Bar-ends for pussy's ?
Moderator:Beheerders
hallo mensen!
Ik vraag me af, waarom ik geen bar-ends zie op jullie fietsen, met name de downhill fietsen.. heeft dit een speciale reden?..
of is het gewoon voor mietjes die de handen wat extra willen beschermen tegen takken etc?..:P ik heb ze namelijk ook op me fiets zitte, maar snap het nut er nie zo van..
Hoor graag jullie ervaring/reacties!
Peace
Ik vraag me af, waarom ik geen bar-ends zie op jullie fietsen, met name de downhill fietsen.. heeft dit een speciale reden?..
of is het gewoon voor mietjes die de handen wat extra willen beschermen tegen takken etc?..:P ik heb ze namelijk ook op me fiets zitte, maar snap het nut er nie zo van..
Hoor graag jullie ervaring/reacties!
Peace
Don't Shred your head, wear a helmet.
ik heb ze niet op me Stumpjumper zitten, omdat ik die dingen nooit gebruik
en voor downhill fietsen lijkt het voor de hand te liggen toch ?
ten eerste zit je niet met je hand bij de rem,
ten tweede en als je valt, trek je al je ribben er een voor een uit met die haken aan je stuur, lijkt me geen pretje
(ik vind het persoonlijk niks....)
en voor downhill fietsen lijkt het voor de hand te liggen toch ?
ten tweede en als je valt, trek je al je ribben er een voor een uit met die haken aan je stuur, lijkt me geen pretje

met lange tochten is het wel fijn dat je je handen eens kan verzetten, ook als je een steile helling omhoog neemt, kan het fijner zijn je handen niet aan je stuur te hebben, maar op de bar-endsTaugo schreef:hallo mensen!
ik heb ze namelijk ook op me fiets zitte, maar snap het nut er nie zo van..
Peace
(ik vind het persoonlijk niks....)
Misschien moet je het eens van een andere kant bekijken. Waarom hebben mensen WEL bar-ends. En niet waarom niet.
Dan snap je gelijk dat barends op een downhillbike compleet nutteloos zijn.
Dan snap je gelijk dat barends op een downhillbike compleet nutteloos zijn.
Wat heeft remmen met barends te maken?Remmes schreef: en voor downhill fietsen lijkt het voor de hand te liggen toch ?
-
- Contacteer:
bar-ends zijn prettig bij het klimmen ( vinden sommigen) met een dh bak klim je niet en kun je met bar ends niet snel genoeg bij de remmen.
Op mijn XC bike heb ik ze ook niet omdat de klimmetjes in het montferland redelijk kort zijn, daarnaast kun je sneller blijven hangen met bar ends.
maar ieder zijn ding, als jij het fijn vindt is het toch prima
Op mijn XC bike heb ik ze ook niet omdat de klimmetjes in het montferland redelijk kort zijn, daarnaast kun je sneller blijven hangen met bar ends.
maar ieder zijn ding, als jij het fijn vindt is het toch prima

-
En sommige mensen hebben ze niet omdat het weer extra grammen zijn op de fiets! Persoonlijk vind ik het wel fijn om mn handen eens anders neer te kunnen zetten maar takken en gewicht en de regelmaat waarmee ik zware/lange klimmen rij geven mij de doorslag om er niet mee te rijden, en op mn DH bak wil ik er zeker niet aan denken om ze erop te hebben!
What goes up must come down(hill)
- richard_librium
-
- Contacteer:
Leuke foto, dat maakt die Trek nog duurder
Maar bij fietsen gaat het altijd om de correcte (zit)houding. Voor elk type wielersport is dat anders. Bar ends kunnen de positie ten goede komen bij het klimmen op een xc fiets. Verder dienen ze niet. Zeker niet bij een downhill fiets. Let ook, het stuur en stuurpen en zowat heel de fiets zorgen voor een andere houding. Een extra breed stuur is ook niet voor de show, dat zorgt voor meer grip en voor betere bochtentechniek. Je stuurt immers met je schouders, heupen,...
En buiten dat opzicht is het inderdaad gewoon gevaarlijk.
Het ziet er ook niet uit, en dan voornamelijk omdat het daar niet hoort en het opvalt.

Maar bij fietsen gaat het altijd om de correcte (zit)houding. Voor elk type wielersport is dat anders. Bar ends kunnen de positie ten goede komen bij het klimmen op een xc fiets. Verder dienen ze niet. Zeker niet bij een downhill fiets. Let ook, het stuur en stuurpen en zowat heel de fiets zorgen voor een andere houding. Een extra breed stuur is ook niet voor de show, dat zorgt voor meer grip en voor betere bochtentechniek. Je stuurt immers met je schouders, heupen,...
En buiten dat opzicht is het inderdaad gewoon gevaarlijk.
Het ziet er ook niet uit, en dan voornamelijk omdat het daar niet hoort en het opvalt.
dead straight to live wrong