DH/MX kleding het zelfde ?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
leendewinterpeen
DH/MX kleding het zelfde ?

Bericht door leendewinterpeen » do sep 27, 2012 5:04 pm

Hallo,

Ik zag laatst een mooi MX fox pak.
Deze wil ik graag kopen alleen vroeg ik me af werkt dat wel.
Is MX niet te dikke stof of is er iets anders mee (verschillen).

Ik hoop dat een van jullie hier iets van weet en wil vertellen :D.
Al is de auto nog zo snel de downhiller achterhaalt hem wel.

sampers

Bericht door sampers » do sep 27, 2012 6:11 pm

Beste is passen, en liefst no vergelijken, zodanig dat je verschillende pakken na mekaar past. En de verschillen voelt.

Je hebt dikkere MX pakken, vooral de broek dan, en dat zie je bevoordeeld aan leren lappen op de knieen (tegen de warme uitlaat). of ook anders aan de onderzijde van de broekspijpen, omdat zij die namelijk in hun laarzen stoppen.
Dus vaker zonder elastiek of minder lang of...

Verder heb je binnen de merken vaak ook verschillende pakken. Ik heb bevoorbeeld een pak van Fly Racing, de lichtste versie die ze hebben (F16) ze hebben andere/duurdere pakken die dikker en steviger zijn.

Soms vind je ook wel MX broeken die met een dikkere lompere sluiting, elastiek of beschermplastiek zijn uitgevoerd aan de middel. DH merken weten vaker dat dit nutteloos is en alleen maar voor gewicht zorgt. Maar niet noodzakelijk alle MX broeken zijn zo.

Er rijden heel veel mensen met een Fox pak, de MX versie dan, maar bij Fox hebben ze wel een lijn speciaal voor MTB, en toch zie je veel mensen met MX kledij.

Het is maar of je die graag draagt of niet.

Het grootste verschil is shorts! Die hebben ze niet bij MX, en die hebben sinds kort mijn voorkeur. die zijn luchtiger en geven meer bewegingsvrijheid.

Verder is er veel verschil bij de helmen, en daar raden veel mensen een MTB specific helm aan! Maar met een goede MX helm rijden, zal nog steeds veel veiliger zijn dan een afgeragde MTB helm.
dead straight to live wrong

Plaats reactie