Nog nooit over nagedacht maar het is inderdaad zo. Ik heb veel plezier aan het opknappen van "oude beestjes". Het zoeken naar een frame met de juiste looks is al leuk, maar dan begint het speuren naar mogelijkheden. Wat als de voorkant wat lager is? Wat als de hoek van het zadel wat anders is? Wat als....?
Zo ook met deze Giant. Ik was op zoek naar een frame met niet te veel veerweg, maar wel iets meer dan de Spesh SX heeft en met een full-on downhill geometrie. De Giant stond al een tijdje te koop en voor relatief weinig geld. Dan ga je foto's zoeken op internet van hoe zo'n fiets er uit zou kunnen zien en kijken wat er anders kan. Bij deze is het niet aan de orde, maar bij bijvoorbeeld dirtframes kijk ik zelfs al welke nokjes overbodig zijn zodat deze er af kunnen. Ineens zag ik wat er kon en heb de Giant gekocht.
Uiteraard moest alles weer zwart worden. Alleen de vork is wit, maar dat had ik liever anders gezien. Dus lak er af hetgeen makkelijk ging. Nog nooit heb ik een frame gehad waar de lak zo makkelijk van af ging. Nog even overwogen om het frame te laten poedercoaten, maar ik ga eerst maar eens rijden voor ik er meer geld in steek. Dus zelf spuiten.
En toen? Toen hing het frame in de schuur en heb ik er niet meer naar gekeken. Tot van de week. Ik ben begonnen met de bouw net op tijd voor Malmedy.

Speclijst:
Frame: Giant Team DH 2005
Vork: Boxxer 2010 met custom decals van Slik Graphics
Shock: Manitou Swinger 6way
Stuur: Dartmoor Nitro
Stem: Answer integrated
Grips: Bontrager
Zadel: Stripped SLR
Zadelpen: Thomson Elite
Voornaaf: Dartmoor Lite Force
Achternaaf: Hope Pro Evo 2
Spaken: DT Swiss