Turner 5Spot '08

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

RVenderbosch
Turner 5Spot '08

Bericht door RVenderbosch » di mar 27, 2012 10:05 pm

Gezien ik nog tot volgende week vrijdag gips om mijn arm heb zitten en wat tijd teveel heb hier ook maar eens een topic aanmaken.

Heb de Turner al een jaartje, aangeschaft na anderhalf jaar de basics op een hardtail geleerd te hebben.

De oude bike:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Turner:
Afbeelding

Eerste setup:
Afbeelding

Eerste aanpassingen:
Afbeelding

Nog meer geld geïnvesteerd:
Afbeelding

Ben steeds meer enduro gaan rijden en proberen te freeriden (nadruk op proberen, zie gebroken pols :oops: ) Dus maar wat steviger spul aangeschaft.

Lyrik:
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens het XTR virus te pakken gekregen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen wat vaak naar Filthy gegaan, resultaat: 4 weken gips. Volgende week vrijdag mag het het eraf, dus de hele bike uit elkaar gehaald en voorjaarklaar gemaakt. Nieuwe parts besteld en dit is de huidge stand van zaken:

Frame: Turner 5-Spot 2008
Fork: RS Lyric U-Turn
Shock: Fox RP23
Brakes: Avid Elixir R
Brake Discs: Hope Floating Disc Red Spider
Rims: Spank Oozy
Hubs: Hope Pro 2
Spokes: DT Swiss
Tires: Schwalbe Big Betty
Pedals: DMR V12
Crank: XTR met Middelburn bladen en Blackspire C4
RearDerailleur: XTR gs
Shifter: XTR
Handlebar: RaceFace Atlas AM
Stem: RaceFace Ride
Headset: Hope
Saddle: Selle Italia SLR Troy Lee Design
Seatpost: Gravity Dropper
Grips: Odi Rogue
Chainguide: E-thirteen Heim 2RS
QR, Zadelpenklem: Hope
Jagwire Kabels

Nieuwe foto's volgen als de postbode geweest is.

Greetz,

Robin

Tommie ;D

Bericht door Tommie ;D » wo mar 28, 2012 9:08 am

Heel erg mooie bike :D Dat van die gips is natuurlijk wat minder mooi... Beterschap!

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » wo mar 28, 2012 6:22 pm

Thanks.

Hoop dat ik snel weer op de bike zit na volgende week..

DESL

Bericht door DESL » wo mar 28, 2012 6:37 pm

Puik fietsje die 5 Spot 8)
En beterschap!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » do mar 29, 2012 5:54 pm

thanks

hamiet

Bericht door hamiet » do mar 29, 2012 7:50 pm

hey robin!

Wanneer ben je weer volledig inzetbaar?
Er gaat nog wel een periode bij de fysio doorgebracht worden?
wel klote joh, 10 april naar willingen zit er zeker niet in?

nog veel beterschap en een snel herstel gewenst robin!

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » vr mar 30, 2012 12:05 pm

Hey Frank,

Al was ik in de beste gezondheid dan ging 10 april nog niet lukken, dat is een dinsdag?!

6e gaat het gips eraf, fysio doe ik zelf in de sportschool dus over twee weken ga ik gewoon weer biken. 29e enduro wedstrijd in Sart Tilman..

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » za mar 31, 2012 2:24 pm

Wat nieuwe spulletjes binnen
Afbeelding
Afbeelding
1+1=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Totaalplaatje
Afbeelding

Nog een weekje en dan gaat het gips eraf, hoop toch over 2-3 weken weer op de bike te zitten..

Greetz

hamiet

Bericht door hamiet » zo apr 01, 2012 7:13 pm

Hey robin!

Je hebt spulletjes voor de uitzet zie ik. Sjieke googles. Je hebt nu wel tijd zat om de spullekes bij elkaar te zoeken.

Vwb de datum 10 april. Je hebt gelijk, doe maar 9 aprill

Sterkte met het gips
Grt

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » ma jul 23, 2012 9:42 pm

Van het weekend de bike maar weer eens uit elkaar gehaald om alle draaipunten te servicen, toen maar geheel gestript en de lak bijgewerkt op een paar nodige plaatsen.

Ik heb het frame overgekocht met de groene custom bestickering en na anderhalf jaar ben ik er toch op uitgekeken, beetje druk allemaal (sorry wimpie, heeft je toch aardig wat centjes gekost) Met veel liefde en respect de stickers verwijderd en deze sieren nu de werkplaats. Frame volledig kaal gemaakt en wat subtielere stickertjes geplaatst, ook meteen de badge maar rood gespoten. Tevens de gravity dropper met pensioen gedaan (is nog wel te repareren met wat tiewraps als iemand een lowbudget gd zoekt > 27.2 mm). Vervangen door een nieuwe Turbo variant. Wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan zondag maar gaan testen hoeveel sneller dit hem heeft gemaakt ;)
Afbeelding

Kan er weer even tegenaan.

Grtz

Koenco007

Bericht door Koenco007 » di jul 24, 2012 5:31 pm

Die gravity dropper heb je daar wat foto's van en zo ja zou je me die dan kunnen sturen?
(kheuft@xs4all.nl)

Gr,Koen
-trying doesn't matter when you always fail- the green hornet

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » di jul 24, 2012 5:43 pm

Hi,

WitteReus is je voor. Even kortsluiten of hij hem hebben wil, anders krijg je foto's. Het bekende GD euvel, de plaats waar de pin de pen in gaat zit bij de oude modellen met lijm vast tov de nieuwe modellen die gelast zijn. Dit heeft losgelaten en houdt prima met wat tiewraps of nieuwe lijm, maar dat is voor de precieze klusser, je wil niet de pin vastlijmen :)

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » do aug 23, 2012 6:23 pm

Gravity dropper heeft een nieuwe eigenaar gevonden.

Ouders van een maat hebben een penthouse in Leogang, afgelopen week de bike daar eens gaan uitlaten. Twee jaar geleden als eens op een huurbike gereden daar, maar niets is beter dan je eigen bike :)

Boven op de berg
Afbeelding
Big Five Challenge (hard werken!)
Afbeelding
Big Five Challenge
Afbeelding
Panorama Trail (enkel gereden voor deze foto :))
Afbeelding

Ik kwam tot de conclusie dat mijn Elixer R's niet echt voldoende zijn in de Alpen. Vooral in het bikepark vaak moeten stoppen omdat mensen achter me mijn remmen konden ruiken. Maat van me heeft met de Hope M4's geen enkel probleem gehad. Iemand op of aanmerkingen hierop? Ik rij met 180mm schijven voor en achter..

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » vr aug 24, 2012 11:28 am

Hey!

Was de big five echt zwaar? ik wil hem volgend jaar ook gaan doen namelijk 8)

Wat de remmen betreft; ik rij met 200 voor en 180 achter, ook elixers en toen ik eens achter mijn broer reed (die op mijn fiets reed ;) ) rook ik de remmen ook.
Ik heb kevlar blokjes van superstarcomponents en die bevallen me goed. Remschijven verkleuren niet en de blokjes houden het allang uit.
Je kunt dus je blokjes en de diameter van je schijven verwisselen. Anders worden het toch andere remmen :(

Groeten!
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » vr aug 24, 2012 12:06 pm

Big Five is zeker de moeite waard. Als ik je een tip kan geven, zorg voor een gps! De route is bijzonder kl*te uitgepijld, terwijl overal vermeld staat dat dit juist heel goed zou moeten zijn.

De remmen zijn hier in de buurt en in de Ardennen altijd goed geweest, dus wellicht wat met blokjes gaan experimenten. Gebruik zelf de EBC blokken. We zullen zien.

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » vr aug 24, 2012 7:47 pm

Goeie tip. moet ik kijken dat ik iets op mijn telefoon kan zetten ;)
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » do sep 27, 2012 12:04 pm

Kleine update: De elixirs zijn exit.

Wat een tweestrijd is dit geweest, áls deze remmen werken zijn het de fijnste die ik ooit getest heb, maar dit weegt niet op tegen het werk dat erbij komt kijken. De laatste conclusie was nieuwe seals, nieuwe zuigers en nieuwe blokken nodig voor beide remmen :cry: en dus de hele zooi maar eraf genkikkerd en voor hetzelfde geld als dit me ging kosten een set Deore remmen erop gezet als tussenoplossing. Geen goede reclame voor Avid hier. De limited edition Hope M4's zijn besteld en dan is het binnenkort afgelopen met het gezeik.

Als iemand de set Deore's (m485) kan gebruiken hoor ik het graag, ik zal ze in de verkoop zetten voor een zacht prijsje. De elixers kunnen gratis afgehaald worden als iemand onderdelen kan gebruiken. Foto's van de M4's zullen spoedig volgen.

Wasmachineman NL

Bericht door Wasmachineman NL » do okt 04, 2012 9:03 pm

RVenderbosch schreef:Kleine update: De elixirs zijn exit.

Wat een tweestrijd is dit geweest, áls deze remmen werken zijn het de fijnste die ik ooit getest heb, maar dit weegt niet op tegen het werk dat erbij komt kijken. De laatste conclusie was nieuwe seals, nieuwe zuigers en nieuwe blokken nodig voor beide remmen :cry: en dus de hele zooi maar eraf genkikkerd en voor hetzelfde geld als dit me ging kosten een set Deore remmen erop gezet als tussenoplossing. Geen goede reclame voor Avid hier. De limited edition Hope M4's zijn besteld en dan is het binnenkort afgelopen met het gezeik.

Als iemand de set Deore's (m485) kan gebruiken hoor ik het graag, ik zal ze in de verkoop zetten voor een zacht prijsje. De elixers kunnen gratis afgehaald worden als iemand onderdelen kan gebruiken. Foto's van de M4's zullen spoedig volgen.
Wil die Elixers wel, wil je ze verzenden naar Rosmalen?
Nice bike btw, is die Lyrik een fijne vork?

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » do okt 04, 2012 9:40 pm

Thanks, elixirs zijn al weg helaas. Heb nog een set deore remmen zgan, 50eu ex verzenden :)

Lyrik is super, coil versie dus lekker smooth en bijna geen onderhoud. Stukje zwaarder dan de air maar xtr spulletjes compenseren hè ;) Uturn systeem is ook ideaal, verandert het gedrag van de bike flink. Klimmen en xc rondjes op 115, enduro en bikepark op 160 :)

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » wo okt 24, 2012 7:11 pm

Nieuwe remmen eindelijk binnen, lang wachten maar dan heb je ook wat. Zwart/groene limited edition 2012 M4 besteld, niet leverbaar dus 2013 Stealth M4's gekregen :):)

Witte jagwire set besteld om van de laatste zwarte kabel af te komen (de gravity dropper). Witte shifter en dropperkabels en steelflex remleidingen :) Matchmakers voor remmen en shifters gemonteerd en de cockpit is weer helemaal clean :)

Nog wat meer spulletjes besteld en gemonteerd. Foto's in de zon volgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog rode details voor de M4's en we zijn weer helemaal happy :)

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo okt 24, 2012 7:18 pm

Wil je perse die special editions met groen want zou die evt wel willen ruilen ;) hele mooie spullen en bike zo :arms:
What goes up must come down(hill)

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » wo okt 24, 2012 7:21 pm

Thanks en nee die wil ik niet :) Had deze besteld omdat de zwarte klauwen beter passen bij de rode accenten die ik wil aanbrengen. Ben dus beter uit nu, sorry.

Je kan de zwarte details overnemen als ik rode heb besteld als het je daarom te doen is?

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo okt 24, 2012 7:23 pm

RVenderbosch schreef:Thanks en nee die wil ik niet :) Had deze besteld omdat de zwarte klauwen beter passen bij de rode accenten die ik wil aanbrengen. Ben dus beter uit nu, sorry.

Je kan de zwarte details overnemen als ik rode heb besteld als het je daarom te doen is?
Snap ik zie knipoog maar vind ze er zo vet uitzien waar besteld?

RVenderbosch

Bericht door RVenderbosch » wo okt 24, 2012 7:25 pm

Die had ik over het hoofd gezien :)

Besteld bij mijn LBS, Bikeboutique

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo okt 24, 2012 7:29 pm

Maar als je de rode accenten hebt hou ik me voor de zwarte aanbevolen evt! Maar is die LBS niet veel duurder dan bv internet shops zoals CRC?

Plaats reactie