Ik ga de remmen van mijn Lapierre zesty 714 vervangen. Zitten nu formula oro k18 op en daar ben ik niet onverdeeld tevreden over, met name in het hooggebergte niet bij lange afdalingen.
Rijden veel single track gecombineerd met freeride afdalingen er wordt dus hier en daar wel een beetje met de velo gesmeten..
Was benieuwd naar suggesties en/of goede ervaringen...zat zelf te denken aan setje shimano Saint 180/160
Ander vraagje trouwens....waar kun je eigenlijk vinden welke schijfdiameter maximaal is voor een vork? (Fox float 140....kan het eigenlijk nergens vinden..)
Allmountain remmen....suggesties?
Moderator:Beheerders
-
Overweeg ook eens een set Hope M4 echt super remmen voor dat gebruik (eigen ervaring) Saint is wel een FR/DH rem maar ook geen slechte rem! De meeste am/enduro vorken kunnen met gemak 203mm aan maar mischien dat Fox op hun site in het tech gedeelte een techsheet van jou vork heeft met die info er in!
What goes up must come down(hill)
- de lachende derde
- Contacteer:
http://service.foxracingshox.com/consum ... keInfo.htm
Probeer eerst eens grotere schijven monteren ipv andere remmen te gaan kopen. Met een 200mm voorop en 180-200mm achterop zal de 'fading' al snel verleden tijd zijn!
Bovendien, er zit nogal wat verschil in het design van remschijven mbt koelvermogen.
Probeer eerst eens grotere schijven monteren ipv andere remmen te gaan kopen. Met een 200mm voorop en 180-200mm achterop zal de 'fading' al snel verleden tijd zijn!
Bovendien, er zit nogal wat verschil in het design van remschijven mbt koelvermogen.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€