Beter skills op k*t fiets dan geen op een dikke fiets.

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

SITH
Beter skills op k*t fiets dan geen op een dikke fiets.

Bericht door SITH » wo feb 01, 2012 12:44 pm

Ik wilde weer een frustratie kwijt die ik al jaren heb, maakt niet uit of mensen er op reageren.

Mijn eritatie : Je kent ze wel, de mannen met de splinter nieuwe FR, DH bakken helemaal in pro kleding met de dikste carbon helmen. Die vervolgens totaal geen skills of lef hebben. Het gaat ze meer op de scene dan om het fietsen, denk ik wel eens.

Mijn respect : De mannen/vrouwen op de "oude" meuk fietsjes (v-brakes, klein maatje no-name XC frames, etc.) Die de vetste trial, street, dirt skills uit de hoed toveren.
En vaak heeft het nog niet eens te maken met geld maar meer "It ain't broke, so?"

Herkennen jullie dit of is het weer een frustratie die alleen ik voel (ook vaak het geval)

Natuurlijk zijn er ook de mensen die skills op een dikke bak hebben maar daar gaat het hier nu niet over. (die zijn gewoon eritant omdat ze beter zijn dan ik) :roll:

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » wo feb 01, 2012 1:01 pm

Als mensen er graag geld tegenaan gooien, waarom niet?
Dit is alleen maar goed voor de fietsbranche en dus uiteindelijk ook voor jezelf.
Zodra iemand op de fiets stapt zie je toch wel of deze persoon goed kan fietsen.

Maar ik begrijp het wel dat iemand die niet het geld heeft voor beter materiaal terwijl hij/zij wel beter kan fietsen dan de gene met duur materiaal dit irritant kan vinden. Alleen ik geniet daar juist wel van.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

Xcross

Re: Beter skills op k*t fiets dan geen op een dikke fiets.

Bericht door Xcross » wo feb 01, 2012 1:04 pm

SITH schreef:Ik wilde weer een frustratie kwijt die ik al jaren heb, maakt niet uit of mensen er op reageren.

Mijn eritatie : Je kent ze wel, de mannen met de splinter nieuwe FR, DH bakken helemaal in pro kleding met de dikste carbon helmen. Die vervolgens totaal geen skills of lef hebben. Het gaat ze meer op de scene dan om het fietsen, denk ik wel eens.

Mijn respect : De mannen/vrouwen op de "oude" meuk fietsjes (v-brakes, klein maatje no-name XC frames, etc.) Die de vetste trial, street, dirt skills uit de hoed toveren.
En vaak heeft het nog niet eens te maken met geld maar meer "It ain't broke, so?"

Herkennen jullie dit of is het weer een frustratie die alleen ik voel (ook vaak het geval)

Natuurlijk zijn er ook de mensen die skills op een dikke bak hebben maar daar gaat het hier nu niet over. (die zijn gewoon eritant omdat ze beter zijn dan ik) :roll:
Dat is zeker herkenbaar. Het zijn vaak die mensen die denken: kom laat eens dit eens proberen en dan meteen bakken met geld uitgeven omdat ze natuurlijk wel alleen het beste materiaal willen hebben. Het ergste is dat ze het dan hooguit een jaartje volhouden en dan de handdoek in de ring gooien omdat het toch niet helemaal 'hun ding' was. En dan op hun reet in hun appartement gaan zitten Maar beter kun je er niet aan ergeren, die energie kan je beter in je eigen fiets steken :)
Laatst gewijzigd door Xcross op wo jul 18, 2012 3:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Rutger1992

Bericht door Rutger1992 » wo feb 01, 2012 1:13 pm

Xcross schreef:
SITH schreef:Ik wilde weer een frustratie kwijt die ik al jaren heb, maakt niet uit of mensen er op reageren.

Dat is zeker herkenbaar. Het zijn vaak die mensen die denken: kom laat eens dit eens proberen en dan meteen bakken met geld uitgeven omdat ze natuurlijk wel alleen het beste materiaal willen hebben. Het ergste is dat ze het dan hooguit een jaartje volhouden en dan de handdoek in de ring gooien omdat het toch niet helemaal 'hun ding' was. Maar beter kun je er niet aan ergeren, die engergie kan je beter in je eigen fiets steken :)
als mensen hun dikke bak na een jaar verkopen wordt het verkoop topic ook een stuk interessanter
Scott scale 40
Ghost Dh 9000 Custom
http://rutger1992.pinkbike.com/

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » wo feb 01, 2012 1:52 pm

Rutger1992 schreef: als mensen hun dikke bak na een jaar verkopen wordt het verkoop topic ook een stuk interessanter
+1
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

Smittie

Bericht door Smittie » wo feb 01, 2012 1:56 pm

Ik wilde weer een frustratie kwijt die ik al jaren heb, maakt niet uit of mensen er op reageren.

sommige mensen uiten hun emoties op het forum maar vergeten daarbij de dikke Vandale te gebruiken, je ziet spelfout na spelfout
SITH schreef:Mijn eritatie........ die zijn gewoon eritant
dit is iets waar ik mij aan kan irriteren, niet dat ik altijd keurig ABN typ maar let er wel op.
verder no offence :arms:
en om op jouw onderwerp terug te komen.
als deze mensen met dure spullen die niet kunnen rijden ook nog popie jopie gaan doen omdat zij geld hebben dan kan ik mij daar ook aan irriteren maar als ze heel relaxed zijn en bereid zijn om te luisteren zodat ze dingen kunnen leren is er niets aan de hand.

met hun uitgaven houden zij wel de bike scene draaiende in tegenstelling tot de mensen op "oude" meuk fietsjes (v-brakes, klein maatje no-name XC frames, etc.) ;)
Laatst gewijzigd door Smittie op wo feb 01, 2012 3:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Erikje

Bericht door Erikje » wo feb 01, 2012 2:11 pm

Smittie schreef: en om op jou onderwerp terug te komen.
JouW.... aanwijzend voornaamwoord 8)

Daarnaast lijkt het mij vervelend dat ik mij zou irriteren aan anderen die mij niet irriteren.... (ja, da's een moeilijke....)

Oftewel, je hebt er toch geen last van dat anderen een dikkere/duurdere bak rijden (al dan niet met skills)?

Huubonator
Contacteer:

Bericht door Huubonator » wo feb 01, 2012 2:13 pm

Klopt dat die gasten de bikescene draaiende houden door mooie nieuwe spullen te kopen en ze weer door te verkopen. Maar waar betalen ze het van?
Afgelopen zomer in Whistler zagen we gastjes rijden op de dikste Demo's met Fox vorken en opgeleukt met Chris King spulletjes.....wat bleek veel rijders daar sluiten een lening af om dat soort bikes te betalen, maar dan ben je wel de man :?

XANonimous
Contacteer:

Bericht door XANonimous » wo feb 01, 2012 3:08 pm

Als ik dat soort jongens zie staan denk ik altijd dat ze supersnel zijn, dat ze mij er helemaal vanaf fietsen, dus let ik ook op wanneer ze zich op de baan betreden: en dan moet ik altijd lachen (niet te hard natuurlijk, want dan ben ik zelf weer de patser die anderen uitlacht omdat ze niet kunnen fietsen..).

Uiteindelijk blijkt volgens mij toch meestal dat degenen die het op oude k*tfietsjes hebben geleerd, en uiteindelijk op een dikke bak gaan rijden, een stuk sneller zijn dan diegenen die direct op een dikke bak begonnen zijn.

Fr0do

Bericht door Fr0do » wo feb 01, 2012 3:14 pm

Een scene is een scene. Er komen mensen er gaan mensen. De een heeft 500 eurie te besteden en de ander 4000 eurie. In de scene van het fr snowboarden bv. is het echt niet anders. ( DIT ZAL NOOIT VERANDEREN, wel goed voor verkoop topic )

Ben zelf beginner. 1ste keer in park met me krak fietsje , komen 2 gasten aan met dikke fietsen en leatt brace`s etc. etc. ( je kent het wel ). Had de staart al tussen de benen damnnn. Wat bleek nu :) ( het was dress 2 impress ) Ik nam meer jumps etc etc. Dan hun deden. Zij hadden het na hun zin en ik ook. ( daar gaat het uit eindelijk wel allemaal om )

Ik ben beginner en kijk me oogjes uit als ik die jongens zie vliegen op hun fietsen ( respect ), maar vind het nog geweldiger als de mensen je bv iets zien doen en mislukt en mislukt en mislukt. Dat ze je dan ff komen uitleggen hoe je het moet doen. ( voor die mensen heb ik echt respect )
En je leerd diegene alleen kennen door wat te lullen. Weet je meteen wie tegenover je staat en hoe die over het fr/dh denkt.

Maar is ook hoe een gevorderde fr/dh tegenover nieuwelingen staat.

En zou ik je tegenkomen sith ( Zal ik me nieuwe helmpie ff over een muur heen schrapen. me shirt kapot scheuren hahaha ;) , me fiets is 2dehands en zit al vol krassen :P )

Hoe dan ook je zult de parken/bossen altijd moeten delen met zo`n mensen.

richard_librium

Bericht door richard_librium » wo feb 01, 2012 3:28 pm

ik doe nu alles nog op een huurfiets, ben wel aan het sparen voor een eigen DH fiets, word ook een goeie/dikke bak, iedereen moet et leren en ik begin dan gelijk op een goeie fiets. is niks mis mee toch?

SITH

Bericht door SITH » wo feb 01, 2012 3:39 pm

Ok, excuus voor de spelfouten, mijn creatieve kant heeft het lang geleden gewonnen van mijn gevoel voor taal.

Maar goed, ik ben gewoon snel geïrriteerd maar ik kan er mee leven.

Maar leuk dat mijn topic het toch weer aardig doet :D

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » wo feb 01, 2012 4:07 pm

@Frodo: waarom zou je pro moeten zijn om een Leatt brace te dragen? Juist een beginner gaat eerder (lullig) op zijn plaat en maakt daarmee kans op allerlei nare gevolgen (welke kans minder groot wordt met een dergelijke brace) :)
Goede bescherming is nooit verkeerd imo

richard_librium

Bericht door richard_librium » wo feb 01, 2012 4:25 pm

Thomas_mtb schreef:@Frodo: waarom zou je pro moeten zijn om een Leatt brace te dragen? Juist een beginner gaat eerder (lullig) op zijn plaat en maakt daarmee kans op allerlei nare gevolgen (welke kans minder groot wordt met een dergelijke brace) :)
+1

Fr0do

Bericht door Fr0do » wo feb 01, 2012 4:48 pm

Thomas_mtb schreef:@Frodo: waarom zou je pro moeten zijn om een Leatt brace te dragen? Juist een beginner gaat eerder (lullig) op zijn plaat en maakt daarmee kans op allerlei nare gevolgen (welke kans minder groot wordt met een dergelijke brace) :)
Waarom zou je pro moeten zijn om een Leatt brace te dragen? WAAR ZIE JIJ DEZE ZIN VAN ME STAAN !!!! ( pro <---- ) het was om een indruk tegeven van wat voor mannetjes dat waren in het park. ( zoals sith het bedoelde ) en was me eerste ervaring in de fr/dh. ( voor die empressie een leatt brace is veeeeeel geld zelfs 2dehands ) weet er iemand 1 uit te halen goedkoop ? laat ff weten :D

Dat beginners flinke smakken maken is normaal. waarom denk je dat ik een 2dehands fiets heb gekocht.

En als je ff leest zie je wat ik bedoel.

Dat je beter ingepakt kunt zijn ( of het nu nieuw is of 2dehands of je nu 3 jaar fiets of 2 maanden ) veiligheid boven alles en VOORAL PLEZIER.

En ja de eerste indruk is altijd damn die zullen hier eens wat doen !!! ( precies dat sith bedoelt) Maar men vergeet snel dat er ook beginners zijn en probeer beetje aan te stoten dat die mensen ZOALS IK het ook moeten leren en best tips kunnen gebruiken.

Xcross

Bericht door Xcross » wo feb 01, 2012 6:01 pm

richard_librium schreef:ik doe nu alles nog op een huurfiets, ben wel aan het sparen voor een eigen DH fiets, word ook een goeie/dikke bak, iedereen moet et leren en ik begin dan gelijk op een goeie fiets. is niks mis mee toch?
Kijk als je ervoor spaart dan heb je al een hele andere instelling; je wil t echt graag hebben en wil je skills ermee verbeteren. Je zal je fiets verder ook koesteren alsof t je eigen kind is. Dit is heel iets anders dan een impulsaankoop van een fiets die je eigenlijk niet 'nodig' hebt.

richard_librium

Bericht door richard_librium » wo feb 01, 2012 6:48 pm

ook wel mee eens, maar je oordeeld wel over mensen en misschien zijn die mensen wel et zelfde als ik... hebben er lang gespaard voor hun bike en bescherming en zijn nog helemaal beginnend... ik heb een paar keer op een FR bike gereden en een aantal keer op een DH bike. ik ben heel blij met de kleine sprongetjes die ik nu kan maken en wil steeds ietsjes verder komen... en zo zijn er veel meer mensen... naar mijn idee niet echt nodig om daar over te oordelen...

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » wo feb 01, 2012 6:55 pm

Ik erger me aan mensen die nooit hun zin

Zolang het niet omgekeerd wordt maak ik me er niet druk om, als ik niet zo hard zou rijden zou ik net zo goed een mooie fiets kopen, het rijdt en sleutelt toch lekkerder.

De vraag is vooral of langzamere rijders wel baat hebben bij de geo van een wedstrijdfiets..
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo feb 01, 2012 7:41 pm

Ik vind het een gevalletje lekker boeiend.....

Wat maakt het nou uit wie op wat rijdt? En wat maakt het nou uit dat iemand met een dure fiets langzamer rijdt dan iemand op een goedkope?

Het gaat om 2 dingen:

1: Je eigen plezier
2: Het anderen gunnen dat zij ook plezier hebben.

ik vind het alleen maar geweldig voor iemand als die een mooie fiets kan kopen. Ik vind het ook geweldig als ik mensen zie die op oude fietsjes rijden.

Ik vind het geweldig als ik zelf kan fietsen en ik GUN iedereen datzelfde plezier.

Punt.....

Nu niet meer zeiken en ga je oude of nieuwe fiets poetsen zodat die weer lekker klaar staat voor komend weekend ;)

DeStiO

Bericht door DeStiO » wo feb 01, 2012 7:53 pm

De trend wordt gezet door de echte grote jongens maar wat veel mensen niet zien is dat die geen ruk voor die spullen hoeven te betalen!

Daarbij zij er mensen beginner of gevorderde die het gewoon leuk vinden om hun fiets van een kleurtje te voorzien of gewoon gave items willen.
Of het leuk vinden om een rockstar of monster energy jersie te dragen of overal stickertjes op te plakken.
Door dit soort dingen krijgen de grote bedrijven wel de nodige cash binnen.

Maar zo zie je wel dat je niemand op uiterlijk kan beoordelen! Daarbij vind ik wel de ''fiets'' scene een erg leuke open en vriendelijke scene, waarin ik (tot nu toe) altijd geholpen ben en altijd met andere mensen kan praten.
''Ga toch fietsen'' zeiden ze, en daar ging ik......

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » wo feb 01, 2012 8:03 pm

+1 voor Shelock!!

Ik denk dat de meeste jaloers zijn op die dikke fietsen, helmen en neckbraces van anderen. Iedereen wil mooie spullen hebben.
Uiteindelijk draait het om het fietsen en plezier hebben en niet om het materiaal.

jensw

Bericht door jensw » wo feb 01, 2012 8:20 pm

sherlock schreef:Het gaat om 2 dingen:

1: Je eigen plezier
2: Het anderen gunnen dat zij ook plezier hebben.
+veel

dat je je er uberhaupt aan kunt ergeren, snap dat niet helemaal... Al zou je een dikke bak kopen van x000 eur en deze vervolgens aan de muur hangen. So what?

Sneeck

Bericht door Sneeck » wo feb 01, 2012 8:40 pm

Hmm, af en toe draait het ook om materiaal, zoals sommige niet-nader-te-noemen personen, mezelf included :oops: Geil er gewoon op om een beetje een anti-mainstream high-end bouw te hebben, doch blingy maar niet met fancy kleurtjes. Of ik die ekte rij skills heb mag je best een keer testen, zal mezelf niet goed noemen maar een patser zeker ook niet.

Wat ik belangrijker vind is laat iedereen gewoon in zijn waarde!! Op eerste blik al je bevooroordelingen klaar hebben is echt egoïstisch, vaak is die desbetreffende persoon best chill om mee om te gaan. Live and let live :arms: Tuurlijk mag je best je binnen humortje hebben als je zo'n sam hill ziet stuntelen, maar "keep it real" en hou af en toe een spiegel voor, je bent zelf niet zo'n held als je af en toe denkt ;)

Verder erger ik me alleen KAPOT aan al die mensen, zowel met dure als met goedkope fietsen, die niet gaan rijden omdat het kut weer is. Gewoon ge-(mis)bruiken je fiets en daarna netjes weer beetje oppoetsen tot de volgende rit. Vaak zijn die natte, koude, modderige dagjes uit een van de beste dagen dat je gebiked hebt.

Tinus96
Contacteer:

Bericht door Tinus96 » wo feb 01, 2012 8:54 pm

Hahahahahahahaha.........hij heeft gelijk!

royal DIGGER

Bericht door royal DIGGER » wo feb 01, 2012 8:58 pm

Volgens mij ben je gewoon een gefrustreerd, jaloers mannetje.
Het is toch leuk om al dat moois in die parken te zien rond rijden.
En wat zijn skills wie bepaalt dat, uiteindelijk is de beleving van die mannnetjes waar jij gefrustreerd van raakt het zelfde als de jongens met skills op een oude fiets.
Ik zou me er niet druk om maken.

De enige eritatie die ik heb zijn de jongens die stil staan met hun fiets langs het freeride en/of DH parcours, en dan het liefst onder een jump zodat je ze pas op het laatste moment ziet.
als je niet kan graven ga dan ook niet dirten

Plaats reactie