fixed wielenset, keuzes

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Bengiee
Contacteer:
fixed wielenset, keuzes

Bericht door Bengiee » zo okt 14, 2012 8:12 pm

Hallo,

Ben nieuw op dit forum maar ben al een tijdje bezig met het opbouwen van mijn fixed gear . Het is een gazelle tour de l'avenir die ik zo veel mogelijkterug gerestaureerd heb in zijn oude staat, zelfde kleur gespoten orginele stickers opnieuw gekocht etc.

Maar het laatste wat ik nu nog moet hebben is een degelijke wielset voor niet al te veel geld omdat er al wat geld in dit project is gestoken.

Nu weet ik dat er setjes bestaan van het welbekende create voor weinig geld, weet dat de fietsen niet veel voorstellen maar heeft iemand ervaring met de wielset ?

En dan kwam ik nog te gipiemme tegen op tonta, http://www.tontacycles.com/products/gip ... ixed-black iemand hier ervaring mee?

Verder nog adviezen? ik hoor het graag ! :D
trek district 2012

psychoaiko666
Contacteer:

Bericht door psychoaiko666 » ma okt 15, 2012 4:32 am

150 pleuro? doen. die gipiemme wielen dus, hé. nog ff een passende cog uitzoeken en gaan met die banaan!
wie zet nu weer een boom in de weg?

nutsjesmoar
Contacteer:

Bericht door nutsjesmoar » wo okt 17, 2012 10:42 pm

Precies, gewoon doen. Wel even nakijken want ik heb al meerdere verhalen gehoord van lagers die eruitlopen omdat de conussen niet goed vast zitten.

Maar verder is het een prima setje, enigste verschil met duurdere setjes is het gewicht. Gipiemme is relatief zwaar.

psychoaiko666
Contacteer:

Bericht door psychoaiko666 » za okt 20, 2012 6:46 pm

is toch logisch... dat je alles nog een keertje zelf naloopt.
enne zwaar=degelijk. ;)
dat gewichtsverschil (in velgen) merk je als huis tuin en keukenfietser niet zo veel van, die super hyper over lichtgewicht dingen hebben profs profijt van, voor ons gewone stervelingen is dat alleen leuk om te hebben.

als je nou zoals ik in zuid limbabwe woont en dus altijd en overal tegen een klim of afdaling (rechte wegen zijn hier nog niet uitgevonden) staat te kijken, a lá.

trichrist

Bericht door trichrist » wo okt 24, 2012 9:07 pm

Net een setje Gipiemme Pista Rak Freestyle ( :blink: wat een naam) ontvangen.
Zien er degelijk uit. Tegenwoordig hebben ze industrielagers, dus dat loslopen zou mee moeten vallen.
De Rak's zijn speciaal voor polo dus kunnen wel tegen een stootje en niet al te duur (€ 195)

psychoaiko666
Contacteer:

Bericht door psychoaiko666 » wo okt 24, 2012 10:52 pm

trichrist schreef:Net een setje Gipiemme Pista Rak Freestyle ( :blink: wat een naam) ontvangen.
Zien er degelijk uit. Tegenwoordig hebben ze industrielagers, dus dat loslopen zou mee moeten vallen.
De Rak's zijn speciaal voor polo dus kunnen wel tegen een stootje en niet al te duur (€ 195)
heeft niets te maken met lagers (al zijn industrielagers wel beetah), maar gewoon met hoe strak de moertjes tegen elkaar zijn aangedraaid.
maar klinkt wel nice.
tonta heeft trouwens "tijdelijke aanbieding", ofzo iets. :greedy:

Plaats reactie