verbod op MTB/DH trail rijden in zwitserland

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

cyberhawk
Contacteer:
verbod op MTB/DH trail rijden in zwitserland

Bericht door cyberhawk » di feb 14, 2012 2:58 pm

misschien moet dit in t cafe of de zandbak..?
missch is er al een topic over aangemaakt

maarrrr ik werd op pinkbike hierop gewezen..

http://www.pinkbike.com/news/Swiss-cant ... -2012.html

http://www.ridemonkey.com/forums/f19/tr ... ca-248263/

in zwitserland is er dus een wet geopperd om MTB te gaan verbieden (in sommige gebieden)
landeigenaren en hikers klagen kennelijk over ons..

in de replies heb ik ook al vernomen dat in sommige staten van de US dit al aan de gang is.. en de boetes die worden uitgedeeld zijn misselijk hoog :ban:

nu weten we al als zijnde streeters en met mijn urban trial ervaring dat je overal wordt weggestuurd en of een boete kan ontvangen.. als meneer agent niet van bil is geweest de avond ervoor..

moeten we nu bang worden door de groeiende scene dat we dalijk te maken krijgen met allerlij beaurocratische regeltjes en bijbehorende boetes. ?

de lachende derde
Contacteer:

Re: verbod op MTB/DH trail rijden in zwitserland

Bericht door de lachende derde » di feb 14, 2012 3:24 pm

cyberhawk schreef: nu weten we al als zijnde streeters en met mijn urban trial ervaring dat je overal wordt weggestuurd en of een boete kan ontvangen.. als meneer agent niet van bil is geweest de avond ervoor..
Wat verwacht je als je met een groep op vrijdagavond door de koopgoot gaat rijden? In al die jaren dat ik street bmx heb gereden heb ik nooit een boete gehad en ben ik misschien 5 keer weggestuurd.

Het is hetzelfde als mtb'en waar het eigenlijk niet mag, als je het goed aanpakt ('s ochtends vroeg, blinde bochten rustig nemen, je normaal gedragen enz.) dan heb je nergens last van. Lukt je dat niet dan krijg je uiteindelijk dit soort regels waardoor iedereen de lul is en driemaal raden wie er dan als eerste beginnen met klagen.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di feb 14, 2012 4:04 pm

wat een koekie ben je toch..

heb ik t over mn koopgoot boete ? nee .. die boete heb ik met liefde in ontvangst genomen..
voor 45 euro 10min lang agentjes afzeiken vond ik een koopje..

en wat jij wel of niet heb meegemaakt heb ik geen boodschap aan :bandana:

en je eind zin wordt ik een beetje misselijk van.. maar dat heb ik wel vaker met jouw posts..

ik rij nu al dik 8-10 jaar street.. en ze hebben me zelfs al een keer geprobeerd een boete uit te delen terwijl ik op een LEEG marktplein aant klooien was..

het ligt ten 2de ook heel erg aan de stad of dorp waar je rijd
ik heb bijv. in denhaag nooit ellende.. in dordt en in rotterdam weer wel..

ten 3de heb ik het hier over MTB in de eerste plaats.. zullen we daar even bij blijven ?

please connect you fingers to the brain before typing a post 8)

DESL

Bericht door DESL » di feb 14, 2012 5:26 pm

Ik weet 't ons "leefgebied" wordt steeds kleiner helaas, ook in NL.
(nog ff en National Geo. kan een serie over ons maken)

Of het aan ons zelf te wijten is laat ik in het midden, heb geen zin in oeverloze discussies :angelnot:
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » wo feb 15, 2012 9:53 pm

Hier kan je een petitie tekenen als je tegen bent!
Dan kan je in ieder geval zeggen dat je geprobeerd hebt iets aan te doen. ;)
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do feb 16, 2012 8:05 am

Ik heb getekend 8)
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » do feb 16, 2012 8:24 am

check
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do feb 16, 2012 9:28 am

ik dacht dat dat alleen nut had als je zelf een local was ofwel zwitser.. ?

maar baat t niet dan schaad t niet.. ik heb m ook getekend.. :arms:

Lars TB

Bericht door Lars TB » do feb 16, 2012 9:28 am

cyberhawk schreef:wat een koekie ben je toch..

heb ik t over mn koopgoot boete ? nee .. die boete heb ik met liefde in ontvangst genomen..

en je eind zin wordt ik een beetje misselijk van.. maar dat heb ik wel vaker met jouw posts..

ik rij nu al dik 8-10 jaar street.. en ze hebben me zelfs al een keer geprobeerd een boete uit te delen terwijl ik op een LEEG marktplein aant klooien was..

ten 3de heb ik het hier over MTB in de eerste plaats.. zullen we daar even bij blijven ?

De frustratie druipt er van af...

En wat is er nu weer lollig aan agenten afzeiken? Beetje triest.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » do feb 16, 2012 9:47 am

Cyber waar woon je ??? :lol: Dordrecht nedelrand :lol: :D
What goes up must come down(hill)

stennis

Bericht door stennis » do feb 16, 2012 12:04 pm

Lars TB schreef:

Sommige vragen er gewoon om

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do feb 16, 2012 12:52 pm

stennis schreef:
Lars TB schreef:

Sommige vragen er gewoon om
thank you stennis..

idd sommige denken dat ze de wereld zijn.. en ik heb al zoveel pogingen meegemaakt me onterecht proberen een boete uit te delen .. dat ik nu er gewoon ervaring in heb om tot t randje te gaan voordat t belediging van een agent in functie wordt..

begrijp me goed.. neit alle agenten zijn zo.. ik kan me ook heel fatsoenlijk gedragen.. soms.. maar dan moet t wel van 2 kanten komen ..

als dit nog steeds om de koopgoot boete gaat.. vraag maar aan nutcase (die stond naast me) of ik terecht bezig was of niet..
7 man agentjes om ons heen.. alsof er niks beters te doen is in rotterdam.. want ze laten wel gewoon een juwelier doodbloeden in zn winkel.. :ban:

volgende keer neem ik het op.. ik geloof nooit dat dit de laatste keer zal zijn :angelnot:

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » do feb 16, 2012 1:44 pm

Dat wil ik dan wel weer zien haha leuk voor Youtube ;)
What goes up must come down(hill)

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » do feb 16, 2012 2:06 pm

Draai het eens om, in de 10 minuten dat jij die agenten uit liep te dagen hadden ze ook die juwelier kunnen helpen.

En je maakt mij niet wijs dat ze onterecht kwamen zeuren, in de koopgoot kan je altijd mensen verwachten want beneden heb je een van de uitgangen van Beurs, de drukste metrohalte van Rotterdam.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do feb 16, 2012 3:06 pm

ach man zit ik hier tegen een VMBO'er te lullen ?
ff dan maar verder offtopic..

7 man voor 2 bikers.. you do the math .. ?

en ze kwamen ons terecht aanhouden .. daar hoor je me niet over..
t ging erom hoe t gesprek ten tijde van/na de aanhouding liep..

en zoals al eerder gezegd t voorbeeld wat ik hierboven aanhaalde was een aanhouding op een leeg marktplein..
(waar zelfs een bord hangt dat je er MAG fietsen als het maar niet tijdens de markt is)
nou ging dit dan wel weer over opleidingsloze toezicht kukels

jij rijd / reed toch bmx ?
moet je is in rdam of denhaag lang de politie fietsen brakeless..
dirtyboy kon gaan lopen ,.. de een zal zeggen terecht .. de ander zal denken van niet.. :|
en dan zit daar nog een grond van waarde achter kijkend naar de RDW regels,.
je moet remmen hebben simpel ..

we kunnen t nog verder uitduiden.. inliners jaren gelden .. van de stoep af.. de weg op.. dat leverde een hoop klachten op van de automobilisten.. rdw keek er naar en we werden bestempeld als voetgangers en moesten weer de stoep op.. en meneer agent bleef je gewoon de straat op sturen en beboeten omdat hij gewoon zelf niet wist met welke regels hij aan het werk was..en hij ook gewoon zn quota moest halen

en ik ben hierin niet alleen ik denk dat er legio mensen zijn hiero die gelijke voorbeelden kunnen noemen ,.
alleen al de oudere street meetings toen ik nog met martin en sharvan reed..
weggestuurd bij de banks.. sta je stil ! te chillen op t plein van de pathe bioscoop
sturen ze je nog weg wegens "groepsvorming" :ban:
maar t lef om daar de marrokanen weg te sturen 2 bankjes verder of t groepje negers met de hayabusa's dat hadden ze dan weer niet.. :lol:

nu hebben ze een tijdje geleden de toelatings eisen voor agent verlaagd naar VMBO.. missch als jij alles zo duidelijk ziet moet je eens je CV opsturen :arms:

broke

Bericht door broke » do feb 16, 2012 4:43 pm

Ik rijd al sinds 1995 op straat, eerst trial en later bmx, maar heb nog nooit een boete ontvangen. Vaak genoeg ergens weggestuurd, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Het is ook heel leuk om dan op een ander moment terug te komen en die spot toch te rijden.

Ben ook vaak genoeg met de politie in gesprek geweest, maar nooit in discussie ;) Uiteindelijk zijn het ook gewoon mensen hoor, net als jij en ik.

frykt

Bericht door frykt » do feb 16, 2012 5:16 pm

cyberhawk schreef:
omdat het een rood briefje was zeker?
cyberhawk schreef:voor 45 euro 10min lang agentjes afzeiken vond ik een koopje..
Wat ge koopjes noemt natuurlijk. Ze zullen evenzeer met u gelachen hebben. Voor dat geld had ge 3 sets van deze kunne kopen voor uw fiets. In 't rood welliswaar.
Afbeelding
cyberhawk schreef:en wat jij wel of niet heb meegemaakt heb ik geen boodschap aan
Maar wij moeten wel al uw verhalen aanhoren, hebben we ook geen boodschap aan.

Het zijn altijd dezelfde die problemen krijgen. De politie loopt misschien gefrustreerd rond, maar het zijn ook altijd degenen die gefrustreerd rond lopen die problemen krijgen met de politie. Ik heb in al die jaren nog maar 1 keer een boete gekregen, ik kon er niet mee lachen maar ze was terecht.
+ speed never kills, suddenly becoming stationary is what gets you +

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » do feb 16, 2012 5:20 pm

broke schreef:Ik rijd al sinds 1995 op straat, eerst trial en later bmx, maar heb nog nooit een boete ontvangen. Vaak genoeg ergens weggestuurd, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Het is ook heel leuk om dan op een ander moment terug te komen en die spot toch te rijden.

Ben ook vaak genoeg met de politie in gesprek geweest, maar nooit in discussie ;) Uiteindelijk zijn het ook gewoon mensen hoor, net als jij en ik.
Same here, het zit hem voor 80% in de houding (die andere 20% is gewoon geluk/ pech hebben). Als je met zo'n instelling als die van cyber (lekker bijdehand doen tegen de politie want ze zijn allemaal tegen je) aan wat voor gesprek dan ook begint kom je nergens.

Precies het gedrag trouwens dat hij hier ook laat zien.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » do feb 16, 2012 5:23 pm

frykt schreef:
cyberhawk schreef:
omdat het een rood briefje was zeker?
cyberhawk schreef:voor 45 euro 10min lang agentjes afzeiken vond ik een koopje..
Wat ge koopjes noemt natuurlijk. Ze zullen evenzeer met u gelachen hebben. Voor dat geld had ge 3 sets van deze kunne kopen voor uw fiets. In 't rood welliswaar.
Afbeelding
cyberhawk schreef:en wat jij wel of niet heb meegemaakt heb ik geen boodschap aan
Maar wij moeten wel al uw verhalen aanhoren, hebben we ook geen boodschap aan.

Het zijn altijd dezelfde die problemen krijgen. De politie loopt misschien gefrustreerd rond, maar het zijn ook altijd degenen die gefrustreerd rond lopen die problemen krijgen met de politie. Ik heb in al die jaren nog maar 1 keer een boete gekregen, ik kon er niet mee lachen maar ze was terecht.
Afbeelding

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do feb 16, 2012 10:24 pm

't zijn altijd dezelfde..?
Als we toch gaan generaliseren dan heb ik met jullie belgen ook weinig te discussiëren..

Tis trouwens eerst aangehouden worden.. Dan pas bijdehand doen..
Ik weet nie wat jullie verdienen.. Maar wat ik elke maand aan belasting afsta verdiend een agent bij lange na nie.. Dus ja die 45 kunne ze in hun aars steken

Maar met jullie niveau heeft uitleggen geen zin en is 1btje tijd verspilling aant worden zo.. En off topic..
'T briefje is in nederland geel trouwens.. Je bent nooit te oud om te leren.. Maar soms wel te simpel..

Ga is in nederland rijden.. Kijken of jullie na een paar jaar er nog steeds zo simpel over denken..

Toedels

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » do feb 16, 2012 10:36 pm

Heren, graag on-topic blijven, het ging over het verbod op MTB/DH trail rijden in Zwitserland. Over de politie, elkaar en het land waar je woont graag verder via een PB.

napalm

Bericht door napalm » do feb 16, 2012 11:34 pm

Cyber je hebt helemaal gelijk :reallymad: ik vind het ook belachelijk dat ze
In Zwitserland misschien de routes willen verbieden!!
Ik hebt de petitie getekend :evil:
555+111=666

frykt

Bericht door frykt » vr feb 17, 2012 7:46 am

cyberhawk schreef:'t zijn altijd dezelfde..?
Als we toch gaan generaliseren dan heb ik met jullie belgen ook weinig te discussiëren..
1. Op de eerste plaats ben ik Vlaming, Belg staat toevallig op mijn identiteitskaart.
2. Door te zeggen 'het zijn altijd dezelfde die problemen krijgen' generaliseer ik niemand. Het feit dat je je persoonlijk aangesproken voelt wil al veel zeggen.

Tis trouwens eerst aangehouden worden.. Dan pas bijdehand doen..
Ik weet nie wat jullie verdienen.. Maar wat ik elke maand aan belasting afsta verdiend een agent bij lange na nie.. Dus ja die 45 kunne ze in hun aars steken
1.http://www.vacature.com/blog/te-hoge-be ... elastingen
Over die 2% verschil aan belasting betalen gaan we niet vallen zeker?
2. De vraag is, waarom wordt iemand aangehouden? Het moet zijn dat ge eerst de aandacht getrokken hebt.
3. Ben blij voor u dat ge 45euro over had voor uw scheldtirade. Persoonlijk denk ik eerder dat ge ze wel kon voor iets anders gebruiken.
Maar met jullie niveau heeft uitleggen geen zin en is 1btje tijd verspilling aant worden zo..
WIJ hebben ons niet verlaagd tot dit/uw niveau. Ge zijt zelf begonnen door gefrustreerd te antwoorden op 'de lachende derde'.
'T briefje is in nederland geel trouwens.. Je bent nooit te oud om te leren.. Maar soms wel te simpel..

Gij zult het wel weten zeker. Aangezien ik aan de andere kant van de grens woon kan ik dit niet weten. Maar hey, bedankt, nu weet ik het ook.
Ga is in nederland rijden.. Kijken of jullie na een paar jaar er nog steeds zo simpel over denken..
Denkt ge dat het in Vlaanderen zoveel beter is? Ge moet alleen weten waar ge rijdt.
En ja, als ge brakeless de straat opgaat en zich in het verkeer begeeft...

Sorry maar dit moest toch gezegd worden.
ON TOPIC NU:

Petitie is ondertekend, het zou jammer zijn en dwaas dat ze de paden zouden verbieden voor bikers met goede bedoelingen en die de natuur en mede wandelaars
respecteren.
+ speed never kills, suddenly becoming stationary is what gets you +

broke

Bericht door broke » vr feb 17, 2012 9:36 am

Het is inderdaad jammer dat er gelijk een verbod komt, zonder dat er eerst wordt gekeken naar andere mogelijkheden.

Om in Zwitserland te mogen fietsen heb ik best een paar euro over... moet er tenslotte ook betalen om met de auto te rijden. Nadeel is wel dat Zwitserland al een behoorlijk duur land is en dat het waarschijnlijk niet over 5 euro zal gaan zoals de natuurmonumenten MTB vergunning hier in Nederland.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr feb 17, 2012 10:03 am

prachtig slap geouwehoer en dat afsluiten met t moest gezegd worden..
de helft van je typt klopt niet of mist de point.. maar je ben vergeven . de minderbedeelden kan je niet veel kwwalijk nemen
je had beter de spellings controle eroverheen kunnen gooien :lol:

maar idd..

ik ben al eens in oostenrijk geweest.. dat was echt heel mooi rijden ,.
na 2weken wou ik eigenlijk niet meer naar huis :D

zwitserland lijkt me even mooi aldan niet beter..

maar let wel tot nu toe gaat t om maar een gebied.. de rest is nog steeds open voor bikers.

ik ben wel benieuwd wat de petitie teweeg gaat brengen.. zeker omdat er dus wordt getekend vanuit heel europa... :)

Plaats reactie