Bike draaien op voorwiel
Moderator:Beheerders
In dit draait de biker op zijn voorwiel.
Dat draaien heeft vast een engelse term, iemand enig idee welke term?
Dat draaien heeft vast een engelse term, iemand enig idee welke term?
De Koning van de "Nose Wheelies" op grote hoogte, Tobias a.k.a. KaptnFR
Dus: "Nose Wheelie" and als je 180 graden draait zoek dan op "180 G Turn".
Youtube staat vol van "BMX 180 G-Turn" video's. Je hebt ook nog "NoseManual".
KaptnFR noemt het "umsetzen" en heeft zijn fiets er helemaal op aangepast. Een Liteville met Hammerschmidt om veel ruimte onder frame te hebben en met een 180 (??) mm Boxxer afdalingsvork. Als je op mtb-news.de zoekt op "hinterrad" en "umsetzen" gaat er een wereld voor je open
Ik stond vanochtend even te wachten op fietsmaat en nose wheelies geprobeerd, maar het valt niet mee op het vlakke met een 29"...
Ik wil voor de zomer wel zoveel geoefend hebben dat ik het umsetzen goed onder de knie heb.
Dus: "Nose Wheelie" and als je 180 graden draait zoek dan op "180 G Turn".
Youtube staat vol van "BMX 180 G-Turn" video's. Je hebt ook nog "NoseManual".
KaptnFR noemt het "umsetzen" en heeft zijn fiets er helemaal op aangepast. Een Liteville met Hammerschmidt om veel ruimte onder frame te hebben en met een 180 (??) mm Boxxer afdalingsvork. Als je op mtb-news.de zoekt op "hinterrad" en "umsetzen" gaat er een wereld voor je open

Ik stond vanochtend even te wachten op fietsmaat en nose wheelies geprobeerd, maar het valt niet mee op het vlakke met een 29"...

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Ook naar de Pyreneeen...een kort uitstapje vanuit Dordogne.
Deze doen ?
http://www.vttour.fr/topos/port-de-venasque,380.html
En dan later weer naar de Alpen denk ik.
Deze doen ?
http://www.vttour.fr/topos/port-de-venasque,380.html
En dan later weer naar de Alpen denk ik.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
- cyberhawk
- Contacteer:
haha dat zijn trial skillz
je moet iig een stoppie kunnen om het evenwichts gevoel te hebben op je voorwiel
dan toepassen met snelheid en alvast voor het remmen voor zichtig een beetje insturen welke kant je de achterkant heen wil draaien
iedereen heeft een favoriete kant ofwel voorkeur..
mijnes is was rechtsom maar nu maakt t niet meer zoveel uit welke kant...
ik heb helaas geen filmpje hiervan
of wil je deze truuk uit trackstand uitvoeren ??

je moet iig een stoppie kunnen om het evenwichts gevoel te hebben op je voorwiel
dan toepassen met snelheid en alvast voor het remmen voor zichtig een beetje insturen welke kant je de achterkant heen wil draaien
iedereen heeft een favoriete kant ofwel voorkeur..
mijnes is was rechtsom maar nu maakt t niet meer zoveel uit welke kant...
ik heb helaas geen filmpje hiervan

of wil je deze truuk uit trackstand uitvoeren ??
- cyberhawk
- Contacteer:
hmm tis net driften met een auto denk ik ..
als je al rijd op je voorwiel en je stuurt teveel mee of tegen ga je...
ik zou eens oefenen op een aflopende parkeer plaats ofzo.. dan proberen zonder achterwiel op je voorwiel naar beneden gaan
kijk wel ff voor een parkeergarage nu .. want met de sneeuw is het zelfs voor mij amper te doen
gewoon naar beneden rollen en voorrem toepassen tot het achterwiel omhoog komt..
stuur je rechts gaat de achterkant linksom en vice versa..
blijven kijken naar voren is beter ,,. .maar int beging kijk je toch naar je wiel voor hand oog coordinatie
als het begint te lukken kijk je of je om de pilaar of hoek heen kan komen van de afrit ?
Edit: zadel LAAG !
Edit2: heb je vering voor en of achter,,.?
als je al rijd op je voorwiel en je stuurt teveel mee of tegen ga je...
ik zou eens oefenen op een aflopende parkeer plaats ofzo.. dan proberen zonder achterwiel op je voorwiel naar beneden gaan
kijk wel ff voor een parkeergarage nu .. want met de sneeuw is het zelfs voor mij amper te doen

gewoon naar beneden rollen en voorrem toepassen tot het achterwiel omhoog komt..
stuur je rechts gaat de achterkant linksom en vice versa..
blijven kijken naar voren is beter ,,. .maar int beging kijk je toch naar je wiel voor hand oog coordinatie
als het begint te lukken kijk je of je om de pilaar of hoek heen kan komen van de afrit ?
Edit: zadel LAAG !
Edit2: heb je vering voor en of achter,,.?
Gewoon ver naar voren leunen, stuur schuin/dwars en je achterwiel naar voren smijten (terwijl je boven de voorkant van je voorwiel hangt)
Als je een rem hebt kan je die uiteraard gebruiken, maakt het wat makkelijker in het begin.
Later kan je ze ook zonder rem doen, of varianten erop doen (vb: @ 0:06 http://vimeo.com/14116863)
Als je een rem hebt kan je die uiteraard gebruiken, maakt het wat makkelijker in het begin.
Later kan je ze ook zonder rem doen, of varianten erop doen (vb: @ 0:06 http://vimeo.com/14116863)
Ver naar voren leunen en dan op grote hoogte een endo maken?
Jurriaan zal je bedanken van de zomer in de Dolomieten!
Stuur blijft recht en jijzelf 'pivot' vanuit de heupen de achterkant naar de kant die je wilt.
Pivoting dus; een trial skill!
(zoek een filmpje op van Hans 'No Way' Rey, Martyn Ashton en consorten!)

Jurriaan zal je bedanken van de zomer in de Dolomieten!

Stuur blijft recht en jijzelf 'pivot' vanuit de heupen de achterkant naar de kant die je wilt.
Pivoting dus; een trial skill!
(zoek een filmpje op van Hans 'No Way' Rey, Martyn Ashton en consorten!)
Het moet vanuit je heupen,op de bmx wel iniedergeval!
hier ook filmpje voor op de mtb :
http://www.youtube.com/watch?v=szSlQ-AV ... re=related
Als het op de bmx lukt, kan je het ook op de mountainbike. hoe kleiner de fiets hoe makkelijker het gaat.[/url]
hier ook filmpje voor op de mtb :
http://www.youtube.com/watch?v=szSlQ-AV ... re=related
Als het op de bmx lukt, kan je het ook op de mountainbike. hoe kleiner de fiets hoe makkelijker het gaat.[/url]
Nou ik weet het niet hoor, maar dit is wel 1 van de eerste dingen die je probeert en oefent als je een beetje gaat mountainbiken. Dit is geen trick dit is gewoon een onderdeel van gewoon kunnen mountainbiken.
Maar goed, de reacties sluiten wel weer naadloos aan op mijn andere topics en reacties. Als deze skills al door de meeste niet te kunnen worden uitgevoerd dan snap ik steeds meer van alle neckbrace, fullface, en DH harnas verzoeken op het forum.
Ergerlijk..
Maar goed, de reacties sluiten wel weer naadloos aan op mijn andere topics en reacties. Als deze skills al door de meeste niet te kunnen worden uitgevoerd dan snap ik steeds meer van alle neckbrace, fullface, en DH harnas verzoeken op het forum.
Ergerlijk..