie wat kan met een Jr. T.

Wasmachineman NL

Bericht door Wasmachineman NL » vr dec 07, 2012 10:23 am

bighit76 schreef:er zijn overigens voldoende gasten die jou het snot voor de ogen fietsen met een jr t...
Gozer dat is een DH vork, niet een XC vork, De Mag 21 was eens ook een DH vork hoor.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » vr dec 07, 2012 11:16 am

Tweede waarschuwing!

leendewinterpeen

Bericht door leendewinterpeen » ma dec 10, 2012 5:37 pm

zieke helm :o
Al is de auto nog zo snel de downhiller achterhaalt hem wel.

walhof

Bericht door walhof » vr dec 14, 2012 8:01 pm

Laat ik even reageren in mijn eigen topic:

Bedankt voor de complimenten op mijn DH bike. Ik heb er helaas weer niet veel op kunnen fietsen dit jaar, maar voor de 4 keren dat ik dit seizoen in Winterberg geweest ben heb ik er wel weer lekker op gereden.
Over de Junior T vork (2003) kan ik alleen maar kwijt dat ik geen enkele keren problemen heb gehad. Ik heb 1 dag een Giant Glory gehuurd en dat is dan ook mijn enige vergelijkingsmateriaal, en wat mij gelijk opviel was het gewicht van de fiets (uiteraard in het voordeel van de Giant) en de demping bij sprongen en bochten. De Giant voelde al snel erg vertrouwd door het bredere stuur, lichtere frame en betere demping.

Hier een filmpje van de run met de Giant.
http://www.youtube.com/watch?v=r6SK2o-pbHU

Afbeelding
http://www.pinkbike.com/photo/9003297/

Oz

Bericht door Oz » wo jan 23, 2013 12:05 am

Gaaf filmpje!

Ben in September ook daar geweest en moet eerlijk toegeven dat ik je dit zeker niet nadoe. Zit al lang op de ATB maar alleen XC. Dit is toch wel heel anders ;-) (maar heel leuk). Gaan we zeker nog eens doen.

BJPC

Bericht door BJPC » vr feb 01, 2013 6:48 pm

Hey,

Ik had de marzocchi Junior T 2004 gemonteerd zitten op mijn eerste net verkochte downhillbike.
Ik heb er ongeveer een jaar lang veel op gereden en geleerd.
Zelf nooit een ideale instelling kunnen evenaren qua rebound of compressie...
Gewoon op doorgereden en verder aan gewend...
Na een jaar begon er toch wel wat speling te ontstaan, en wilde ik hem groot onderhoud laten geven. Natuurlijk te laat, vork op.
Wanneer je de originele stickerset op de vork hebt zitten,
kan je onderop de onderpoten ook lezen dat deze enkel en alleen voor lichte freeride is gemaakt en zeer zeker geen zware downhill.
Toch heb ik bij deze vork het vertouwen in Marzocchi grotendeels verloren...
Vast onterecht maar werd er gewoon gek van...
Bomber Junior T is in mijn ogen best wel bagger, maar heeft mij toch een overall-positief downhillseizoen laten beleven!

Greetz
BJPC ;)

Plaats reactie