ik heb enkele weken geleden beslist dat ik het zouver crosscountry-pad en dito Downhillpad links ga laten liggen volgend jaar, en de middenweg bewandelen. Nuja: berijden; Enduo.
M'n eigen Cross countryfiets gaat te koop, m'n downhiller (natuurlijk) niet

Vele kandidaten reeds gehad, zoals in de topic van Vinneycorleone
ik zet ze hier nog even mijn favorieten op een rijtje - geef gerust commentaar, dat is de bedoeling.
**Cube Fritzz. - volgens mij de beste keuze. Jammer ook wel boven m'n budget en 'k heb een geweldige tweedehands kans vorige week door m'n vingers laten glippen.
**Specialized Enduro
**trek scratch air
**Commencal Meta 55: hier kan ik er eentje op de kop tikken, in deftige staat, voor niet zo erg veel geld. Probleem: de voorvork heeft maar maximum 130 mm (een FOx) dit is te weinig als ik de ervaringen lees van Megavalanche rijders. Jullie mening graag?
Kan de vork op de Commencal vernaderd worden naar meer veerweg zonder de geometrie van de fiets naar de haaien te helpen?
**YT undustries: http://www.yt-industries.com/shop/index ... nnmtvfhkcg
ook een favoriet van me. Maar Laat gerust weten wat juillie ervan vinden.
**De modellen van het huismerken van Rose versand: in dit geval "Uncle Jumbo. Meer fiets voor minder geld kan je mijns inziens niet vinden, althans niet zonder tweedehands te gaan of aan kwaliteit in te boeten. Je mist natuurlijk wel wat "coolness", ik hou niet erg van die ronde buizen en de paintjob maar t jah: alweer: moet ik me hierdoor laten hinderen??
**Rocky Mountain Slayer: zondertwijfel een goeie keuze, maar ik zie 'm om één of andere reden niet zo erg graag. Zou ik me, als het over een AM/enduro fiets gaat me laten dwarsbomen door esthetica?