mountainbiken met aanhanger(s)

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Remmes
mountainbiken met aanhanger(s)

Bericht door Remmes » ma jul 18, 2011 1:59 pm

Hoi

ik woon in Kaatsheuvel, dus aan de rand van de mountainbike route Loonse en Drunense Duinen.
Daar fiets ik mijn rondjes vanaf de jaren 90, maar tegenwoordig worden we wat ouder, en gaan de kinderen ook mee

maar volgens mij ben ik de enige, wat ik verder nog niemand op de route gezien met een aanhanger

de route is principe prima te doen, behalve bij 4 of 5 heuveltje waar ik af moet stappen
ook de kinderen vinden het helemaal geweldig, het kan ze niet hard genoeg, alhoewel je natuurlijk wel wat op moet passen dan.

met 1 aanhanger is het goed te doen, zoals je op de eerste foto kan zien.
maar met 2 aanhangers gaat het dus echt niet, en kan je alleen op de weg

Nog meer mensen die dit doen, of ben ik zelf een nieuwe hype begonnen ?? :)

Afbeelding

Afbeelding

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » ma jul 18, 2011 2:08 pm

Wel goed voor de Powerrrrrrrrrrrrrrrr in de beentjes

Atzerath

Bericht door Atzerath » ma jul 18, 2011 2:13 pm

nee hoor, de passagier mag mee trappen!

Remmes

Bericht door Remmes » ma jul 18, 2011 2:15 pm

klopt, ze trappen wel mee, maar net te jong om de fiets te duwen :)

zo ziet het er trouwens uit met 2 aanhangers
mijn vrouw op haar fiets en de roadtrain er achteraan op de dijk bij Heusden

http://youtu.be/Hv3HVSZ0BzE

marten

Re: mountainbiken met aanhanger(s)

Bericht door marten » ma jul 18, 2011 2:21 pm

Remmes schreef:Hoi

ik woon in Kaatsheuvel, dus aan de rand van de mountainbike route Loonse en Drunense Duinen.
Daar fiets ik mijn rondjes vanaf de jaren 90, maar tegenwoordig worden we wat ouder, en gaan de kinderen ook mee

maar volgens mij ben ik de enige, wat ik verder nog niemand op de route gezien met een aanhanger
ze zijn er wel, bv van tout terrain
Afbeelding

merk op dat dit design wel een rolbeugel heeft, terwijl met jouw ontwerp het niet heel moeilijk is voor je nageslacht om een boom vol op het gezicht te krijgen
/Marten

The Bassenator

Bericht door The Bassenator » ma jul 18, 2011 2:23 pm

Hee Remmes,

Mijn dochter is nog wat kleiner en we hebben al heel erg veel plezier gehad van onze Singletrailer, zoals hierboven. Toch vind ik de parcoursen in m.n. het buitenland waarbij je wat langer achter elkaar óf omhoog aan het trappen bent óf naar beneden gaat wat meer geschikt. Al zijn een de wat ruimere routes in Nederland ook prima te doen.

Wat Sherlock ook zegt: goed voor de beentjes.

Hoe bevalt die Weehoo? Lijkt me wel een aardige opvolger voor de Singletrailer nadat die kleine eruit groeit... :-D
Laatst gewijzigd door The Bassenator op ma jul 18, 2011 2:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Remmes

Re: mountainbiken met aanhanger(s)

Bericht door Remmes » ma jul 18, 2011 2:26 pm

marten schreef: merk op dat dit design wel een rolbeugel heeft, terwijl met jouw ontwerp het niet heel moeilijk is voor je nageslacht om een boom vol op het gezicht te krijgen
klopt, vandaar dat ze ook een helm op heeft
de 2 persoon aanhanger van Croozer, heeft wel weer een kooi constructie

Daar zaten ze allebei in vast met 5punts gordels voordat ze zelf konden fietsen

Remmes

Bericht door Remmes » ma jul 18, 2011 2:28 pm

The Bassenator schreef: Hoe bevalt die Weehoo? Lijkt me wel een aardige opvolger voor de Singletrailer nadat die kleine eruit groeit... :-D
geweldige aanhanger !
ze maken al ruzie om wie er in mag

de Weehoo volgt zeer goed je spoor, de stoel kun je verzetten, handig omdat niet alle kinderen even groot zijn

ze zijn er zelfs zo aan gewend dat soms nog wel eens tijdens de route in slaap vallen
wat dus het voordeel is t.o.v. een normale aanhangfiets, hier kunnen ze niet vanaf vallen

The Bassenator

Bericht door The Bassenator » di jul 19, 2011 11:49 am

Remmes schreef: de Weehoo volgt zeer goed je spoor, de stoel kun je verzetten, handig omdat niet alle kinderen even groot zijn

ze zijn er zelfs zo aan gewend dat soms nog wel eens tijdens de route in slaap vallen
wat dus het voordeel is t.o.v. een normale aanhangfiets, hier kunnen ze niet vanaf vallen
Bekend probleem, dat in slaap vallen. Maar is ook precies wat het zo heerlijk maakt om onderweg te zijn. Puk heeft trouwens ook gewoon een helm op in de Singletrailer. Als ze in slaap valt hangt ze zonder helm met d'r hoofd in het zeil aan de zijkant en ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als ik een keer kort langs een boom stuur...

Hebben de kids in de Weehoo geen last van troep die van jouw achterwiel komt? Lijkt alsof er zo weinig bescherming zit (lees: geen groot spatbord)...

Remmes

Bericht door Remmes » di jul 19, 2011 12:19 pm

The Bassenator schreef:
Hebben de kids in de Weehoo geen last van troep die van jouw achterwiel komt? Lijkt alsof er zo weinig bescherming zit (lees: geen groot spatbord)...
klopt, opgelost door ze allebei een goede zonnebril aan te laten meten :)

amigo

Bericht door amigo » ma aug 01, 2011 1:55 pm

Hoe is de Cruizer bevestigd achter de fiets?

Remmes

Bericht door Remmes » ma aug 01, 2011 2:29 pm

die zit vast dmv een koppelings dat je aan je aan de fiets maakt, aan de wielas.
bij mijn fiets klemmen tussen de snelspanner

en aan de kar zit dit ding:
http://www.fietspunt.nl/nl/Fietskarkopp ... 097-39830/

amigo

Bericht door amigo » di aug 02, 2011 1:33 pm

zou dit ook op een licht gewicht hardtail kunnen (carbon) ?
Ik heb al gekeken of het past .

Maar ik vraag me af, of er bepaalde krachten vrij komen waar het frame misschien niet tegen kan?

Remmes

Bericht door Remmes » di aug 02, 2011 5:03 pm

mijn bikes zijn van aluminium
maar als je 1 of 2 karren trekt, voel je de achterkant van de fiets wat naar links trekken.

Nu heb ik geen verstand van hoe carbon zich gedraagt, maar het lijkt me dat die frames zeer sterk zijn ontworpen om krachten op te vangen van het fietsen, maar ik denk zelf niet dat ze geschikt zijn om met een kar door de bossen te stuiteren :)

maar misschien heeft iemand anders hier een onderbouwd antwoord op

Plaats reactie