Megavalanche 2012
Moderator:Beheerders
-
Ben wel al een tiental jaar met MTB'ken bezig hoor - een een tweetal jaar met freeride & downhill. MAar inderdaad een Megavalanche rookieJeroenEmiel schreef:He Jay KaY en Mol.
Ook beginners merk ik, let op, inschrijven kan reeds vanaf 16 januari!
@Jay Kay: wat voor fiets haal je op?

inderdaad - 16 januari - en boys, niet te lang wachten want naar het schijnt is het vrij snel volzelt...
Een Cube Fritzz... ga er hopelijk snel foto's van kunnen posten...
You probably heard we ain't in the prisoner-takin' business; we in the killin' Nazi business. And cousin, business is a-boomin'.
-
- cyberhawk
- Contacteer:
je moet een aardige conditie hebben wil je ze allemaal rijden ..JeroenEmiel schreef:Wie kan mij wat zinnigs vertellen over het programma?
Ik zie o.a. bij 2011:
- AVALANCHE ENDURO – VAUJANY
- AVALANCHE CUP - OZ EN OISANS
- MEGAVALANCHE
Ik wil/ga zelf de Megavalanche rijden, maar ben ook wel benieuwd wat de rest is.....

ik kan wel in mn boekje kijken van 2011 voor de data.. meestal scheelt t niet veel..
er was ook een dh wedstrijd 2-3 dagen voor de mega in '11
moet je ff vragen aan giantanthem of seriousella.. die hebben m gereden ,. was echt een insane parcour vond ik.. maar wel heel nice

Hello folks,
ik post even tweemaal hetzelfde (in de enduro/allountainsectie is een topic met dezelfde naam - noot aan de admins: mss beide samenvoegen of iets dergelijks?)
Anyway: ik heb m'n Megavalanche speeltje: Een Cube Fritzz - met dank aan claus van hier op't forum
Mijn vraag is aan de mensen met ervaring in de Avalanche: welke remmen monteren jullie en welke remschijf size? Motiveer jullie keuze er maar op los
Voorlopig tijdens de winter zitten er 160mm Hayes stroker ryde's op.
ik post even tweemaal hetzelfde (in de enduro/allountainsectie is een topic met dezelfde naam - noot aan de admins: mss beide samenvoegen of iets dergelijks?)
Anyway: ik heb m'n Megavalanche speeltje: Een Cube Fritzz - met dank aan claus van hier op't forum

Mijn vraag is aan de mensen met ervaring in de Avalanche: welke remmen monteren jullie en welke remschijf size? Motiveer jullie keuze er maar op los

Voorlopig tijdens de winter zitten er 160mm Hayes stroker ryde's op.
You probably heard we ain't in the prisoner-takin' business; we in the killin' Nazi business. And cousin, business is a-boomin'.
- cyberhawk
- Contacteer:
omdat een anker te zwaar is om mee te nemen ,,,,.
200mm schijven met DH brakes..
de afdaling gaat je tussen een uur en 1.5 uur kosten.. afhankelijk van je conditie..
begin de race ook niet met bijna versleten blokken.. maar zga nieuwe blokjes..
en neem een setje mee als reserve..
in '10 maar 4 dagen daar.. toen ging alles goed..
vorig jaar 8 dagen en kon toen wel mn blokjes vervangen..
200mm schijven met DH brakes..
de afdaling gaat je tussen een uur en 1.5 uur kosten.. afhankelijk van je conditie..

begin de race ook niet met bijna versleten blokken.. maar zga nieuwe blokjes..
en neem een setje mee als reserve..
in '10 maar 4 dagen daar.. toen ging alles goed..
vorig jaar 8 dagen en kon toen wel mn blokjes vervangen..
-
- cyberhawk
- Contacteer:
Du 16 au 22 JUILLET SEMAINE MEGAVALANCHE – ALPE D'HUEZ(FRANCE) Ouverture 16/01/2012 15h
en dit vond ik op de aanmeld site
Registration for this event is not currently available on Active.com. Please check the event organiser's website for more information.
dus ik dnek dat je ff moet wachten voor een account aanmaken..
maar ik kan me niet herinnneren dat ik een account moest aanmaken ..?
of ik ben t gewoon vergeten
en dit vond ik op de aanmeld site
Registration for this event is not currently available on Active.com. Please check the event organiser's website for more information.
dus ik dnek dat je ff moet wachten voor een account aanmaken..
maar ik kan me niet herinnneren dat ik een account moest aanmaken ..?
of ik ben t gewoon vergeten

-
klopt, maar dat komt volgens mij omdat de inschrijving nog niet is geopend en daarom wordt verwezen naar de site van de organisatie.
Deze is trouwens vernieuwd Geen avalanche.com meer maar:
http://www.megavalanche.com/menu-gb.php ... GISTRATION
Ik heb als proef mij geprobeerd in te schrijven voor een Enduro wedstrijd in Ierland (niet dat ik dat wil...., als test).
Ook daar krijg ik de foutmelding dat het land en ingevoerde postcode niet overeenkomen.
Dus dit probleem speelt bij zowel inschrijving als een account aanmaken......
Of maak ik mij zorgen om niks?
Deze is trouwens vernieuwd Geen avalanche.com meer maar:
http://www.megavalanche.com/menu-gb.php ... GISTRATION
Ik heb als proef mij geprobeerd in te schrijven voor een Enduro wedstrijd in Ierland (niet dat ik dat wil...., als test).
Ook daar krijg ik de foutmelding dat het land en ingevoerde postcode niet overeenkomen.
Dus dit probleem speelt bij zowel inschrijving als een account aanmaken......

Of maak ik mij zorgen om niks?
-
-
Gelukt, inschrijving Megavalanche is een feit. Had wel even de hulp nodig van Google translator, ik spreek namelijk geen woord Frans. Begon wel te twijfelen toen ze het merk auto dat ik rijd vroegen.... Uiteindelijk de bevestiging dat de inschrijving en betaling een feit is.......
Nu nog een fiets
, echt, ik moet nog steeds beslissen....
Twijfel nu nog tussen de Rose Uncle Jimbo of de Canyon Strive.
Ga ik komende weken beslissen, aanschaffen en op naar het bikepark en de BMX-baan om mijn skills weer aan te scherpen. Heb er zin in!!!
Nu nog een fiets

Ga ik komende weken beslissen, aanschaffen en op naar het bikepark en de BMX-baan om mijn skills weer aan te scherpen. Heb er zin in!!!
-
- cyberhawk
- Contacteer:
vimeo doet t bij mij niet op werk 
maarre weet iemand al hoe de shirts eruit gaan zien voor 2012.
ik kan niets vinden alleen van 2011 ?
zo ook is er een platinum pack (9dagen) maar daar is geen datum van aangegeven ?
alleen dat je vanaf de 16de je lift pas kan halen ..
dus dat zou inhouden +9 dagen dat je er ben tot de 25ste ?
vorig jaar was alles toch een beetje duidelijker weergegeven

maarre weet iemand al hoe de shirts eruit gaan zien voor 2012.
ik kan niets vinden alleen van 2011 ?
zo ook is er een platinum pack (9dagen) maar daar is geen datum van aangegeven ?
alleen dat je vanaf de 16de je lift pas kan halen ..
dus dat zou inhouden +9 dagen dat je er ben tot de 25ste ?
vorig jaar was alles toch een beetje duidelijker weergegeven

oef dat doe ik m'n €€€€€€€€€ wielen niet aan
al lopen die zo licht, zou haast vals spelen zijn 
weetnie of 9 dagen erin gaat zitten qua kosten, heb net een huis gekocht en moet een beetje meer op de kleintjes gaan letten. plus ik moet en zal weer naar chatel, awesome
dit jaar dan toch achter die leuke medewerkster in de tent aan???

weetnie of 9 dagen erin gaat zitten qua kosten, heb net een huis gekocht en moet een beetje meer op de kleintjes gaan letten. plus ik moet en zal weer naar chatel, awesome

dit jaar dan toch achter die leuke medewerkster in de tent aan???

Ik heb zeer goeie ervaringen met de Rose Uncle Jimbo 2.JeroenEmiel schreef:
Nu nog een fiets, echt, ik moet nog steeds beslissen....
Ik was 3 jaar geleden op zoek naar een fiets in deze klasse met de meeste waar voor je geld! Na weken speuren naar reviews op verschillende fora Ben ik bij Rose uitgekomen.
Ik heb het '09 uitloopmodel destijds in december dat jaar voor €1699,- gekocht, scheelde €300.- met het '10 model dat slechts op details vernieuwd was:
http://dirty-pages.net/forum/viewtopic. ... ncle+jimbo
Het 2011 model is nu Ook nog voor die prijs verkrijgbaar:
http://www.rose.nl/artikel/rose-uncle-j ... aid:436053
De specs spreken voor zich en je kunt online alles naar wens aanpassen.
Ik moest voor mijn werk destijds in Essen zijn en heb onderweg de afslag Bochelt genomen om de fiets te bekijken, ik vond hem erg netjes afgewerkt en mOoi in zijn eenvoud. Het is een tijdloos ontwerp, dat zie je ook wel aan de opvolgers: elk jaar veranderen ze maar een paar kleine details aan het frame.
Ik werd erg netjes geholpen en na een proefrit was ik overtuigd. Gegevens laten invoeren,100 euro aanbetaald en afgesproken dat ik hem kon komen halen wanneer ik wilde. (de uiteindelijke fiets werd op bestelling opgebouwd)
Een paar weken later (toen ik mijn Cannondale Super V had verkocht) op een zaterdag naar Duitsland geknald om hem op te halen. Hij was erg netjes afgemonteerd, ikheb alleen de rem en schakelhendels hoeven verplaatsen om me thuis te voelen op de bike!
Ik ben er 4 keer mee naar Willingen en Wberg geweest en 2 keer de Freeraid classic mee gereden in Les Deux Alpes, hij voelt erg stabiel en solide aan en ook de bekende Venosc afdaling is geen probleem.
Xc routes gaan ook aardig nu ik er wat lichtere bandjes onder heb.
Kortom, een Uncle Jimbo is ook zeker het overwegen waard!
Greetz,
lefty.
Rose Uncle Jimbo '12
Yeti ARC
Yeti ARC
-