ik twijfel tussen de 4 xfusion shocks (air)
http://www.chainreactioncycles.com/Bran ... randID=364
zou er de ruigste van willen kopen , die dat het meeste aankan , want opzich zijn het xc, lichte am dempers
maar ik wil een lichte demper , dat niet te veel kost en toch een heel breed werkgebied heeft dus van am tot mischien lichte fr niet dat dat extreem gaat worden
welke word me aangeraden ?
ervaringen met deze dempers ?
MVG sten
slotje svp
Moderator:Beheerders
Laatst gewijzigd door stenn op ma feb 13, 2012 11:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
X-Fusion voldoet, afstelling is goed, werking houdt op waar bijvoorbeeld FOX (RS Monarch, Marzocchi) begint. Prima voor XC of rondhobbelen in NL, maar ga je echt AM/Freeriden, dan maakt een betere demper net dat verschil.
Zie het als een RS Recon vork, voldoet, maar niet meer dan dat. Wil je functie, moet je echt gaan betalen...
Zie het als een RS Recon vork, voldoet, maar niet meer dan dat. Wil je functie, moet je echt gaan betalen...
thnx bro
maakt een coil verschil in een 140mm travel,zijn er uberhaupt 140mm coils?
ben anders echt geneigd om DH aan te schaffen,voel aan mijn modder dat ik hier ernstig verslaafd aan ga raken
btw Desl,kudo's to the Liteville,persoonlijk my favoriet tot heden. 

maakt een coil verschil in een 140mm travel,zijn er uberhaupt 140mm coils?
ben anders echt geneigd om DH aan te schaffen,voel aan mijn modder dat ik hier ernstig verslaafd aan ga raken

"Mocht je vallen in 't leven,laat het in ieder geval van een berg zijn."

Specialized Big Hit Expert

Specialized Big Hit Expert
Diabolik, op je pitch past een 200/57 mm demper. dus 200 mm lengte oog tot oog, met 57 mm slag.
Ik heb voor mijn pitch comp net een fox rp 23 gekocht, belangrijk is dat de compressie en rebound tune geschikt is voor je fiets. voor de pitch is dit medium ingaande en minimum uitgaande demping.
een coil demper zal meer geschikt zijn voor grote jumps en ruiger terrein, en volgens mij zul je wat pedaal efficiëntie verliezen.
Ik heb voor mijn pitch comp net een fox rp 23 gekocht, belangrijk is dat de compressie en rebound tune geschikt is voor je fiets. voor de pitch is dit medium ingaande en minimum uitgaande demping.
een coil demper zal meer geschikt zijn voor grote jumps en ruiger terrein, en volgens mij zul je wat pedaal efficiëntie verliezen.