Knie beschermers voor enduro
Moderator:Beheerders
Wellicht in het verkeerde onderdeel, maar ik zoek knie beschermers, waar je goed mee kunt fietsen. Ik heb nu Dainese DH protectors, maar die blijven niet goed zitten.
Groeten,
Patrick
Groeten,
Patrick
En anders de good old 661 Kyle Strait. De oude zaten mij altijd prima voor het enduro rijden, waarschijnlijk dat de variant met EVO (ook zo'n magisch goedje) nog wat lekkerder rijd, gezien dat die wat minder stug is.
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
-
Afhankelijk van hoeveel bescherming je wilt hebben kun je ook eens naar kniebescermers voor vechtsporten. Ik gebruik ze zelf bij Thaiboksen en dit zijn neopreen beschermers met een verdikking op de knieschijf (zacht materiaal). Niet geschikt voor downhill/freeride, maar misschien wel enduro? Ik heb overigens geen ervaring met hoe ze zitten tijdens fietsen (ga ik binnenkort wel eens testen met wat technisch XC werk....ook voor de warmte van de knieën met wat kouder weer).
-
- Contacteer:
-
-
-
Ik gebruik met grote tevredenheid de endura MT500 kniebeschermers. Deze zijn volgens mij ideaal bij enduro gebruik, kevlar versterkt, ventilatie op zijkanten en achterkant. Ze blijven zeer flexibel en draaien niet weg tijdens een val.
En belangrijk, je kunt er nog mee omhoog fietsen. Heb deze reeds aangehouden voor 80 km xc ritten en ze werken prima. Wel zorgen dat je de juiste maat besteld.
Gr
DV8
En belangrijk, je kunt er nog mee omhoog fietsen. Heb deze reeds aangehouden voor 80 km xc ritten en ze werken prima. Wel zorgen dat je de juiste maat besteld.
Gr
DV8
Life is ours, we ride it our way.
-
Oneal Sinner doet prima zijn werk.
Wat ik alleen laatst had bij een crash: mijn hele onderbeen was blauw (waar dat hard-word-spul zit). Niet alleen op de plek waar ik op gevallen was (iets onder mn knie), maar echt rondom mijn been (aan de voorkant, onder mijn knie).
Iemand enig idee hoe dit kan. Of heeft iemand die met POC, 661, Oneal of welk merk dan ook die zulk soort spul gebruikt, dat ook wel eens gehad?
Zou het kunnen komen doordat dat spul pas hard wordt als het een harde klap krijgt? Dat het dan ineens die hele plaat hard wordt, waardoor de impact eigenlijk over het hele gedeelte wordt verdeeld?
Wat ik alleen laatst had bij een crash: mijn hele onderbeen was blauw (waar dat hard-word-spul zit). Niet alleen op de plek waar ik op gevallen was (iets onder mn knie), maar echt rondom mijn been (aan de voorkant, onder mijn knie).
Iemand enig idee hoe dit kan. Of heeft iemand die met POC, 661, Oneal of welk merk dan ook die zulk soort spul gebruikt, dat ook wel eens gehad?
Zou het kunnen komen doordat dat spul pas hard wordt als het een harde klap krijgt? Dat het dan ineens die hele plaat hard wordt, waardoor de impact eigenlijk over het hele gedeelte wordt verdeeld?