Dubbel voorblad bij AM... hoeveel Tanden?
Moderator:Beheerders
Hallo
Ik een een am/enduro fietsje op aan het bouwen en vroeg mij af welk tandwielen is voor nodig heb..
Bedoeling is om achter een race-cassette 11-28 te gebruiken en voor twijfel ik tussen 26T+36T of 26T+38T
Please advise
Ik een een am/enduro fietsje op aan het bouwen en vroeg mij af welk tandwielen is voor nodig heb..
Bedoeling is om achter een race-cassette 11-28 te gebruiken en voor twijfel ik tussen 26T+36T of 26T+38T
Please advise
Laatst gewijzigd door Da Cruz op ma mar 05, 2012 3:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik rijd zelf single 36T voor met een SLX 12-28 cassette achter, voor mij de perfecte combinatie.
Met 38T rijd je denk ik op veel plaatsen te zwaar, zeker in combinatie met een "race" cassette.
Met 38T rijd je denk ik op veel plaatsen te zwaar, zeker in combinatie met een "race" cassette.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!
Ik rij 22-36 met achter een 34T.
Ben toch benieuwd naar jullie benen dat er met single-ring gereden wordt...
Rondom Malmedy is het toch regelmatig +/- 20% omhoog, en van afstappen word ik niet vrolijk. Hell, in Nijmegen eo liggen al een aantal klimmen die ik niet graag met >32T zou rijden.
Kan er met de SS ook rondkomen, maar als we naar AM (omhoog fietsen, omlaag vliegen) gaan kijken duren de klims over het algemeen wat langer en dan is ff omhoog stoempen op groot verzet er niet meer bij.
Zit er zelfs aan te denken om naar 10speed te gaan, met dezelfde setup voor, maar achter een 36T om nog meer technisch/steil spul te kunnen klimmen.
Ben toch benieuwd naar jullie benen dat er met single-ring gereden wordt...
Rondom Malmedy is het toch regelmatig +/- 20% omhoog, en van afstappen word ik niet vrolijk. Hell, in Nijmegen eo liggen al een aantal klimmen die ik niet graag met >32T zou rijden.
Kan er met de SS ook rondkomen, maar als we naar AM (omhoog fietsen, omlaag vliegen) gaan kijken duren de klims over het algemeen wat langer en dan is ff omhoog stoempen op groot verzet er niet meer bij.
Zit er zelfs aan te denken om naar 10speed te gaan, met dezelfde setup voor, maar achter een 36T om nog meer technisch/steil spul te kunnen klimmen.
Dan ben ik bij deze jaloers op je benen, kan me echt niet voorstellen 20-25% te klimmen met 32x36.Chmod schreef:Geen probleem met m'n single ring 32t voor en 10 speed 11-36 achter. De leukste baantjes rijden we dan ook naar beneden...
Omlaag is altijd het leukst, maar gravity werkt helaas ook de andere kant op.