Last van linkerpols.
Moderator:Beheerders
Hey,
na het biken en onderhand ook als ik niet aan het biken ben, bijvoorbeeld na mijn werk, heb ik vaker last van me linkerpols Als ik deze flink op en neer beweeg, "kraakt"/"knakt" die toch wel. Na het biken is dit altijd nog wat ernstiger en nu met de weersveranderingen van warm naar koud lijkt het ook wat meer voor te komen.
Meer mensen die dit gehad hebben of weten hoe het kan komen? Volgens mij is het iets blijvends en kan dat niet zomaar verdwijnen.
Zat er zelf aan te denken om misschien toch eens een polsbeschermer/versteveging te proberen voor tijdens het biken.
Mazzl,
Jeroen.
na het biken en onderhand ook als ik niet aan het biken ben, bijvoorbeeld na mijn werk, heb ik vaker last van me linkerpols Als ik deze flink op en neer beweeg, "kraakt"/"knakt" die toch wel. Na het biken is dit altijd nog wat ernstiger en nu met de weersveranderingen van warm naar koud lijkt het ook wat meer voor te komen.
Meer mensen die dit gehad hebben of weten hoe het kan komen? Volgens mij is het iets blijvends en kan dat niet zomaar verdwijnen.
Zat er zelf aan te denken om misschien toch eens een polsbeschermer/versteveging te proberen voor tijdens het biken.
Mazzl,
Jeroen.
Life begins at the end of your comfortzone.
Misschien een tijd gefietst met een stuur die eigenlijk te weinig bend heeft naar achteren? De meeste zijn rond de 5 up en 8 naar achter maar bv. Syntace hebben stuurtjes die 12 graden hebben. Dit kan je pols een stuk ontlasten.
Maar verder dan het standaard huisartsenpraatje "proberen te ontlasten en rust geven" kom ik ook niet
Om je een beetje gerust te stellen, mijn pols knakt ook als de ziekte als ik hem snel heen en weer beweeg. Het doet geen pijn maar echt goed kan het niet zijn, ik rij al sinds '07 ofzo zo goed als altijd met pols braces.
Maar verder dan het standaard huisartsenpraatje "proberen te ontlasten en rust geven" kom ik ook niet

-
Klinkt als versleten kraakbeen als dat het geval is kun je er weinig aan doen en is kracht training ook geen oplossing. Een pols beschermer cq strap om alles op zn plek te houden is wel een goede zet, zal het probleem niet verhelpen maar wel verlichten mijn meisje rijd er ook mee ivm haar RSI en doet voor haar nou ja wil niet zeggen wonderen maar het helpt wel!
What goes up must come down(hill)
-
-
Bij dit soort blessures kan je het beste rust nemen, ook al is dat ongelovelijk zuur. Denk dat je inderdaad wel baat kan hebben van krachttraining van de spieren bij je pols, maar pas nadat de pijn weg is (of maximaal lichte pijn). Ben geen dokter, maar heb met krachttraining ook wel eens leuke blessures gehad (schouder / onderrug), altijd op tijd rust gepakt en er weer bovenop gekomen! Als je problemen gaat maskeren vererger je het vaak alleen maar...(probeer 1 week totale rust met die pols, vaak is het dan al stukken verbeterd, en dan weer rustig opbouwen).
- cyberhawk
- Contacteer:
xRemcox schreef:Op die leeftijd al? Lijkt me vrij stug hoor. Ik denk eerder overbelast...
is een keertje met rechts......Tuup J schreef: ...............als ik hem goed op en neer beweeg.

ik denk dat iedereen hier wel last van heeft of gaat krijgen ..
ik heb t ook met links,. merk t vooral na trial rijden .. met name zonder voorvering.. krijgen je polsen alles te verduren,,
nij mij is het aan en af.. we worden oud.. en alles wat oud wordt gaat kapot