downhill goggle voor enduro: echt nodig of hebbeding?

Over klimmen en afdalen met redelijk wat veerweg.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mtblady
Contacteer:
downhill goggle voor enduro: echt nodig of hebbeding?

Bericht door mtblady » za nov 10, 2012 11:45 pm

Heb al zoekfunctie gebruikt maar het gaat nergens over combinatie enduro en goggles. Vandaar mijn vraag :)
Heb de smaak van enduro's te pakken, ook paar wedstrijden gedaan. Nu waren er daar ook een deel die zo'n downhill-goggle hadden en lijkt me wel handig. Maar is dit echt beter of handiger en is het nodig? Wordt het veel gebruikt?
Heb ns een gewone bril geprobeerd mar de pootjes drukken dan tegen mijn hoofd: pijnlijk vervelend. Ik rij met een fullface.
Vroeg me dat af vanwege het klimmen: helm op-af niet zo handig en dat wij ook meer zweten dan downhillers denk ik dus meer last van beslagen glazen?
Verder doe ik af en toe bikeparks maar ong 3x/jaar ofzo dus om daar nu speciaal ene voor te kopen, da wil ik niet. :roll:

Met welke merken hebben jullie goeie ervaring? Las ergens dat Fox snel aandampt? Vond die wel mooie hebben.
waar op letten als ik hem voor enduro wil gebruiken?
Als dame heb ik een klein, smal gezicht. Heb al problemen gehad met gewone brillen die te breed zijn. Mss dan beter voor een "youth"-versie gaan? :lol:
Of gewoon proberen en terugsturen (= extra kost)

THX voor de info!

mool

Re: downhill goggle voor enduro: echt nodig of hebbeding?

Bericht door mool » zo nov 11, 2012 8:12 am

mtblady schreef: waar op letten als ik hem voor enduro wil gebruiken?
Als dame heb ik een klein, smal gezicht. Heb al problemen gehad met gewone brillen die te breed zijn. Mss dan beter voor een "youth"-versie gaan? :lol:
Of gewoon proberen en terugsturen (= extra kost)

THX voor de info!
Ik denk dat je breedteprobleem niet echt een probleem is als je met een full face rijdt. Je helm is immers ook breed.

Je kan goggles natuurlijk ook gewoon gaan passen in een motocross shop, dan weet je zeker dat 'ie goed zit.

Verder vind ik een goggle niet ideaal tijdens klimmen en snakken naar adem maar dat is een fullface ook zeker niet. In de afdalingen is het me dan weer een hoop waard om geen stof of modder in mijn ogen te krijgen.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo nov 11, 2012 1:57 pm

Ik zou er gewoon een aanschaffen ze zijn niet heel duur en zitten over het algemeen goed (Oakley, Fox) en het is een goede bescherming tegen modder stof en vooral takken en steentjes. En als je gaat klimmen doe je m gewoon even af en in je tas of achterstevoren op je helm. En als je een iets duurdere koopt dan is het probleem van beslagen ramen ook niet zo er want ze hebben dan iets betere ventilatie (Oakley Crowbar MX bv) en de mogelijkheid van tearoffs!
What goes up must come down(hill)

mtblady
Contacteer:

Bericht door mtblady » zo nov 11, 2012 4:38 pm

dat is al goeie info.
Kan natuurlijk ook investeren in een speciale endurohelm (open) + gewone bril. Maar met een fullface voel ik me toch zekerder, zeker als er sprongen zijn. Noseplant is snel gebeurt! :lol:
Gaan passen in een winkel en dn buiten gaan zonder te kopen, dat durf ik ni goe ze. :oops:

mtblady
Contacteer:

Bericht door mtblady » zo nov 11, 2012 4:49 pm

momenteel staan volgende op mijn lijst:
-Oakley O-frame: 44€ incl verzending
-Oakley crowbar: 57€
-Oakkley Proven: 50€ incl verzending
Wat is het verschil (buiten de prijs)??

-IXS Storm spider (heb IXS hel dus past mooi) 2 extra lenzen+ snelsluiting! 60€.
Bij deze dus veel extraatjes

-Dragon MDX: heb ook een "gold" lens versie+clear lens gevonden, dus 1 extra lens voor 57euro (+10€ verzending :(

-Fox Main Vamplifier; 54€ incl verzending

Ervaringen of aanbevelingen?

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo nov 11, 2012 5:38 pm

Ik heb alleen ervaring met Oakley en dan de Crowbar MX die zit heerlijk en heeft goede ventilatie en de mogelijkheid voor tearoffs dus ik zou voor die gaan maar das mijn mening! Maar het kan goedkoper hoor ff verder zoeken en ook bij motorcross winkels en sites kijken!

mool

Bericht door mool » zo nov 11, 2012 6:04 pm

mtblady schreef:Gaan passen in een winkel en dn buiten gaan zonder te kopen, dat durf ik ni goe ze. :oops:
Tsja, als je goedkoop wilt kopen moet je het risico erbij nemen dat het misschien niet goed past.

Toevallig is de motocross shop hier in de stad vrij goedkoop, maar weet niet wat normaal het verschil zal zijn tussen online en offline.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo nov 11, 2012 6:22 pm

in de shop passen en online bestellen of korting bedingen!

mtblady
Contacteer:

Bericht door mtblady » zo nov 11, 2012 8:44 pm

Oke, mss moet k toch ns kijken welke shops in de buurt zijn.
en hoe zit het met lenzen? Toch goed dat er extra bijzitten, want kosten wel iets. Meeste lenzen zijn snel bekrast, eender welk merk, als ik zo overal ga lezen.
En wat met gekleurde lenzen? Vind die spiegellenzen wel cool maar voor enduro mss beter clear?

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo nov 11, 2012 9:21 pm

ik heb 2 goggels een met een clear lens voor guur weer en een met een donkere lens voor mooi zonnig weer maar heb ze goedkoop over kunnen nemen dus daar liep ik toevallig tegen aan! Als je een iets gekleurde/gespiegelde lens hebt kom je een heel eind. Maar mocht je meerdere lensen in n set kan kopen is dat een voordeel maar dan moet het wel makkelijk te verwisselen zijn natuurlijk!

mool

Bericht door mool » zo nov 11, 2012 11:39 pm

Ik zwicht voor clear lens. Kosten 7 euro per stuk, maar in praktijk pas 1 keer hoeven vervangen in 2 jaar.
Heb tijdje met mirror lens gereden, maar bij overgang van zon naar schaduw (als je het bos inrijdt bijvoorbeeld) zie je paar seconde bijna niks, best cruciaal...

stennis

Bericht door stennis » ma nov 12, 2012 6:19 am

Flip van Veen schreef:in de shop passen en online bestellen of korting bedingen!
Tss. Voor die paar euro verschil koop je hem toch gewoon in die winkel waar je hem past.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma nov 12, 2012 8:42 am

stennis schreef:
Flip van Veen schreef:in de shop passen en online bestellen of korting bedingen!
Tss. Voor die paar euro verschil koop je hem toch gewoon in die winkel waar je hem past.
Tssss en dat moet ze gewoon zelf weten!

mtblady
Contacteer:

Bericht door mtblady » ma nov 12, 2012 5:35 pm

jongens gen ruzie he! :argue: :lol:
hangt ervan af hoeveel het verschil is. Ik denk wel meer dan "een paar" euro's, afgaande op andere spullen die ik al wel vergeleek en op internet kocht.
Scheelt soms zelfs 20euro of meer hoor.

mtblady
Contacteer:

Bericht door mtblady » ma nov 12, 2012 5:37 pm

bedankt Mool, dar kan ik wat mee! Prijs zal ook afhangen van merk en model denk. mar dat valt idd nog goe mee, dacht dat ze duurder waren maar dat zullen die gekleurde dan wel zijn.

gilbo

Bericht door gilbo » ma nov 12, 2012 6:53 pm

Ik vind dat een bril veel aangenamer is, goggles drukken onaangenaam op uw neus vind ik, zo'n beetje het omgekeerde effect van zo'n breathe right sticker :)

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma nov 12, 2012 8:05 pm

Ik heb die ervaring totaal niet met mn goggle die zit echt prima weet niet hoe t met andere merken zit maar Oakley zit echt goed!

gilbo

Bericht door gilbo » ma nov 12, 2012 8:16 pm

Flip van Veen schreef:Ik heb die ervaring totaal niet met mn goggle die zit echt prima weet niet hoe t met andere merken zit maar Oakley zit echt goed!
Ik had een POC Iris flow.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma nov 12, 2012 8:19 pm

Hmm van POC hoor ik altijd dat t goed is maar duur dus nu eens iets wat duur is maar niet zo goed ;)

gilbo

Bericht door gilbo » ma nov 12, 2012 8:28 pm

Flip van Veen schreef:Hmm van POC hoor ik altijd dat t goed is maar duur dus nu eens iets wat duur is maar niet zo goed ;)
Kan ook aan mijne neus liggen :D

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma nov 12, 2012 8:29 pm

Dievan mij is huge dus dat zal wel meevallen ;)

mtblady
Contacteer:

Bericht door mtblady » ma nov 12, 2012 10:57 pm

jah, ik denk dan toch dat passen belangrijk gaat zijn...THX guys.
ken iem die motocross doet en mag er eens ene proberen. :o Zien wat het geeft.

Plaats reactie