Rock shox Totem Coil vs Solo Air

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
jaspero
Rock shox Totem Coil vs Solo Air

Bericht door jaspero » vr okt 14, 2011 5:39 pm

Wat is jullie ervaring met een van deze twee(of allebei) en wat raden jullie aan?
pro's / con's van beide?

Thanks !

WinDH

Bericht door WinDH » vr okt 14, 2011 5:44 pm

Ik heb geen ervaring met een totem. Wel ervaring met een boxxer r2c2 en een boxxer wc.

Ik vindt het erg prettig om met lucht het verschil te maken in mijn vork. Ik kan het beter afstellen dan een veer.

Echter is dit een persoonlijke mening en denken sommige hier anders over :D

Hoop dat je er alsnog iets aan hebt ;)
Pinkbike Photo Album Knolly Podium, Prophet SL en een Klein Adroit

Sneeck

Bericht door Sneeck » vr okt 14, 2011 6:42 pm

Heb zowel met een 2 step air als coil totem gereden en kan zeggen dat de coil 205322556 keer wint. Maar tis een beetje een oneerlijke vergelijking want de 2 step was een ouder(2008) model en de coil een 2010 met verbeterde mission control, waardoor de small bump sensitivity een stuk beter werd. lekker zachte veer erin en goan, je kan meer dan genoeg instellen op de mission control dat je met 1 veer in genoeg parken terecht kan. en ben je er niet zeker van neem je een andere veer mee en een dopsleutel 24 en een potje red rum, amper 30 seconden werk om hem te verwisselen.

het 2 step systeem op mijn totem werd niet gebruikt, maar na ook een tijd gereden te hebben met een lyrik met 2 step is het verschil toch best enorm om te zeggen dat de lucht vork het nog lang niet red tegen de coil. nieuwere modellen air kunnen wel beter zijn.

overgens vind ik een 36 lucht veeeel beter veren dan rock shocks lucht vorken. misschien is een 38 het overwegen waard? maar dan krijg je weer het verhaaltje stijfheid die de totem 3x zal winnen.

Plaats reactie