Fixed Gallery

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirtyboy
Berichten:352
Lid geworden op:do mei 25, 2006 9:01 pm
Locatie:zoetermeer

Bericht door Dirtyboy » vr aug 10, 2012 8:45 pm

Afbeelding
Mijn boodschappenfiets, 2012 Trek T1 58cm +/- 6kg
I'm so broke, i can't even pay attention.

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » vr aug 10, 2012 9:13 pm

Das niet zwaar, weet je het zeker??

Super strak speelgoed!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
Dirtyboy
Berichten:352
Lid geworden op:do mei 25, 2006 9:01 pm
Locatie:zoetermeer

Bericht door Dirtyboy » vr aug 10, 2012 10:32 pm

jep k weet het cker!!
I'm so broke, i can't even pay attention.

Ride-Fast
Berichten:338
Lid geworden op:za sep 19, 2009 1:22 pm

Bericht door Ride-Fast » wo aug 15, 2012 9:32 pm

Oud race fietsje van de sloop vandaan. Heeft tot nu toe nog niks gekost :)
Op een spuitbus, en wat schoonmaak/slijpwerk na!
AfbeeldingAfbeelding

jsprbcn

Bericht door jsprbcn » za aug 18, 2012 10:11 pm

foto
Laatst gewijzigd door jsprbcn op di jul 09, 2013 2:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

teocomi
Berichten:1
Lid geworden op:vr aug 24, 2012 5:59 pm
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Gisèl

Bericht door teocomi » zo aug 26, 2012 6:02 pm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MORE PICS HERE: http://teocomi.com/gisel-fixed-gear-part-v/
Winter setup: http://www.fixedforum.it/forum/topic/20 ... _p__304026

Gisèl (update 9 May 2012)
Frame Champion pista 53,5×56
Rims NISI HR 22, HubsMiche Primato Pista flangia bassa
CranksetOfmega strada, chainring Gipiemme pista 50T, cogMiche 17T
Pedals Campagnolo Athena, toe clips Campagnolo, straps Christophe
Stem nitto,handlebar nitto B123, tape self made in leather
Saddle Flite, seatpost Campagnolo Chorus
Bottom Bracket Shimano, headset unknown

Actually looking for other FixedGear people in Utrecht!
teocomi.com - my bike: gisèl ♥

Gebruikersavatar
Dirtyboy
Berichten:352
Lid geworden op:do mei 25, 2006 9:01 pm
Locatie:zoetermeer

Bericht door Dirtyboy » vr sep 14, 2012 7:45 pm

Mijn Trek T1 nu egt af!(tot nu toe! een fixie is nooit af..)
Nu met lichtere cranks en kleine upgrades.
Afbeelding
Enjoy!
I'm so broke, i can't even pay attention.

nutsjesmoar
Berichten:74
Lid geworden op:di nov 01, 2011 11:44 pm
Locatie:Mantgum
Contacteer:

Bericht door nutsjesmoar » ma sep 17, 2012 6:24 pm

Foto in spiegelbeeld?

En watvoor crank is dat? Sram?

Gebruikersavatar
Mattin
Berichten:465
Lid geworden op:wo aug 31, 2011 11:51 am
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Mattin » ma sep 17, 2012 8:43 pm

Hij heeft left-side-drive, en heeft de bodies van zijn pedalen gewisseld (op de assen) zodat zijn pedalen weer goed staan.

Gebruikersavatar
Mattin
Berichten:465
Lid geworden op:wo aug 31, 2011 11:51 am
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Mattin » ma sep 17, 2012 8:44 pm

Dit is mijn machine om snel mee te gaan (voornamelijk woon-werk, maar dan veel sneller):

Peugeotje uit 1987, omgebouwd tot fixed gear:
Afbeelding

Aanpassingen die ik heb gedaan:
- lichter voorwieltje, scheelde bijna 500g
- setje Rubino bandjes (achter is niet gemonteerd op de foto)
- stuurpen gedropped en stuur ondersteboven en gechopped (scheelt gewicht)
- achterrem eraf, voorrem flink bijgevijld waardoor het omgekeerd werkt, klik hier voor de uitleg
- zachte biketrials remblokjes erin voor superveel remkracht
- kleine tandblad eraf
- supersterke KMC Koolchain erin voor 100% vertrouwen
- plastic bmx platform pedalen omdat ze echt heel fijn zijn
- 1 strap erop (2 vond ik te link aangezien ik 'm vooral gebruikte om fullspeed door de binnenstad van Amsterdam door het verkeer te slalommen)
- fixed gear achterwieltje
- fietscomputertje erop
- 54-17 verzet, zwaar verzet voor snelle ritten; ik rij hier gemiddeld 35km/h mee door de binnenstad van Amsterdam, en mijn topspeed op vlak ondergrond zonder wind is 55km/h


Deze fiets oogt niet perfect maar rijdt echt top en heeft me onder de 100,- euro gekost inclusief alle upgrades (duurder wilde ik ook niet hebben omdat ik 'm bij mijn vorige appartement buiten moest laten staan)

Gebruikersavatar
Dirtyboy
Berichten:352
Lid geworden op:do mei 25, 2006 9:01 pm
Locatie:zoetermeer

Bericht door Dirtyboy » ma sep 17, 2012 10:02 pm

Nice Martin! en idd ik heb mn aandrijving aan de andere kant gemonteerd, t is een Shimano 105 Hollowtech1 crankset met een 48t shimano blad.
I'm so broke, i can't even pay attention.

marten
Berichten:973
Lid geworden op:do apr 16, 2009 8:24 pm
Locatie:Kiel Windeweer

Bericht door marten » di sep 18, 2012 6:54 am

Dirtyboy schreef:Nice Martin! en idd ik heb mn aandrijving aan de andere kant gemonteerd, t is een Shimano 105 Hollowtech1 crankset met een 48t shimano blad.
pedaalsleutel mee of loctite? :D
/Marten

nutsjesmoar
Berichten:74
Lid geworden op:di nov 01, 2011 11:44 pm
Locatie:Mantgum
Contacteer:

Bericht door nutsjesmoar » di sep 18, 2012 4:11 pm

Waarom zou je de driveside omdraaien.. Als je je crank upgrade, doe het dan gelijk goed, Sram, DA of Sugino, kost ook niet de wereld en dan heb je een grotere BCD waardoor je meer kracht kan zetten, en ze zijn er speciaal voor gemaakt dus zijn lichter en stijver ;).

Gebruikersavatar
Mattin
Berichten:465
Lid geworden op:wo aug 31, 2011 11:51 am
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Mattin » di sep 18, 2012 7:28 pm

nutsjesmoar schreef:Waarom zou je de driveside omdraaien..
Afbeelding

Mitch_s
Berichten:171
Lid geworden op:zo feb 14, 2010 6:10 pm
Locatie:Almere

Bericht door Mitch_s » wo sep 19, 2012 9:27 pm

Afbeelding
Afbeelding

Voor de oplettende kijker @ foto 1, ja, dat zijn spikes:
Afbeelding

Facebook album: (at own risk)
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... a51f5e2047

vondel
Berichten:10
Lid geworden op:di sep 18, 2012 8:44 am

Bericht door vondel » zo sep 23, 2012 5:09 pm

nutsjesmoar schreef:Pedal Straps heten die bandjes.

Ik heb er ook net een paar besteld, restraps, deze worden handgemaakt in Yorkshire.

Maar je hebt ze ook meer Budget:

http://www.mohobicycles.com/index.php?r ... uct_id=170
Tis maar maar wat je budget noemt, wat een belachelijke prijs 40 euro voor een paar straps. Wil ik wel weten wat de niet budget kosten?

nutsjesmoar
Berichten:74
Lid geworden op:di nov 01, 2011 11:44 pm
Locatie:Mantgum
Contacteer:

Bericht door nutsjesmoar » zo sep 23, 2012 9:11 pm

Ik weet niet hoe jij kijkt, maar ik zie 20 euro staan.
20 euro vind ik budget, fietsen is een dure hobby, wen er maar aan of zoek iets anders.

nutsjesmoar
Berichten:74
Lid geworden op:di nov 01, 2011 11:44 pm
Locatie:Mantgum
Contacteer:

Bericht door nutsjesmoar » zo sep 23, 2012 9:14 pm

Dirtyboy schreef:Mijn Trek T1 nu egt af!(tot nu toe! een fixie is nooit af..)
Nu met lichtere cranks en kleine upgrades.
Afbeelding
Enjoy!
Zou je dit ding eens bij een fietsenmaker aan de weegschaal kunnen hangen, want rond de 6kg is aardig licht.
Ik volg op een ander forum namelijk een topic van een jongen die zijn fixie zo licht mogeiljk wil maken en daarmee doelt hij op onder de 6kg. Nou heeft hij al het zo goed als lichtste OTP frame wat er te vinden is, de Dolan Seta. En hij zit nu nog steeds boven de 6kg.

Gebruikersavatar
Dirtyboy
Berichten:352
Lid geworden op:do mei 25, 2006 9:01 pm
Locatie:zoetermeer

Bericht door Dirtyboy » zo sep 23, 2012 11:00 pm

marten schreef:
pedaalsleutel mee of loctite? :D
Is nog nooit los gelopen! zit gewoon goed in elkaar 8)
I'm so broke, i can't even pay attention.

Giles
Berichten:1
Lid geworden op:do sep 03, 2009 11:47 am

Bericht door Giles » vr okt 05, 2012 7:21 pm

Dit is mijn eerste fixie:

Afbeelding

Lowbudget (<200) maar alles op frame zadel en stuur na zijn nieuw.
Het bevalt me zeer goed zo fixed rijden, binnenkort komt er wel nog één bij.

Grtz

Gebruikersavatar
psychoaiko666
Berichten:50
Lid geworden op:di jul 17, 2012 3:55 pm
Locatie:HEERLEN met een N KUT
Contacteer:

Bericht door psychoaiko666 » za okt 06, 2012 9:59 pm

mooi man, wat zit er aan
wie zet nu weer een boom in de weg?

Basabc
Berichten:75
Lid geworden op:zo jul 01, 2012 7:56 pm
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Basabc » za okt 13, 2012 10:42 pm

Oud roestig Concorde frame van de straat geplukt en daarna goedkoop een nieuw kleurtje gegeven. Oude onderdelen erop gezet, suicide achter hub. Et voila fixie voor door de stad :)
Afbeelding
Afbeelding

vondel
Berichten:10
Lid geworden op:di sep 18, 2012 8:44 am

Bericht door vondel » ma okt 15, 2012 3:31 pm

nutsjesmoar schreef:Ik weet niet hoe jij kijkt, maar ik zie 20 euro staan.
20 euro vind ik budget, fietsen is een dure hobby, wen er maar aan of zoek iets anders.
Haha ik dacht p/st. Er zijn wel meer hobby's die veel meer kosten.
Maar goed dat is met veel zo, the sky is the limit.

vondel
Berichten:10
Lid geworden op:di sep 18, 2012 8:44 am

Bericht door vondel » di okt 16, 2012 9:00 am

Mattin schreef:Dit is mijn machine om snel mee te gaan (voornamelijk woon-werk, maar dan veel sneller):

Peugeotje uit 1987, omgebouwd tot fixed gear:
Afbeelding

Aanpassingen die ik heb gedaan:
- lichter voorwieltje, scheelde bijna 500g
- setje Rubino bandjes (achter is niet gemonteerd op de foto)
- stuurpen gedropped en stuur ondersteboven en gechopped (scheelt gewicht)
- achterrem eraf, voorrem flink bijgevijld waardoor het omgekeerd werkt, klik hier voor de uitleg
- zachte biketrials remblokjes erin voor superveel remkracht
- kleine tandblad eraf
- supersterke KMC Koolchain erin voor 100% vertrouwen
- plastic bmx platform pedalen omdat ze echt heel fijn zijn
- 1 strap erop (2 vond ik te link aangezien ik 'm vooral gebruikte om fullspeed door de binnenstad van Amsterdam door het verkeer te slalommen)
- fixed gear achterwieltje
- fietscomputertje erop
- 54-17 verzet, zwaar verzet voor snelle ritten; ik rij hier gemiddeld 35km/h mee door de binnenstad van Amsterdam, en mijn topspeed op vlak ondergrond zonder wind is 55km/h


Deze fiets oogt niet perfect maar rijdt echt top en heeft me onder de 100,- euro gekost inclusief alle upgrades (duurder wilde ik ook niet hebben omdat ik 'm bij mijn vorige appartement buiten moest laten staan)
Ik vind die fiets juist wel erg mooi en zo dit niet buiten laten staan.
Is die nieuwe Rubino achterband ook zwart?
En het verzet is dit niet wat groot als je veel stad rijd en waarom de combi met 1 strap? Is dit veiligheid of gewoon makkelijk...
Ik wil wel geloven dat met dit verzet je inderdaad een kanon hebt.
Mooi hoor....
Oja en je frontbreak met biketrials remblokjes is een goeie tip, maar omkeren daar snap ik niks van heb je daar ook een betere foto van op jouw fiets.
Zoiezo heb je nog meer foto's?
greetz,

Gebruikersavatar
Mattin
Berichten:465
Lid geworden op:wo aug 31, 2011 11:51 am
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Mattin » wo okt 17, 2012 2:27 pm

vondel schreef:
Mattin schreef:Dit is mijn machine om snel mee te gaan (voornamelijk woon-werk, maar dan veel sneller):

Peugeotje uit 1987, omgebouwd tot fixed gear:
Afbeelding

Aanpassingen die ik heb gedaan:
- lichter voorwieltje, scheelde bijna 500g
- setje Rubino bandjes (achter is niet gemonteerd op de foto)
- stuurpen gedropped en stuur ondersteboven en gechopped (scheelt gewicht)
- achterrem eraf, voorrem flink bijgevijld waardoor het omgekeerd werkt, klik hier voor de uitleg
- zachte biketrials remblokjes erin voor superveel remkracht
- kleine tandblad eraf
- supersterke KMC Koolchain erin voor 100% vertrouwen
- plastic bmx platform pedalen omdat ze echt heel fijn zijn
- 1 strap erop (2 vond ik te link aangezien ik 'm vooral gebruikte om fullspeed door de binnenstad van Amsterdam door het verkeer te slalommen)
- fixed gear achterwieltje
- fietscomputertje erop
- 54-17 verzet, zwaar verzet voor snelle ritten; ik rij hier gemiddeld 35km/h mee door de binnenstad van Amsterdam, en mijn topspeed op vlak ondergrond zonder wind is 55km/h


Deze fiets oogt niet perfect maar rijdt echt top en heeft me onder de 100,- euro gekost inclusief alle upgrades (duurder wilde ik ook niet hebben omdat ik 'm bij mijn vorige appartement buiten moest laten staan)
Ik vind die fiets juist wel erg mooi en zo dit niet buiten laten staan.
Is die nieuwe Rubino achterband ook zwart?
En het verzet is dit niet wat groot als je veel stad rijd en waarom de combi met 1 strap? Is dit veiligheid of gewoon makkelijk...
Ik wil wel geloven dat met dit verzet je inderdaad een kanon hebt.
Mooi hoor....
Oja en je frontbreak met biketrials remblokjes is een goeie tip, maar omkeren daar snap ik niks van heb je daar ook een betere foto van op jouw fiets.
Zoiezo heb je nog meer foto's?
greetz,
Thanks :) Er zit ook een heel dik slot omheen. Maar ik laat liever dit ding buiten staan dan mijn Black Market NSF

Dat op de foto is een no-name achterband die er tijdelijk in zat.

Verzet is zo groot om flinke snelheden mee te kunnen halen. Trekt wel wat sloom op dus vandaar 1 strap. 2 straps vind ik toch iets te link in het verkeer. Met de trialremblokken kan ik altijd nog een noodstop maken indien nodig.

Dit is een uitleg van hoe ik mijn voorrem heb ge-mod

Plaats reactie