Voorstellen en mening gevraagd

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Silvia
Voorstellen en mening gevraagd

Bericht door Silvia » di apr 17, 2012 7:59 pm

Hallo allemaal!!!

Ik ben Silvia 27jaar en beginnend biker. Sinds 3maanden ben ik begonnen met biken op de oude fiets van mijn man, een giant xtc 4. Maar omdat deze eigenlijk te groot(20,5) is voor mij (1.75 58kg binnenbeenlengte van 86cm) ben ik opzoek naar een leuke lowbudget bike voor mezelf. Ik rijd nu circa 3x per week, routes van 30t/m40 km afwisseld verhard en onverhard.Dus zandweggetjes, bospaden dat soort werk ;) Nu kwam ik deze bike tegen en ben ik benieuwd naar jullie mening.Ist wat?

http://link.marktplaats.nl/550454526

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » di apr 17, 2012 8:36 pm

Hoi Silvia,

Zou je aanraden om voor die prijs naar bijv. een Cube Reaction o.i.d. te kijken...volgens mij is deze kona behoorlijk oldskool :) (met die 80mm voorvork die ik iig niet ken)

Voor 400 kan je zeker weten een leuke Giant XTC/Cube Reaction of Acid halen uit bijv. 2009/2010 ;)

Tinus96
Contacteer:

Bericht door Tinus96 » di apr 17, 2012 9:41 pm

Een Koga een Kona noemen, foei!

Ik heb zelf een Koga voor woon-werk, niet kapot te krijgen.
Hoe ze het met MTB doen weet ik niet, maar is zeker geen slechte fiets.

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » wo apr 18, 2012 10:40 am

Oh ja lol :P typo!

Tuurlijk, koga is een goed merk (vooral de racerts zijn leuk), maar deze MTB lijkt mij verouderd :) en voor dat geld is er zekr iets moderners te vinden op MP! (450e)

Silvia

Bericht door Silvia » wo apr 18, 2012 10:51 am

:lol: tsja op een ouwe fiets moet je het leren toch?

Maar bedankt voor de reactie's!Ik zoek nog even verder.Nu moet ik zeggen dat het bij mij in de regio(friesland) niet makkelijk is om een goeie lowbudget bike te vinden.

Silvia

Bericht door Silvia » wo apr 18, 2012 10:53 am

"bij de weg" ik vind de giant XTC 4 waar ik nu op fiets ook geweldig rijden, en zoek natuurlijk wel een bike die hier aan kan tippen ;) Alleen jammer dat hij gewoon echt te groot voor mij is

winnfield

Bericht door winnfield » wo apr 18, 2012 4:47 pm

silvia:

kijk ook eens op:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=20

Dit is een nederlands mtb forum.
Het voordeel van kopen via het forum is dat de kans dat je een kat in de zak koopt kleiner is dan via bv marktplaats. Ook de kans op gestolen spullen is hier veel kleiner!

Succes met je zoektocht!

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo apr 18, 2012 5:26 pm

Silvia ben het met winnfield eens beter ff kijken op de verschillende fora!
Vaak zijn dit liefhebbers die ook goed met hun materiaal omgaan en kunnen je vaak ook een (eerlijk) goed advies geven of hun fiets iets is voor jou en, vind het contact vaak ook relaxeder dan het bieden en mailen via MP!
En voor de XC bikes kun je inderdaad beter ook ff Mountainbike.nl in de gaten houden want hier is het toch iets meer extremer gericht wat er aangeboden word!
Maar hou mn ogen open en denk dat de rest dat ook doet, succes!
What goes up must come down(hill)

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » za apr 21, 2012 1:02 pm

Thomas_mtb schreef:Hoi Silvia,

Zou je aanraden om voor die prijs naar bijv. een Cube Reaction o.i.d. te kijken...volgens mij is deze kona behoorlijk oldskool :) (met die 80mm voorvork die ik iig niet ken)

Voor 400 kan je zeker weten een leuke Giant XTC/Cube Reaction of Acid halen uit bijv. 2009/2010 ;)
Wat de boer niet kent dat vreet hij niet, leuk hoeveel waarheid er weer in die oude spreekwoorden blijkt te zitten.

Allemaal oud (sub-)topmateriaal en niet te vergelijken met wat er op een Reaction oid gemonteerd wordt. Als (let op) het goed onderhouden is heb je daar veel meer aan.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » za apr 21, 2012 1:22 pm

..

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » za apr 21, 2012 5:45 pm

Thomas_mtb schreef:..
Ben benieuwd wat hier eerst stond :lol:

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » za apr 21, 2012 7:18 pm

3 puntjes! :?

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » za apr 21, 2012 7:27 pm

Die reactie heb ik zelf gewijzigd...ik had uiteindelijk geen zin om een discussie te gaan voeren over afmontage van deze fiets in kwestie en de gemiddelde reaction / xtc...:)

Ik vertel je dit omdat ik wil dat je weet dat ik niet op jou heb zitten schelden of iets dergelijks :D

Silvia

Bericht door Silvia » zo apr 22, 2012 8:52 am

Tsja 'lachende derde' dat was mijn redenatie dus ook. Liever een oude fiets met (toen) topafmontage, dan een nieuwere voor dezelfde prijs maar van mindere kwaliteit.Maar goed, ik weet het ook niet meer :(

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo apr 22, 2012 11:03 am

Is frame only ook een idee want er staan her en der nog wel leuke frame,s te koop voor leuke prijzen hier maar ook bij de buren!

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo apr 22, 2012 11:07 am

Zoiets vind ik niet gek voor zon prijs weet niet of ie past maar bedoel meer de prijs/kwaliteit verhouding!
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=55120
of deze is wel duurder maar ben je gelijk klaar!
http://link.marktplaats.nl/550843470

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » zo apr 22, 2012 2:32 pm

Silvia schreef:Tsja 'lachende derde' dat was mijn redenatie dus ook. Liever een oude fiets met (toen) topafmontage, dan een nieuwere voor dezelfde prijs maar van mindere kwaliteit.Maar goed, ik weet het ook niet meer :(
Het hangt er helemaal vanaf in welke staat het allemaal verkeert. Afgeragde XT onderdelen heb je niks aan maar als hij goed onderhouden is zou ik het doen, op mijn woon werkfiets zitten ook spullen van bijna 10 jaar oud maar hij rijdt perfect.

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » zo apr 22, 2012 2:40 pm

Ben ik het helemaal mee eens: een cassette zal langer mee gaan dan het leven van 1 ketting, maar ook een XT cassette zal het geen 4 jaar uithouden (althans lijkt mij)...en een voorvork mag van tijd tot tijd wel geserviced worden -> als dat nooit is gedaan mag jij straks de dure reparaties uitvoeren.

Ik ben zelf een beetje een snob en hou van nieuwe spulletjes -> maar ik heb een beetje zitten kijken op marktplaats, en de prijzen vallen idd erg tegen op het moment. Een half jaar geleden had ik een paar mooie fietsen voor 450/500 gezien uit 2010 bijvoorbeeld. Toevallig is er op mtb forum.nl iemand die een fiets zocht voor 75e en zelfs dan zijn er mogelijkheden -> afgestemd op wat je verlangt van een fiets.

Mijn mening is ook niet meer dan een mening, als jij een goed gevoel hebt bij die koga moet je je niet door mij laten weerhouden hehe :)

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » zo apr 22, 2012 4:48 pm

Liever een goede 2dehands dan een goedkope nieuwe, toch?
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo apr 22, 2012 4:52 pm

Jean-Pierre schreef:Liever een goede 2dehands dan een goedkope nieuwe, toch?
Helemaal mee eens en een paar nieuwe onderdelen erop (als het evt nodig is) is ook zo gepiept! Dus waarom een duurdere nieuwe met soms mindere onderdelen kopen als je een top bike met top parts voor een goede prijs 2e hands kan kopen!
Het blijft natuurlijk altijd opletten en goed zoeken!

Jay Kay

Bericht door Jay Kay » ma apr 23, 2012 12:11 pm

Silvia schreef:Tsja 'lachende derde' dat was mijn redenatie dus ook. Liever een oude fiets met (toen) topafmontage, dan een nieuwere voor dezelfde prijs maar van mindere kwaliteit.Maar goed, ik weet het ook niet meer :(
Voor echter pricefighters én degelijke kwaliteit zou ik naar (tweedehands?)
YT-industries rondkijken,
de modellen van ROSE versand of
Canyon.

...maar een Cube blijft ook top, natuurlijk.
You probably heard we ain't in the prisoner-takin' business; we in the killin' Nazi business. And cousin, business is a-boomin'.

Plaats reactie