rondom alpe D´huez

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
alwin228
rondom alpe D´huez

Bericht door alwin228 » ma mar 12, 2012 5:43 pm

Ej mensen,

Ik vroeg me af of er nog mooie tracks zijn in de buurt van alpedhuez om te doen met de all-mountainbike? Wij gaan hier aankomende zomer naartoe en zou graag mn dagen willen doorbrengen op mn fietsje!!

En dan ook gelijk al en vraagje voor een paar routes in de ardennen!! en dan zoeken we eigenlijk niet echt een bikepark maar een langere route waar we veel afdalen!

alvast heel erg bedankt

Alwin v Loenhout

willem12

Bericht door willem12 » ma mar 12, 2012 8:44 pm

http://www.vttrack.fr/ voor al uw wensen.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

alwin228

Bericht door alwin228 » ma mar 12, 2012 8:59 pm

ej thnx dit is wel een hndige site, ik heb nu alleen nog geen idee hoe die tracks eruit zien en of ze lkkr technisch zijn :? daarom vraag ik bij deze of iemand nog mooie technische tracks kent in deze gebieden :)

willem12

Bericht door willem12 » ma mar 12, 2012 10:54 pm

Ik zei toch, voor AL uw wensen....tracks met T3 of T4 als waardering zijn erg technisch.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di mar 13, 2012 10:38 am

als je er toch bent.. gewoon even bij de lift een kaart halen met alle trails..

wil je moeilijk../ volg de zwarte lijntjes :roll:

en als je vooruit wil plannen ?
ik kan je er een toesturen van vorig jaar.. ?

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di mar 13, 2012 2:29 pm

Pak ff de auto en rij ff een dagje naar Les 2 Alpes. Relatief vlakbij en ik garandeer je dat je daar geen spijt van gaat krijgen

alwin228

Bericht door alwin228 » di mar 13, 2012 5:45 pm

@ willem, kan je ook nog instellen dat je dan alleen de t3 of t4 kan zien of niet? mijn frans is niet zo goed :angelnot:

@ cyberhawk, nee dat hoeft niet in iedergeval bedankt ik koop de avond van te voren wel een kaartje daar en plan mijn routes ter plekke wel! of ik kijk ff op de eerdergenoemde site

@ sherlock, wij gaan met vakantie een weekje in die buurt staan met de caravan dus zal wel ook wel een keertje naar les 2 alpes gaan! adviseert u dan het bike park of de routes die dr omheen liggen???

Allemaal hartstikke bedankt voor deze postieve reacties :)

freeko

Bericht door freeko » di mar 13, 2012 7:56 pm

Ben er vorig jaar geweest met de Nomad en ga dit jaar weer.Tracks zijn er meer dan genoeg.Wanneer gaan jullie? Ik ben er in de bouwvak..

Kijk anders even op :http://www.bikes-oisans.com/oisans-trail-mtb-15.html

Ik heb bij m'n camping een kaart gekregen met alle route's er op.Er gaat in Allemont een gratis bus die je naar Os en Oisans brengt,vandaar kun je voor 6 euro met de kabelbaan(gondel,uiteraard de bike ook) naar Alpe D'Huez.Vanaf daar kun je zo'n beetje alle kanten op,zo moeilijk als je het jezelf maar wilt maken.Vele route's lopen ook over in elkaar of lopen door elkaar heen zodat je veel verschillende route's kunt combineren.

Kijk ff hier voor wat foto's van mij van vorig jaar,is wel de Megavalanche track maar die is op eigen tempo goed te doen met een AM:
freeko schreef:Megavalache Trail 3 dagen geleden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel geen actiepicture maar wel mooie foto vind ik....

Afbeelding

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo mar 14, 2012 7:59 am

alwin228 schreef: @ sherlock, wij gaan met vakantie een weekje in die buurt staan met de caravan dus zal wel ook wel een keertje naar les 2 alpes gaan! adviseert u dan het bike park of de routes die dr omheen liggen???
Bikepark natuurlijk..... Duhhhhh ;)

Het kan wel akelig stoffig zijn daar maar zeker de moeite waard

fredo

Bericht door fredo » vr apr 13, 2012 10:36 pm

in de buurt van alpe d'huez liggen nogal wat bikeparken: alpe d'huez, les 2alpes (30min van bourg = onderaan alpe d'huez), 7laux, serre chevalier (40min), mont genevre (60min)... en natuurlijk nog een hoop plaatselijke trails.

Op de site van alpe d'huez kan je ook een kaart met enduro en xc trails vinden, allemaal zeer mooi om te rijden. Deze zijn natuurlijker dan de aangelegde parken.

Naast de bikeparken kan je ook vaak je fiets mee in de bus nemen om dan trails/wandelpaden naar beneden te nemen. Dit is over het algemeen wel wat trail and error. Als alles meezit, zit ik komende zomer hier een seizoentje. Indien gewenst geef ik wel een update van mooie natuurlijke trails...

fredo

Bericht door fredo » vr apr 13, 2012 10:40 pm

o ja, en voor de ardennen: veel afdalen = zelf veel klimmen ;)

alwin228

Bericht door alwin228 » za jun 30, 2012 6:54 pm

Vakantie is op het laatste moment toch nog gewijzigd naar de pyreneeen :cry: Heeft iemand nog tips voor een mooie all-mountain route in de pyreneeen dan hoor ik het graag :D

fredo

Bericht door fredo » wo jul 04, 2012 3:20 pm

jammer, ik begin hier juist ongelooflijk zalige trails te vinden :o

alwin228

Bericht door alwin228 » wo jul 04, 2012 5:11 pm

@ fredo welke trails? ik heb het voor elkaar gekregen om toch nog paar daagjes alpe dhuez te gaan en de pyreneeen ook dus dat wordt een heerlijke vakantie :o so tell me :D

Plaats reactie