domain dual crown
Moderator:Beheerders
Hallo, medebikerts ,
Ik heb een vraag .
Heeft iemand ervaring met een dual crown domain ?
Ik zie wel dat het redelijk zwaar is , in verhouding met een boxxer.
En wat is het verschil met een boxxer ?
Ik kan namelijk goedkoop een domain kopen .
Alvast bedankt.
Gr Dennis
Ik heb een vraag .
Heeft iemand ervaring met een dual crown domain ?
Ik zie wel dat het redelijk zwaar is , in verhouding met een boxxer.
En wat is het verschil met een boxxer ?
Ik kan namelijk goedkoop een domain kopen .
Alvast bedankt.
Gr Dennis
Re: domain dual crown
in mijn Scott voltage FR20 uit 2011 zat standaard een domain dual crown RC
zelf heb ik hier niet mee gereden en zelfs niet eens gevoeld hoe deze veerde, maar ik heb hem gelijk vervangen voor een Totem.
maar de versie die ik had was uitgerust met een motion control demper waarbij de rebound en de compressie ingesteld kon worden.
dit is vergelijkbaar met de demper in een Boxxer RC (race)
het gewicht is ongeveer 3,4 kg. dit komt door de stalen binnenpoten.
tegenwoordig heb je een domain R (alleen rebound) en een domain RC (rebound en compressie).
ik weet niet welke jij kan kopen maar de R is natuurlijk minder dan de RC.
ter indicatie, mijn domain DC RC ging nieuw weg voor 220 euro wat ongeveer de helft is van de nieuwprijs.
zelf heb ik hier niet mee gereden en zelfs niet eens gevoeld hoe deze veerde, maar ik heb hem gelijk vervangen voor een Totem.
maar de versie die ik had was uitgerust met een motion control demper waarbij de rebound en de compressie ingesteld kon worden.
dit is vergelijkbaar met de demper in een Boxxer RC (race)
het gewicht is ongeveer 3,4 kg. dit komt door de stalen binnenpoten.
tegenwoordig heb je een domain R (alleen rebound) en een domain RC (rebound en compressie).
ik weet niet welke jij kan kopen maar de R is natuurlijk minder dan de RC.
ter indicatie, mijn domain DC RC ging nieuw weg voor 220 euro wat ongeveer de helft is van de nieuwprijs.
-
Voor wat ik er over weet is hij op de stanchions na bijna identiek aan de boxxer RC. Boxxer heeft aluminium stanchions, daar zit de gewichtsbesparing dus. Qua werking ga je amper/geen verschil merken tenzij je de duurdere boxxers zoals de WC haalt. 
Zoals flip zegt, velen hebben een boxxer rc om stoer te doen. Ik rij zelf ook met een domain SC en bevalt me goed. Natuurlijk, als je echt racet of jezelf tot het uiterste wil pushen is gewichtsbesparing handig.

Zoals flip zegt, velen hebben een boxxer rc om stoer te doen. Ik rij zelf ook met een domain SC en bevalt me goed. Natuurlijk, als je echt racet of jezelf tot het uiterste wil pushen is gewichtsbesparing handig.
waar baseer je dit op?Tommie ;D schreef:velen hebben een boxxer rc om stoer te doen.
naar mijn idee rijden de meeste mensen met een boxxer RC omdat deze standaard in hun fiets zat.
als je zelf een upgrade maakt van iets naar een boxxer nemen denk ik de meesten de R2C2 (als ze slim zijn in ieder geval)
en ik ben wel van mening dat gewichtsbesparing voor iedere rijder helpt.
een lompe zware fiets werkt naar mijn idee alleen maar tegen. of je nou een beginner bent of ver gevorderd.
- Jean-Pierre
-
Boxxer RC is ook een instap model en wat lichter als een Domain maar de werking zal net zo goed zijn en inderdaad is een RC2C of WC qua werking/instellingen beter maar een beginner of amateur zoals ik zal dat niet snel merken! En gewicht besparing is leuk maar op een DH bak waarmee je als amateur mee naar beneden rijd zal ook weinig uit maken dan is werking belangrijker imo! En als geld geen rol speelt dan neem je een Fox 40 of n Bos of Dorado iod!
What goes up must come down(hill)
-
Maar belangrijk is ook die mooie prijs natuurlijk
En een dualcrown kan ook wel voor FR je bent iets minder wendbaar maar als je je lichaam gebruikt kom je ook een heel eind!
Ben met Smittie eens dat gewichts besparing helpt maar geldbesparing ook
tov een Boxxer of Totem zijn ze voor dat geld gewoon goed mits het een RC is natuurlijk!

Ben met Smittie eens dat gewichts besparing helpt maar geldbesparing ook

What goes up must come down(hill)
-