
Codename "project SX" Update
Moderator:Beheerders
Onderweg in zoewart

En de wielen zijn ook klaar (zelf gevlochten), alleen zitten ze er nog niet in:


En de wielen zijn ook klaar (zelf gevlochten), alleen zitten ze er nog niet in:

Laatst gewijzigd door sherlock op do jul 07, 2011 2:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten:1148
- Lid geworden op:ma mei 24, 2004 8:17 pm
- Locatie:lisse
-
- Berichten:1
- Lid geworden op:zo okt 31, 2010 8:33 pm
- Locatie:Arnhem
Netjes dat je je wielen zelf spaakt dat zie je niet veel mensen doen
Je hebt alleen een fout gemaakt bij het inspaken
Eerste spaak altijd voor het ventielgat en daarna van het ventielgat afdraaien ipv ernaartoe zoals het nu zit
Nadeel van hoe het nu zit is dat de spaken die de meeste kracht op kunnen vangen de verkeerde kant opstaan.
Je hebt alleen een fout gemaakt bij het inspaken
Eerste spaak altijd voor het ventielgat en daarna van het ventielgat afdraaien ipv ernaartoe zoals het nu zit
Nadeel van hoe het nu zit is dat de spaken die de meeste kracht op kunnen vangen de verkeerde kant opstaan.
- Jean-Pierre
- Berichten:3138
- Lid geworden op:vr sep 21, 2007 3:29 pm
- Locatie:Cuijk
Ai, he got a point right there!ArnhemsWonder schreef:Netjes dat je je wielen zelf spaakt dat zie je niet veel mensen doen
Je hebt alleen een fout gemaakt bij het inspaken
Eerste spaak altijd voor het ventielgat en daarna van het ventielgat afdraaien ipv ernaartoe zoals het nu zit
Nadeel van hoe het nu zit is dat de spaken die de meeste kracht op kunnen vangen de verkeerde kant opstaan.
-
- Berichten:1148
- Lid geworden op:ma mei 24, 2004 8:17 pm
- Locatie:lisse
Ik heb het echt 5 keer moeten lezen voordat ik het snapte. Bedoel je nou dat de spaak vanaf de naaf naar het buitenste gat op de velg moet. Want dan zitten ze gewoon goed hoor. Dus als we de gaten in de velg onderverdelen in links en rechts dan gaat de spaak van de linker naafflens naar de linker gaten en hetzelfde geldt voor rechts.ArnhemsWonder schreef:Netjes dat je je wielen zelf spaakt dat zie je niet veel mensen doen
Je hebt alleen een fout gemaakt bij het inspaken
Eerste spaak altijd voor het ventielgat en daarna van het ventielgat afdraaien ipv ernaartoe zoals het nu zit
Nadeel van hoe het nu zit is dat de spaken die de meeste kracht op kunnen vangen de verkeerde kant opstaan.
-
- Berichten:2883
- Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
- Locatie:Elburg
Zooooooo
Na bijna een jaar erop gereden te hebben eens een keer een update. Ik ben nog steeds wel tevreden over de bike maar je weet het: het is nooit klaar!!!
Inmiddels een aantal veranderingen:
- Maxxis en Schwalbe hebben plaats gemaakt voor Intense Invader FR en wat een bak grip met die dingen. Echte een aanrader
- De Formula The Ones hebben plaats gemaakt voor X0
- De Totem heeft het veld moeten ruimen en hiervoor in de plaats is een Boxxer gekomen
Nu zal ik waarschijnlijk een bak gezeik krijgen over hoe ik het in godsnaam in mijn hoofd haal om een Boxxer in een SX te zetten, maar ik ben alles behalve de eerste die dit doet en er is over nagedacht:
- Een boxxer bouwt maar 5 tot 10 mm hoger in dan te totem dus maakt in de geo nauwelijks uit en ik hou wel van een beetje slack
- Wat maakt het uit om meer veerweg voor dan achter te hebben? Op een hardtail rij je ook met meer voor dan achter
Gisteren voor het eerst met de Boxxer gereden en het voelt fantastisch!! Het enige punt wat ik nu heb is dat het stuur wat te hoog is met de Funn stem. Er is dan ook een Answer stem onderweg die het stuur flink laat zakken. Misschien dat er nog eens zo'n kroon/stem combi van Hope opzet maar nu laten de centjes dat even niet toe. Een lagere stem brengt ook weer die sexy lage lijn terug in de bike die nu een beetje zoek is
Ook zijn er nieuwe graphics voor de Boxxer onderweg vanuit Slik Graphics. Dat breekt het wit ook weer een beetje
Laatste puntje is dat een gestripte SLR na een jaar rijden tot maar 1 conclusie kan leiden: Crashen doet extra pijn
Maar je, wie mooi wil zijn....

Na bijna een jaar erop gereden te hebben eens een keer een update. Ik ben nog steeds wel tevreden over de bike maar je weet het: het is nooit klaar!!!
Inmiddels een aantal veranderingen:
- Maxxis en Schwalbe hebben plaats gemaakt voor Intense Invader FR en wat een bak grip met die dingen. Echte een aanrader
- De Formula The Ones hebben plaats gemaakt voor X0
- De Totem heeft het veld moeten ruimen en hiervoor in de plaats is een Boxxer gekomen
Nu zal ik waarschijnlijk een bak gezeik krijgen over hoe ik het in godsnaam in mijn hoofd haal om een Boxxer in een SX te zetten, maar ik ben alles behalve de eerste die dit doet en er is over nagedacht:
- Een boxxer bouwt maar 5 tot 10 mm hoger in dan te totem dus maakt in de geo nauwelijks uit en ik hou wel van een beetje slack
- Wat maakt het uit om meer veerweg voor dan achter te hebben? Op een hardtail rij je ook met meer voor dan achter

Gisteren voor het eerst met de Boxxer gereden en het voelt fantastisch!! Het enige punt wat ik nu heb is dat het stuur wat te hoog is met de Funn stem. Er is dan ook een Answer stem onderweg die het stuur flink laat zakken. Misschien dat er nog eens zo'n kroon/stem combi van Hope opzet maar nu laten de centjes dat even niet toe. Een lagere stem brengt ook weer die sexy lage lijn terug in de bike die nu een beetje zoek is
Ook zijn er nieuwe graphics voor de Boxxer onderweg vanuit Slik Graphics. Dat breekt het wit ook weer een beetje
Laatste puntje is dat een gestripte SLR na een jaar rijden tot maar 1 conclusie kan leiden: Crashen doet extra pijn



-
- Berichten:1148
- Lid geworden op:ma mei 24, 2004 8:17 pm
- Locatie:lisse