suggesties vaste vork singular swift 29er

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ott
suggesties vaste vork singular swift 29er

Bericht door ott » do okt 27, 2011 6:05 pm

Voor een singular swift zoek ik een nieuwe lichtere 1 1/8 (carbon)vaste vork. Bv. Whiskey, syncros, niner, iets chinees. Wil het liefst hetzelfde rijgedrag houden, mag iets nerveuzer. Graag suggestie met een beetje motivatie
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » do okt 27, 2011 7:28 pm

Welke Swift heb je? Oude met 485mm AC of nieuwe met 470mm AC?
Bij de oude past de syncros heel goed met een 480mm AC
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

fucalot

Bericht door fucalot » do okt 27, 2011 7:28 pm

Eerste vork was een niner vork in m'n scandal. Heel tevreden van geweest, 470mm axle to crown en zeer stijf. Enkel verkocht voor wat meer comfort, dus een fox erin. Ik dacht voor de winter en de roertochten terug een vaste erin en daarom een iets budgetvriendelijkere gekocht met een inbouwhoogte van 465mm, a la white brothers, met een alu kroon. Redelijk snel terug verkocht wegens iets te veel flex met mijn gewicht (95kg) en dat met 160mm schijven. Op de niner reed ik met 180, no problem.
Flex is misschien ook comfort, maar ik voelde me er niet goed op.
Van inbouwhoogte zou ik zeker ook niet lager gaan dan 465mm, misschien persoonlijk, maar de geo verandert anders toch serieus. Hangt natuurlijk af van wat je gewoon bent.

ott

Bericht door ott » ma okt 31, 2011 8:45 am

sneeuwpop schreef:Welke Swift heb je? Oude met 485mm AC of nieuwe met 470mm AC?
Bij de oude past de syncros heel goed met een 480mm AC
is de oude (zonder der. hanger) had ik al als optie, mag iets goedkoper AVP is net zoveel als het frame :D
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » ma okt 31, 2011 10:23 am

Probleem is dat er erg weinig vaste vorken zijn met een AC van 485mm (of wat er in de buurt komt). Als je nu een vork met een AC van 470mm in jouw Swift gaat zetten dan wordt de balhoofdshoek ook zo'n 1,5 graad steiler, oftewel nerveuzer! Je zou dit wel weer op kunnen vangen door er een speciale headset in te zetten van Works Components
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Plaats reactie