47mm to shut Cloxxki up

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
ochikiro
47mm to shut Cloxxki up

Bericht door ochikiro » ma feb 06, 2012 6:24 pm

Brant Richards over 29er geometry and stuff: "A Dutch bloke called Cloxxki was always on the mtbr forums banging on about fork rake, so we made our forks with a 47mm rake to shut him up."

Ach, en laat ik nou door dat advies van Cloxxki er een leuk fietsje aan overgehouden te hebben gehad zijn.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma feb 06, 2012 8:15 pm

Ik weet het nog als de dag van gister :) Maar de toevoeging dat 'it made sense' zegt genoeg :)

Als ik naar Klokkie (en Hubert) had geluisterd toendertijd reed ik nu nog op een custom Ti OnOne 29-er rond.... Met klokkie geo!

Memories!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma feb 06, 2012 8:16 pm

De Karate Monkey van Klok was trouwens de eerste 29-er die ik ooit bereden heb. In een duister bos ten oosten van Berlijn...

Memories :)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di apr 03, 2012 10:15 pm

JJ schreef:De Karate Monkey van Klok was trouwens de eerste 29-er die ik ooit bereden heb. In een duister bos ten oosten van Berlijn...

Memories :)

JJ
Grappig dat Brant het iets anders herinnert dan ik het opschreef, maar dat zegt wellicht iets over ons beiden.
Ja man dat was een mooie rit bij Berlijn. Heb zelden zo af gezien als in de race de volgende dag. Fietste toen al te weinig om te kunnen herstellen van een 70km makeyourownpath.de Abenteuer. Op een SS. Met 34x17.

Als fiets ik dan weinig meer, en geef ik zelden meer uit aan fietsen dan een nieuwe biba bij de lokale fietsenboer, toch wel fijn dat er nu behoorlijke 29"ers te koop zijn. En bánden! Ik zie dingen op Jelle's shop waar ik nog nooit van gehoord heb.
Al wat ik wil is een band die rijdt als een bredere XR voorband. Die band heeft me op NL zandpaden zo veel plezier gegeven... En met afgesneden noppen gewoon als "dikke" achterband.

Jelle, als je de tekening van je oude 26" Ti nog hebt, kun je die zo ombouwen tot 29" tekening voor de vrienden in China! Unbutted Ti, dat heeft wel wat. Jou fiets reed voor een kiddiewheeler echt briljant, meeste ervan te danken aan de buizen volgens mij.

Plaats reactie