Willingen?

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mool

Bericht door mool » vr apr 13, 2012 11:08 am

Wat moet er volgens jou aan de tracks gedaan worden dan?
Ik was er afgelopen jaar aan het einde van het seizoen, en toen hadden ze aardig wat werkzaamheden verricht. Remkuilen kan je eruit halen, maar een week later zitten ze er weer.

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » vr apr 13, 2012 3:22 pm

Nou vooral op de freeride zou ik het wel nice vinden als ze wat aan een aantal bochten zouden doen. Iets hogerop brengen zodat je wat meer snelheid behoud. Misschien op sommige punten de optie voor een kleine wallride! Iets grotere tafels of een mooie dubbel. Ook een keer iets toevoegen zoals een wat grotere drop zou niet verkeerd zijn.

Ik ga Willingen niet vergelijken met Winterberg maar Willingen heeft maar 2 tracks.
En aangezien ik net als velen, de DH naar beneden rijd en niet die dikke sprongen en drops durf te nemen. :oops: Al helemaal niet als het er zo bij ligt als afgelopen week, zou het voor het geld nice zijn als ze er wat aan zouden doen ipv alleen de echt noodzakelijke dingen.

Persoonlijk vind ik Willingen mooier als Winterberg maar omdat er meer diversiteit zit in Winterberg gaan we daar vaker naartoe. Ik denk als er wat meer aan Willingen wordt toegevoegd zou ik vaker naar Willingen gaan denk ik.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

mool

Bericht door mool » wo apr 18, 2012 4:34 pm

Technicks schreef:Nou vooral op de freeride zou ik het wel nice vinden als ze wat aan een aantal bochten zouden doen. Iets hogerop brengen zodat je wat meer snelheid behoud. Misschien op sommige punten de optie voor een kleine wallride! Iets grotere tafels of een mooie dubbel. Ook een keer iets toevoegen zoals een wat grotere drop zou niet verkeerd zijn.

Ik ga Willingen niet vergelijken met Winterberg maar Willingen heeft maar 2 tracks.
En aangezien ik net als velen, de DH naar beneden rijd en niet die dikke sprongen en drops durf te nemen. :oops: Al helemaal niet als het er zo bij ligt als afgelopen week, zou het voor het geld nice zijn als ze er wat aan zouden doen ipv alleen de echt noodzakelijke dingen.

Persoonlijk vind ik Willingen mooier als Winterberg maar omdat er meer diversiteit zit in Winterberg gaan we daar vaker naartoe. Ik denk als er wat meer aan Willingen wordt toegevoegd zou ik vaker naar Willingen gaan denk ik.
Ik snap opzich je ideeen, maar het moet allemaal wel onderhoudsvriendelijk blijven (hogere bochten voor meer snelheid levert dan ook weer meer remkuilen op...). Willingen heeft volgens mij toch een wat kleinere onderhouds-crew dan (om maar even de vergelijking te maken) Winterberg.
Winterberg is m.i. veel meer commercieel uitgebuit dan Willingen. Ik heb altijd een beetje het idee dat je in Willingen voornamelijk betaalt aan de Ettelsberg Seilbaan, terwijl ik in Winterberg het idee heb dat mijn geld gewoon rechtstreeks naar het bikepark gaat (correct me if i'm wrong).

Daarnaast is groot deel van de dingen die je noemt (hogere bochten, gaps, grotere tafels) te vinden in de fourcross. Als je hogere drops wilt rijden kan je prima van de downhill afrollen en bijvoorbeeld de roadgap springen.

Ik heb vorig jaar wel eens begrepen (van mannetje in de verhuur-shop die ook onderhoud aan de baan doet enzo) dat uitbreiden er in Willingen niet inzit.

Afgelopen weekend lag Willingen er trouwens prachtig bij, zowel de freeride als de downhill.
Het viel me trouwens wel op dat de lift aardig duurder is geworden.

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » vr apr 20, 2012 1:50 pm

Ja je hebt ook gelijk. Maar het was ook meer een wens dan realiteit. :D
Maar idd de lift is weer een stukje duurder. Maar dat was ook een beetje mijn punt. ;)
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr apr 20, 2012 2:08 pm

mool schreef: Het viel me trouwens wel op dat de lift aardig duurder is geworden.
hoeveel duurder ?

mool

Bericht door mool » vr apr 20, 2012 4:37 pm

Ik vond nog een liftpas van vorig jaar, die was vanaf 11uur € 20,50.
Nu betaal je vanaf 11uur € 24,-.

Trekrules

Bericht door Trekrules » di apr 24, 2012 7:50 pm

Ben van zaterdag t/m maandag aanwezig in Willingen
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

divere rules

Bericht door divere rules » wo apr 25, 2012 5:00 pm

kijk het weer nog ff aan ;) moet toch eens die kant op

Jo$
Contacteer:

Overnachten in Willingen

Bericht door Jo$ » ma mei 28, 2012 5:44 pm

Weet iemand een goed en betaalbaar adres om te overnachten in Willingen of nabije omstreken?
Komend weekend ga ik het bikepark eens uitproberen als het tenminste goed weer wordt, is nu nog ff afwachten.
fietsen in de stad is als eten met een kettingzaag: het gaat goed vooruit, maar het is levensgevaarlijk...

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma mei 28, 2012 10:38 pm

Voor de 4x pro tour
Afbeelding

Foto is niet van mij maar heb deze afgelopen zondag in het echt gezien,moet zeggen hij is wel erg gaaf 8) .Ze waren ook nog bezig met werkzaamheden aan de baan zelf en dat zag er ook heel vet uit.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

richard_librium

Bericht door richard_librium » do mei 31, 2012 12:57 pm

wil morgen gaan, iemand zin om mee te gaan?

morin

Bericht door morin » do jul 19, 2012 10:15 pm

Gaat dit weekend nog iemand naar willingen?
En weet iemand een jeugdherberg of camping in willingen?

Tinus96
Contacteer:

Bericht door Tinus96 » vr jul 20, 2012 5:56 pm

Morin,

Er is 'gewoon' een camping bij het park.

Groet Martijn

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » vr jul 27, 2012 9:04 pm

Kan je eigenlijk DH/FR fietsen daar huren ? Willen volgende week enkele mensen meenemen die geen bike hebben.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

froggy01

Bericht door froggy01 » za jul 28, 2012 10:32 am

ga 7 augustus naar willingen en 8 augustus naar winterberg zijn er dan nog meer mensen van hier?

PickleWars

Bericht door PickleWars » wo aug 22, 2012 1:54 pm

Ben vanaf vrijdag een week in de buurt van Willingen.....en weer precies een week uitgezocht met Kaa Uuu Teej weer :cry: Maar ja....tussen de buien door fietsen.
Ik ben er nog nooit geweest, maar de FR lijkt me wel goed te doen...
Nog meer mensen die daar dan aanwezig zijn ??

morin

Bericht door morin » di apr 16, 2013 8:00 am

Weet iemand of willingen geopend is doordeweeks?

mool

Bericht door mool » di apr 16, 2013 8:08 am

Op de site:
Afbeelding

Daarna wel gewoon.

morin

Bericht door morin » di apr 16, 2013 8:25 am

Ik wilde eigenlijk 02-04 of 03-04 gaan, dus dan zouden ze open moeten zijn!

Smittie

Bericht door Smittie » di apr 16, 2013 9:47 am

morin schreef:Ik wilde eigenlijk 02-04 of 03-04 gaan, dus dan zouden ze open moeten zijn!
dat is het al geweest
ik neem aan dat je mei bedoelt ;)

morin

Bericht door morin » di apr 16, 2013 8:59 pm

Hahaha, jup sorry beetje in de war. :oops:

dorretje

Bericht door dorretje » vr apr 19, 2013 8:29 am

ik was van plan om 28 april te gaan. Dit zou mijn eerste keer in Willingen zijn.
Nu las ik dat ze op dit moment de sneeuw aan het opruimen zijn. De 28ste valt ook in het openingsweekend.

Weet iemand of het er een beetje fatsoenlijk bijligt of is het een grote modderpoel?
Wellicht verstandiger om naar winterberg door te rijden, omdat dat er misschien beter bijligt?
Ik weet dat FT er bijna altijd goed bijligt, dus dat zou nog een alternatief zijn.

Smittie

Bericht door Smittie » vr apr 19, 2013 10:21 am

dorretje schreef: Wellicht verstandiger om naar winterberg door te rijden, omdat dat er misschien beter bijligt?
naar mijn ervaring is willingen minder baggerig dan winterberg.
helemaal in het openingsweekend wil je niet in winterberg zijn want dan sta je uren in de rij voor de lift.
willingen is normaal wat rustiger

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » za apr 20, 2013 6:32 pm

Vond het vorig jaar bij de opening van wb erg rustig. Was toen ook nog wel erg fris. Zeg maar gerust koud als ik er zo aan terug denk. Waarschijnlijk gaan we volgende week met 4 man die kant op. 8)

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma apr 22, 2013 8:06 pm

Wij zij 4&5 mei met een groep nederlanders aanwezig en gaan er een nederlandse enclave van maken dus als er zich nog mensen geroepen voelen komt allen ook al is het een dag kom duitsland veroveren 8) ( ook voor Belgen ;) )
What goes up must come down(hill)

Plaats reactie