B1 Team Downhill 2004

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm
B1 Team Downhill 2004

Bericht door Remmes » za jan 14, 2012 2:24 pm

vrijdag de 13e (:)) opgehaald in Nijmegen met het openbaar vervoer
overgenomen van een mede DP'er die zo vriendelijk was om de bike vanuit Duitsland naar station Nijmegen mee te nemen
Daarna vanaf Tilburg met het gevaarte naar huis gefietst naar Kaatsheuvel

meteen gemerkt dat dat gene doen is met te lage banden spanning, en banden die niet gemaakt zijn voor asfalt :shock:

bike staat nu bij de locale bike shop om de remleidingen wat aan te passen, en de rear shock na te kijken, van de week even andere stuurtje en handvatten bestellen, want deze zijn versleten
Daarna maar eens kijken hoe ik hem af kan stellen zoals hij voor mij persoonlijk het fijnste rijdt

de meeste mensen hebben hem dus waarschijnlijk al wel gezien, maar goed, ik ben er blij mee :)

frame: Alu B1 team dh, zwarte anodisatielaag
demper: manitou swinger 4way
vork: Fox 40
wielset: mavic X823 velgen,dt Swiss spaken, hope pro2/xero naven, maxxis minion dh front/rear tubeless banden
aandrijving: sram x9 super short cage, sram x9 shifter, truvativ holzfeller crank
e13 chainguide+ bash
remmen: avid juicy carbon
specialized BigHit stuur
Thomson zadelpen
Fizik gobi zadel

Afbeelding

meer foto's
http://remmes.pinkbike.com/album/B1-Team-Downhill-2004/

Lars TB
Berichten:347
Lid geworden op:di sep 21, 2010 12:02 pm
Locatie:Amsterdam

Bericht door Lars TB » za jan 14, 2012 7:19 pm

Super fiets!

Wat vering betreft zijn er maar weinige moderne ontwerpen die de B1 overtreffen. Heb/had helaas zelf te weinig geld er zo eentje aan te schaffen... Klassieker.

Veel plezier er mee!

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm

Bericht door Remmes » vr jan 20, 2012 9:31 am

heb zojuist wat spulletjes bij besteld

RaceFace Atlas AM Low Riser 2012 - Gold 725mm - 31.8mm
Clarks Lock On Grips - Black - Blue
Blackspire Big Slim Pedal - Gold
Schwalbe Nobby Nic Evolution Tyre - Snake Skin - 26 x 2.4 Folding Black

Gebruikersavatar
de lachende derde
Berichten:1319
Lid geworden op:di jan 18, 2011 6:34 pm
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » za jan 21, 2012 10:05 am

Eigenlijk zou je hem wel weer in B1 teamkleuren moeten (laten) spuiten.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm

Bericht door Remmes » za jan 21, 2012 10:43 am

zoals dit ? :
van dat oranje word ik alleen niet zo vrolijk :)

http://www.google.nl/imgres?q=b1+2004+d ... ty=43[url]

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » za jan 21, 2012 10:56 am

Mag ik vragen waarom je een NN 2.4 band gaat monteren? Dit zou niet mijn keuze voor een DH bak zijn! Of hebben ze het profiel van dit model aangepast?
What goes up must come down(hill)

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm

Bericht door Remmes » za jan 21, 2012 11:01 am

simpele reden:
de kids biken vaak ook mee, en dan ontkom je niet aan kilomters asfalt, en de Nobby's bevallen prima op me andere bikes

de banden die er u op zitten plakken letterlijk aan de weg, prima voor goede grip, maar ik heb het momenteel niet nodig :)

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » za jan 21, 2012 2:44 pm

gaan de kids ook mee op DH tracks en/of ga je met de B1 ook xc trails rijden? Snap de redenering en de eventuele inzet vd bike niet helemaal, in mijn ogen is dit erg onlogisch of ga je als je gaat DHen de banden wisselen?
What goes up must come down(hill)

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm

Bericht door Remmes » za jan 21, 2012 7:26 pm

hoi, de kinderen zijn 4 en 5 jaar
dus ze rijden mee op de XC tracks, maar met hun fietstempo, en dat er op me xc bikes klikpedaaltjes zitten, vind ik deze bike comfortabeler, en als ze vallen of omhoog geduwd moeten worden, ben ik ook sneller van de fiets af

dus zodoende.......

en bij gebrek aan auto en rijbewijs, zal er niet bijzonder veel mee DH mee gedaan worden.......:)

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » za jan 21, 2012 7:54 pm

Zie ook je andere topic, maar ik snap t wel maar begrijp t niet! Maar goed ik vind t n mooie bike en hoop dat je er veel plezier van hebt! En hopelijk ga je m ook nog eens gebruiken waarvoor ie gebouwd is ipv kinderuitlaatbike ;) want in vervlogen tijden heb ik menig x boven deze bike in de folder zitten kwijlen evenals op de GT DH bike,s dus wou zo,n bike altijd al eens een berg afjagen 8)
What goes up must come down(hill)

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm

Bericht door Remmes » za jan 21, 2012 7:59 pm

Flip van Veen schreef: kinderuitlaatbike ;)
:), das ook een benaming

maar zoals eerder gezegd, ik heb (nog) geen vervoer naar bike parks of andere plaatsen
maar ik deze bike kon ik niet laten staan :)

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » za jan 21, 2012 8:07 pm

Remmes schreef:
Flip van Veen schreef: kinderuitlaatbike ;)
:), das ook een benaming

maar zoals eerder gezegd, ik heb (nog) geen vervoer naar bike parks of andere plaatsen
maar ik deze bike kon ik niet laten staan :)
Kijk dat begrijp ik dan weer wel ;) En je hebt waarschijnlijk de vetste kinderuitlaatbike van NL! Mocht je m toch nog eens in zn natuurlijke habitat vrijlaten deel dan wel ff je bevindingen met ons ben benieuwd hoe zoiets rijd!
What goes up must come down(hill)

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm

Bericht door Remmes » za jan 21, 2012 8:33 pm

sjah, waar zou je deze bike nog een beetje kunnen uitlaten in NL
want binnen NL ben je overal zo met de trein

Flip van Veen
Berichten:2883
Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
Locatie:Elburg

Bericht door Flip van Veen » za jan 21, 2012 8:46 pm

Bikepark Gronigen, Bikepark Utrecht, SFA Doetinchem etc Filthy in Maasmechelen weet ik niet of dat met de trein te doen is? Bij mij in de buurt ligt een track in Hattem (Leemculle) en Apeldoorn ligt wel wat Sleen wordt ook steeds leuker lees ik hier! Dus er is wel wat voor deze bike,s!
What goes up must come down(hill)

Gebruikersavatar
de lachende derde
Berichten:1319
Lid geworden op:di jan 18, 2011 6:34 pm
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » zo jan 22, 2012 10:05 am

Flip van Veen schreef:Bikepark Gronigen, Bikepark Utrecht, SFA Doetinchem etc Filthy in Maasmechelen weet ik niet of dat met de trein te doen is? Bij mij in de buurt ligt een track in Hattem (Leemculle) en Apeldoorn ligt wel wat Sleen wordt ook steeds leuker lees ik hier! Dus er is wel wat voor deze bike,s!
Fiets in de trein is kut hoor, je kan 6.75e betalen en tenzij je je fiets alleen wil laten kan je op die klapstoeltjes gaan zitten. Gehannes met die fiets levert gezucht en tjoeries op.

Ik heb het 5 jaar gedaan toen ik nog OV had maar ik kan nu echt geen trein meer zien.

En dat is idd die kleurstelling.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Huubonator
Berichten:193
Lid geworden op:di nov 08, 2011 4:13 pm
Locatie:Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Huubonator » ma jan 23, 2012 11:01 am

SFA is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Uitstappen op Doetinchem "centraal" en dan 5 min fietsen....

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm

Bericht door Remmes » do feb 02, 2012 9:36 pm

wat spulletjes binnen gekregen

Afbeelding

meteen even gemonteerd
ook even de bestickering weggehaald die al los aan het laten was
Ook de Manitou Swinger vervangen voor een Fox VanRC 2011
ook de achtertandwielen zijn vevangen door een andere casette, met iets grotere tandwieken

zat er aan te denken om enkel de achterbrug over te spuiten

Afbeelding
Afbeelding

nu moet ik alleen de buis van de voorvork die boven het stuur uitsteekt inkorten.
te topcap heb ik al losgehaald, maar dat binnewerk waar die aan vastzit zit muur en muurvast, iemand een idee hoe ik hem toch in kan korten ?[/img]
Laatst gewijzigd door Remmes op vr feb 03, 2012 7:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

bas vlemminx
Berichten:103
Lid geworden op:do dec 20, 2007 2:05 pm

Bericht door bas vlemminx » do feb 02, 2012 9:42 pm

hoi.

vette bak!!
je kunt die ster die in de stuurbuis zit.
naar benden doorslaan en dan inkorten op de gewenste lengte.
en dan een nieuwe ster er in doen. er zitten dan wel twee in maar dat maakt voor de werking niet uit. en die oude eruit halen zal niet mee vallen zit vaak vast in het materiaal geklemd.

groetjes bas.

Thomas_mtb
Berichten:319
Lid geworden op:di aug 30, 2011 2:15 pm

Bericht door Thomas_mtb » do feb 02, 2012 10:11 pm

Ik zou toch wel de oude ster eruit slaan, want als je er een 2de bij doet krijg je ze er straks allebei niet uit!! (stel dat je de 2de scheef slaat of er is iets anders mee)

Vaak past een oude bezemsteel precies door je stuurbuis en die zijn lang genoeg...gewoon doortimmeren ;)

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm

Bericht door Remmes » do feb 02, 2012 11:09 pm

allebei de oplossingen hebben wel iets :)
maar in principe kan ik hem dus gewoon van boven naar onder eruit meppen ?

Sean
Berichten:312
Lid geworden op:di nov 30, 2010 8:47 pm
Locatie:Vlissingen

Bericht door Sean » do feb 02, 2012 11:15 pm

Je kan die er gewoon uit meppen. Ze zijn gemaakt om er via 1 kant in te gaan, de andere kant kan je hem niet op slaan dan zet de ster (of hoe je het noemt) zichzelf vast.
Do work Son!

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm

Bericht door Remmes » do feb 02, 2012 11:20 pm

ok thnx for the tip :)

Gebruikersavatar
Hotsnail
Berichten:740
Lid geworden op:ma jan 09, 2006 8:23 pm
Locatie:Jirnsum, Friesland
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » vr feb 03, 2012 11:48 am

Je kan de oude ster zo ver naar beneden slaan dat hij 10mm onder de plek zit waar je de buis afwil zagen, dan kan je hm na het afzagen gewoon weer gebruiken.
Ijzeren paarden eten geen haver....

Remmes
Berichten:1258
Lid geworden op:zo jul 17, 2011 8:56 pm

Bericht door Remmes » vr feb 03, 2012 7:54 pm

Hotsnail schreef:Je kan de oude ster zo ver naar beneden slaan dat hij 10mm onder de plek zit waar je de buis afwil zagen, dan kan je hm na het afzagen gewoon weer gebruiken.
deze tip heb ik gebruikt, en gaat inderdaad heel makkelijk (als je het weet :) )

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Remmes op vr feb 03, 2012 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hotsnail
Berichten:740
Lid geworden op:ma jan 09, 2006 8:23 pm
Locatie:Jirnsum, Friesland
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » vr feb 03, 2012 9:01 pm

Beter zo!
Ijzeren paarden eten geen haver....

Plaats reactie