Marzocchi busjes en staalas

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Flip van Veen
Marzocchi busjes en staalas

Bericht door Flip van Veen » do aug 18, 2011 6:14 pm

Zoals boven omschreven ben ik op zoek naar Marzo demperbusjes en staalas weet iemand hier een verdeler van zoiets ala sabma ofzo?
Alvast bedankt voor de reacties
What goes up must come down(hill)

greenie

Bericht door greenie » do aug 18, 2011 6:45 pm

http://www.mtbikers.com/StoreFront/nl/p ... ers/FRBUS/

fox en marzocchi zijn normaal hetzelfde formaat. Best even nagaan maar dat is dus een optie. Weet nog dat ik ook moeite had om bussen te vinden en Barracuda had er op stock (zelf CRC had mijn maat niet)

CRC is dus ook een optie, die hebben redelijk wat maten en merken. zoek op bushings of shock spare parts.

Gelukkig is het geen manitou want dat wens ik niemand toe. DIe hebben andere maten en ik heb onlangs uit US moeten bestellen omdat diegene die ik nodig had nergens meer leverbaar werden in europa :)
yep.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » do aug 18, 2011 8:19 pm

Thanx greenie heb de roco gekocht om mn manitou swinger te vervangen! Dus normaal past fox dus ook begrijp ik ga even op zoek, had op duits forum al wat gevonden maar dan is het ook weer afwachten of t past!

greenie

Bericht door greenie » do aug 18, 2011 9:08 pm

Afbeelding

A – Mounting Hardware
B – Eyelet
Marzocchi, FOX, Progressive take a 12.6 x 15.2 x 12.75 (mm) DU Bushing
Manitou takes a 12 x 14 x 12 (mm) DU Bushing
Mounting hardware is sold in a variety of sizes and its imperative you get the correct size for it to work correctly. Marzocchi, Cane Creek, Fox, Rock Shox Vivid, and Progressive rear shocks use 1/2″ (12.7mm) mounting hardware.
http://www.sicklines.com/tech/shock_details/

Fox = Marzo dus (en rockshox staat er niet tussen maar die zijn ook hetzelfde. die van mijn roco passen namelijk in de vivid, en omgerkeerd.

Mocht iemand hier anders over denken, verbeter mij!!

Zoals eerder gezegd, enkel Manitou doet het anders.

Hier bijna alle maten van RS http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=54654

Groeten
yep.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » do aug 18, 2011 10:37 pm

Super thanx voor de info snap zowie zo niet dat er toch nog paar merken zijn die een andere standaard voor bushing diameters hanteren! Frame,s snap ik dat je verschillende lengte,s en bout diameters hebt!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr aug 19, 2011 10:58 am

betD goldtech

maakt alles voor je op maat.. en heeft nylon bushes.. die beter zijn dan de teflon inserts die standaard erin zitten :arms:

Plaats reactie