YT Industries Tues 2.0
Moderator:Beheerders
-
Klopt, was eerst van plan voor een Specialized Status 2 te gaan. Vond deze wat karig uitgerust voor de hoge prijs die ze ervoor vragen en zag in de Tues 2.0 ltd. een leuk alternatief. Was deze niet gelukt dan was ik voor een overjarige Commencal DH V3 gegaan, deze was ook beter uitgerust en goedkoper als de Specialized status 2.
-
De Tues ltd is binnen, twee weken geleden gearriveerd. Mooie fiets, ook om te zien. Helaas is de voorvork defect, lekt enorm en de lekkende lucht heeft zelfs de stofring los weten te krijgen. Dus op een eerste korte proefrit op straat na, nog niet mee gereden. Vorige week via mail de schade formulier van YT ingevuld en nu afwachten wat hun service voorstel wordt.
Is moeilijk vergelijken , het is een limted en die is afgemonteerd met E13 wielen en crancks, X0 trail derailleur en remwerk en Bos suspension.
Inderdaad ben ook wel nieuwsgierig naar de service. Als deze goed loopt grote kans dat de volgende bike ook een Yt wordt, zo niet dan weer gewoon losse frame kopen en zelf opbouwen.
Voor de prelude in het servicetraject:
woensdag 20 maart fiets ontvangen en inelkaar gezet, voorvork volgens de toegezonden instructies eerst "ingeveerd" ,daarna proefritje op straat
donderdagochtend 21 maart ochtends een knal met geluid van ontsnappende lucht, de loszittende stofring verklapt dat deze los is gekomen als gevolg lucht lekkage.
Donderdag 21 maart gemaild met foto aan YT
Maandag 25 maart een keurige mail, ze gaan zoeken naar een praktische oplossing en sturen een schadeformulier mee op de mail, deze zien ze graag ingevuld retour.
Dinsdag 26 maart mail retour met schadeformulier, met vermelding dat ik het serienummer van de vork niet kan vinden, ik krijg dezelfde dag nog reactie waar deze te vinden is.
Woensdag 27 maart mail gestuurd met nu compleet ingevulde schadeformulier (met serienummer van de voorvork)
Zaterdag 30 maart heb ik zelf een mail gestuurd met de suggestie een nieuwe vork toe te sturen zodat ik de defecte retour kan sturen.
Daarna niets meer vernomen, als ik niets verneem ga ik vrijdag bellen.
Inderdaad ben ook wel nieuwsgierig naar de service. Als deze goed loopt grote kans dat de volgende bike ook een Yt wordt, zo niet dan weer gewoon losse frame kopen en zelf opbouwen.
Voor de prelude in het servicetraject:
woensdag 20 maart fiets ontvangen en inelkaar gezet, voorvork volgens de toegezonden instructies eerst "ingeveerd" ,daarna proefritje op straat
donderdagochtend 21 maart ochtends een knal met geluid van ontsnappende lucht, de loszittende stofring verklapt dat deze los is gekomen als gevolg lucht lekkage.
Donderdag 21 maart gemaild met foto aan YT
Maandag 25 maart een keurige mail, ze gaan zoeken naar een praktische oplossing en sturen een schadeformulier mee op de mail, deze zien ze graag ingevuld retour.
Dinsdag 26 maart mail retour met schadeformulier, met vermelding dat ik het serienummer van de vork niet kan vinden, ik krijg dezelfde dag nog reactie waar deze te vinden is.
Woensdag 27 maart mail gestuurd met nu compleet ingevulde schadeformulier (met serienummer van de voorvork)
Zaterdag 30 maart heb ik zelf een mail gestuurd met de suggestie een nieuwe vork toe te sturen zodat ik de defecte retour kan sturen.
Daarna niets meer vernomen, als ik niets verneem ga ik vrijdag bellen.
-
Lijkt het wel op, de kleine Franse susoension bouwer die ineens te maken krijgt met grote afname aan spullen...
In ieder geval vandaag gebeld, de vork wordt opgestuurd naar Frankrijk. Ik heb zojuist een opstuurformulier gekregen om vork op te sturen. dat word dus vork demonteren en op zoek naar een geschikte verpakking. Ik hoopte op omruilen, maar die vlieger gaat dus helaas niet op. Benieuwd hoe lang dit gaat duren.
In ieder geval vandaag gebeld, de vork wordt opgestuurd naar Frankrijk. Ik heb zojuist een opstuurformulier gekregen om vork op te sturen. dat word dus vork demonteren en op zoek naar een geschikte verpakking. Ik hoopte op omruilen, maar die vlieger gaat dus helaas niet op. Benieuwd hoe lang dit gaat duren.
-
Wordt naar YT gestuurd. Gaat ook via een unieke pakketlabel zodat ik niet hoef te betalen voor verzenden, en daar staat (gelukkig) het adres op van YT industries.
Heb ook liever dat het via YT gaat, zij zijn immers mijn leverancier van deze fiets, die moet het ook voor mij oplossen. YT handelt het verder af met Bos.
Vanavond maar demonteren, opmeten, en op werk zoeken naar een geschikte verpakking om de vork op te sturen.
Heb ook liever dat het via YT gaat, zij zijn immers mijn leverancier van deze fiets, die moet het ook voor mij oplossen. YT handelt het verder af met Bos.
Vanavond maar demonteren, opmeten, en op werk zoeken naar een geschikte verpakking om de vork op te sturen.
het wachten is beloond met een levering op 17 mei van de vork. In een SRAM doos zonder bonnetje of servicerapport, dat laatste vind ik wel beetje jammer. Je wilt toch weten wat het manko was. Inveerprocedure weer uitgevoerd, de twee dagen erna nog beetje bijgepompt en luchtdruk lijkt nu wel stabiel. Nu nog even uittesten, binnenkort maar Winterberg o.i.d. aandoen .