Wrak vd Week
Moderator:Beheerders
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
as i always say
light .. lighter ...broken ..
de oude glory woog een kilo of anderhalf meer dan de nieuwe..
en het ligt er ook aan wat mensen er mee doen .... giant bouwt een bike voor laten we zegge 50km/u missch 80 DH als je dat al haalt..
en voor 4-5 meter drops.. als je dan ziet wat er uiteindelijk mee gedaan wordt..
tja..
maar dat bovenbuis probleem is idd niet goed te praten ,..
light .. lighter ...broken ..
de oude glory woog een kilo of anderhalf meer dan de nieuwe..
en het ligt er ook aan wat mensen er mee doen .... giant bouwt een bike voor laten we zegge 50km/u missch 80 DH als je dat al haalt..
en voor 4-5 meter drops.. als je dan ziet wat er uiteindelijk mee gedaan wordt..
tja..
maar dat bovenbuis probleem is idd niet goed te praten ,..
Grappig dat je Trek en Santa Cruz noemt. Die worden bij Giant gebouwd... .aappii schreef:ongeacht of iemand een beginnende rijder is en of de markt verzadigd is zoals jij beweert (ik ben van mening dat er meer dan genoeg andere grote merken zijn die misschien nog wel meer verkopen dan Giant, denk aan Trek Santa Cruz en Specialized) maar een frame hoort gewoon niet te scheuren of te buigen zoals je de afgelopen pagina's ziet bij de nieuwe Glory. Dit fenomeen zie je continue terug komen (kijk maar op PB bij broken bikes). Zulke vervormingen moeten niet toegestaan zijn, het zijn wel mensen levens die je als constructeur/designer in je handen hebt. Maar ik weet zeker dat Giant allang weer terug is naar de tekentafel om hun ontwerp nog eens goed te doorgronden.Lars TB schreef:Bouwen ook de meeste fietsen!Remmes schreef:kom hier verassend vaak Giant tegen (nou jah, verassend)
En ze zijn gunstiger geprijsd, waardoor beginnende rijders ze meer kopen en die jongens (M/V) kunnen ook minder goed fietsen. Trek je conclusies.
En daarbij weet ik redelijk zeker dat Giant meer fietsen verkoopt dan de anderen.
Maar die knik is inderdaad niet echt slim. Daar moet je heel wat materiaal aan toevoegen om het echt sterk te krijgen. Maar je ziet bij heel veel van de voorgaande foto's dat frames ook breken op lasnaden waar draaipunten op zitten, lasnaden van verstevigingen. Is ook niet al te slim.
Maar die overbelasting waardoor een frame buigt of breekt komt omdat de fiets overbelast wordt: vering te zacht, zodat het frame vol belast wordt als je echt een flinke klap krijgt. Zoals al aangegeven worden fietsen daarnaast ook nog wel eens voor 'iets' extremere doeleinden gebruikt.
En blijkbaar mag een DH fiets tegenwoordig ook geen 16kg meer wegen...
het gaat in dit geval inderdaad niet om het productieproces maar om het ontwerpproces waar Giant steken heeft laten vallen. Tuurlijk het productieproces zal ook wel niet optimaal zijn, maar dat is dankzij de marktwerking waarbij het allemaal zo goedkoop mogelijk moet zijn. (we dwalen af met filosofische vraagstukken)
Dat overbelasten moet ook geen probleem zijn, als constructeur moet je altijd rekenen met waarden die veel hoger liggen dan die in werkelijkheid bij "normaal" gebruik voorkomen.
Een brug valt toch ook niet uit elkaar als er plotseling 2 vrachtwagens naast elkaar de brug oprijden?
Ik heb ooit een filmpje gezien van Modern Marvels waarin ze op bezoek waren bij het Specialized testcenter. Het oude model Demo kon wel 5 keer de krachten aan waarbij een mens zou kunnen blijven zitten voordat het brak.
Maarja volgens mij zijn we het er met zn allen over eens dat Giant "Back to the drawingboard" moet met hun nieuwe Glory
Dat overbelasten moet ook geen probleem zijn, als constructeur moet je altijd rekenen met waarden die veel hoger liggen dan die in werkelijkheid bij "normaal" gebruik voorkomen.
Een brug valt toch ook niet uit elkaar als er plotseling 2 vrachtwagens naast elkaar de brug oprijden?
Ik heb ooit een filmpje gezien van Modern Marvels waarin ze op bezoek waren bij het Specialized testcenter. Het oude model Demo kon wel 5 keer de krachten aan waarbij een mens zou kunnen blijven zitten voordat het brak.
Maarja volgens mij zijn we het er met zn allen over eens dat Giant "Back to the drawingboard" moet met hun nieuwe Glory
-
- Berichten:486
- Lid geworden op:di nov 02, 2010 11:12 am
- Locatie:Waalre
Veel van de fietsen die je hier kapot ziet zijn hoogst waarschijnlijk niet tijdens het normale gebruik gescheurd of gebroken! Als frontaal met een rijdende auto in contact komt, of met 50/60 km/h ergens tegenaan rijdt zal je fiets niet heel blijven. Alleen daar zijn de frames ook niet op geconstrueerd.aappii schreef:ongeacht of iemand een beginnende rijder is en of de markt verzadigd is zoals jij beweert (ik ben van mening dat er meer dan genoeg andere grote merken zijn die misschien nog wel meer verkopen dan Giant, denk aan Trek Santa Cruz en Specialized) maar een frame hoort gewoon niet te scheuren of te buigen zoals je de afgelopen pagina's ziet bij de nieuwe Glory. Dit fenomeen zie je continue terug komen (kijk maar op PB bij broken bikes). Zulke vervormingen moeten niet toegestaan zijn, het zijn wel mensen levens die je als constructeur/designer in je handen hebt. Maar ik weet zeker dat Giant allang weer terug is naar de tekentafel om hun ontwerp nog eens goed te doorgronden.Lars TB schreef:Bouwen ook de meeste fietsen!Remmes schreef:kom hier verassend vaak Giant tegen (nou jah, verassend)
En ze zijn gunstiger geprijsd, waardoor beginnende rijders ze meer kopen en die jongens (M/V) kunnen ook minder goed fietsen. Trek je conclusies.
Natuurlijk moet een fiets bij normaal gebruik heel blijven en niet scheuren of breken, maar niks gaat foutloos en daarom zal van ieder merk ooit wel iets kapot gaan...
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
Zowat iedere moderne fiets heeft een knik in de bovenbuis. Maar blijkbaar spaart Giant daar op materiaal.
Leuk stukje marketing van Specialized. Ieder merk gooit zijn fietsen op een testbank. Ook Giant en dat frame zal heus wel voldoen.
Nogmaals, Giant verkoopt er meer en dus zullen er ook meer kapot gaan.
Erger vind ik dus dat er vlak achter het balhoofd op de onderbuis 2 lasnaden zitten. Intense... . Dat is een ontwerpfout!
Maar zoals je maar genoeg materiaal toevoegt (dikke buizen) gaat het in de praktijk wel redelijk goed. Maar bij overbelasting gaat alles kapot en als eerste de slecht gemaakte frames en ook de frames die net wat zwakker zijn.
Leuk stukje marketing van Specialized. Ieder merk gooit zijn fietsen op een testbank. Ook Giant en dat frame zal heus wel voldoen.
Nogmaals, Giant verkoopt er meer en dus zullen er ook meer kapot gaan.
Erger vind ik dus dat er vlak achter het balhoofd op de onderbuis 2 lasnaden zitten. Intense... . Dat is een ontwerpfout!
Maar zoals je maar genoeg materiaal toevoegt (dikke buizen) gaat het in de praktijk wel redelijk goed. Maar bij overbelasting gaat alles kapot en als eerste de slecht gemaakte frames en ook de frames die net wat zwakker zijn.
- Jean-Pierre
- Berichten:3138
- Lid geworden op:vr sep 21, 2007 3:29 pm
- Locatie:Cuijk
- de lachende derde
- Berichten:1319
- Lid geworden op:di jan 18, 2011 6:34 pm
- Contacteer: