Vraag mbt bunny hop
Moderator:Beheerders
-
Na 10 jaar mountainbiken probeer ik nu eindelijk de bunny hop op de correcte manier te oefenen. Dus eerst voorwiel omhoog ipv beide wielen tegelijk. De 2 stappen afzonderlijk; voorwiel omhoog en achterwiel omhoog gaan goed, maar ze beide aan elkaar plakken niet. Uiteraard snap ik dat het een kwestie van oefenen is, maar ik vroeg me af; op het moment dat je voorwiel op z'n hoogste punt is probeer je dan je achterwiel ook al iets los te hebben (iig "unweight"..weet zo even geen Nederlandse term) of maakt dat weinig uit? Ik heb nu het idee dat al mijn gewicht nog via de trappers op het achterwiel "hangt" op het moment dat mijn voorwiel op het hoogste punt is. Het lukt me dan niet om naar voren te bewegen en mijn benen in te trekken zodat het achterwiel mee gaat.
-
Dank je, maar deze had ik al meerdere malen gezien
. Als ik nog eens goed kijk, lijkt het dat hij al bij de eerste beweging (optrekken voorwiel) het achterwiel iets los krijgt van de grond. Ik beweeg mijn lichaam vooral naar achteren om het voorwiel omhoog te krijgen en vervolgens weer naar voren (maar niet omhoog).

- cyberhawk
- Contacteer:
optrekken voorwiel..
buigen knieen..
als t voorwiel hoog genoeg is ..
afzetten met de beentjes om vanaf je achterwiel af te zetten..
na de afzet (das t meeste oefenen) voorwiel over of op het object zetten
en achter mee-nemen,...
staat er heel simpel.. maar na een paar jaar geen tennistafels meer opgesprongen te hebben
ben ik het zelfs een beetje verleerd..
buigen knieen..
als t voorwiel hoog genoeg is ..
afzetten met de beentjes om vanaf je achterwiel af te zetten..
na de afzet (das t meeste oefenen) voorwiel over of op het object zetten
en achter mee-nemen,...
staat er heel simpel.. maar na een paar jaar geen tennistafels meer opgesprongen te hebben
ben ik het zelfs een beetje verleerd..

De tip die altijd werkt als ik die vraag krijg is: leun veel verder naar voren (hoofd boven je voorwiel, schouders boven je stuur). Tenen een beetje naar beneden laten wijzen helpt ook.
De eerste stap is om los te komen, daarna hoef je je pas druk te maken over hoogte. Oefen em overal terwijl je ergens naartoe fietst, stoepjes op stoepjes af, en na verloop van tijd steeds hogere obstakels pakken
De eerste stap is om los te komen, daarna hoef je je pas druk te maken over hoogte. Oefen em overal terwijl je ergens naartoe fietst, stoepjes op stoepjes af, en na verloop van tijd steeds hogere obstakels pakken