Bikepark braunlage.
Moderator:Beheerders
-
Ik heb pas gelezen dat er vanaf 2010 er een nieuw bikepark is geopend in duitsland.
Op de foto's ziet het er allemaal mooi uit maar is er hier al ooit in dat bikpark geweest en weet iemand ook een camping daar in de buurt.
Op de foto's ziet het er allemaal mooi uit maar is er hier al ooit in dat bikpark geweest en weet iemand ook een camping daar in de buurt.
Ik ben er vorig jaar geweest en sommige van de parcoursen in Braunlage zijn de langste parcoursen van alle bikeparks in heel Duitsland met een lift
.Heb me daar eindeloos vermaakt en mijn indruk was erg positief over het bikepark.
DH track is redelijk rots achtig,snelle stukken,jumps,wortels alleen het laatste stuk is vrij saai Love it or Hate it.Verder een leuke track die best lang duurt
DH race track is officieel Duitslands langste aangelegde Downhill track met een lengte van ruim 4,4km,de baan is erg rots achtig,behoorlijk steil,single tracks,wortels,roadgap,jumps en hier en daar technisch.
Single trail is een mooie combinatie van Enduro & Freeride,hier en daar mooie rockgardens gevolgt door mooie vloeiende single tracks met wortels,bochten.
Freeride is een erg leuke baan,begin staan er een paar flinke drops voor je klaar,begin stuk is steil en ruig,ben bijna OTB gegaan verder een roadgap,jumps,bochten,wallride en vloeiende bochten werk en snelle stukken met wortels,kuilen
Verder zijn alle andere routes leuk om te rijden,de 6 persoons kabine lift brengt iedereen naar de top van bijna 1km hoogte op de Wurmberg,Ik weet niet of er camping in de buurt zit gezien ik daar in een appartement zat dicht bij het bikepark.

DH track is redelijk rots achtig,snelle stukken,jumps,wortels alleen het laatste stuk is vrij saai Love it or Hate it.Verder een leuke track die best lang duurt
DH race track is officieel Duitslands langste aangelegde Downhill track met een lengte van ruim 4,4km,de baan is erg rots achtig,behoorlijk steil,single tracks,wortels,roadgap,jumps en hier en daar technisch.
Single trail is een mooie combinatie van Enduro & Freeride,hier en daar mooie rockgardens gevolgt door mooie vloeiende single tracks met wortels,bochten.
Freeride is een erg leuke baan,begin staan er een paar flinke drops voor je klaar,begin stuk is steil en ruig,ben bijna OTB gegaan verder een roadgap,jumps,bochten,wallride en vloeiende bochten werk en snelle stukken met wortels,kuilen
Verder zijn alle andere routes leuk om te rijden,de 6 persoons kabine lift brengt iedereen naar de top van bijna 1km hoogte op de Wurmberg,Ik weet niet of er camping in de buurt zit gezien ik daar in een appartement zat dicht bij het bikepark.
Laatst gewijzigd door Trekrules op za mei 28, 2011 5:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
Weet je nog waar je hebt overnacht?Trekrules schreef:Ik ben er vorig jaar geweest en sommige van de parcoursen in Braunlage zijn de langste parcoursen van alle bikeparks in heel Duitsland met een lift.Heb me daar eindeloos vermaakt en mijn indruk was erg positief over het bikepark.
Verder zijn alle andere routes leuk om te rijden,de 6 persoon lift brengt iedereen naar de top van bijna 1km hoogte.
Ik weet dat effe niet uit mijn hoofd,ben het namelijk vergeten gezien er zoveel plekken zijn waar je kunt overnachten.Je kunt ieder geval hier kijken voor overnachtingen in BraunlageRutger1992 schreef:Weet je nog waar je hebt overnacht?Trekrules schreef:Ik ben er vorig jaar geweest en sommige van de parcoursen in Braunlage zijn de langste parcoursen van alle bikeparks in heel Duitsland met een lift.Heb me daar eindeloos vermaakt en mijn indruk was erg positief over het bikepark.
Verder zijn alle andere routes leuk om te rijden,de 6 persoon lift brengt iedereen naar de top van bijna 1km hoogte.
http://www.braunlage.de/tourismus/index ... inmenu-160
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
-
-
-
-
-
-
Zeker de moeite waard om eens te rijden, ben er een paar weken geleden geweest. Er zijn idd lange tracks, maar dat komt omdat er ook een groot gedeelte van vrij vlak is. Het begin van de downhill racetrack is erg vet, maar daarna is het volop trappen. Ook de singletrack is veel trappen, gecombineerd met grote rockgardens en wortelsecties. Scheelt dat de lift een kleine 15 minuten duurt zodat je ff kunt uitrusten. Om de 3 cabines komt er een speciaal rek voorbij waar 4 bikes in passen, en daarom sta je altijd langer in de rij dan je aanvankelijk verwacht gezien de lengte ervan.
Er zijn in ieder geval genoeg leuke en afwisselende tracks om je 1 of 2 dagen te vermaken.
Er zijn in ieder geval genoeg leuke en afwisselende tracks om je 1 of 2 dagen te vermaken.
-
-
- Giant Anthem 3
- Contacteer:
Om eerlijk te zijn is het is de moeite waard voor die 4 uur in de auto te zitten,met een full on DH bike heb je genoeg plezier daarzoGiant Anthem 3 schreef:Wij gaan misschien maandag naar Braunlage. Moeite waard om daar 4 uur voor in de auto te zitten? Is het leuk om daar met 2 full dh bakken te spelen of heb je daar alleen maar plezier van in het eerste stuk van de downhill?

- Giant Anthem 3
- Contacteer:
En de dh race track is van jouw foto's?Trekrules schreef:Om eerlijk te zijn is het is de moeite waard voor die 4 uur in de auto te zitten,met een full on DH bike heb je genoeg plezier daarzoGiant Anthem 3 schreef:Wij gaan misschien maandag naar Braunlage. Moeite waard om daar 4 uur voor in de auto te zitten? Is het leuk om daar met 2 full dh bakken te spelen of heb je daar alleen maar plezier van in het eerste stuk van de downhill?.Wil je de Downhill Race Track rijden dan moet je helemaal naar boven lopen waar de ski schans bevindt gezien de start daar is.
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race
Cube 29 AMS Race
Ja zijn mijn foto's ervanGiant Anthem 3 schreef:En de dh race track is van jouw foto's?Trekrules schreef:Om eerlijk te zijn is het is de moeite waard voor die 4 uur in de auto te zitten,met een full on DH bike heb je genoeg plezier daarzoGiant Anthem 3 schreef:Wij gaan misschien maandag naar Braunlage. Moeite waard om daar 4 uur voor in de auto te zitten? Is het leuk om daar met 2 full dh bakken te spelen of heb je daar alleen maar plezier van in het eerste stuk van de downhill?.Wil je de Downhill Race Track rijden dan moet je helemaal naar boven lopen waar de ski schans bevindt gezien de start daar is.
Er is nog een andere downhilltrack die ook leuk is, ook een stuk sneller. Verder nog wat andere, waaronder een northshore track. Het toffe is dat je bijna iedere track kunt combineren, dus halverwege de singletrack kun je overgaan op een stuk northshore, gevolgd door een jumpline, en daarna weer terug naar de singletrack bijvoorbeeld. Hierdoor krijg je t gevoel dat er 10 verschillende tracks zijn dus blijft leuk.
-
- Contacteer:
Vandaag een dagje gespeeld in Braunlage. Was echt top qua routes en tracks. De DH Race track rock sectie is wel behoorlijk serieus aangezien hij ook nog eens super steil is. Lees, easy head first van je fiets af. Onderaan de berg iets vlakker maar trappen niet echt nodig. Wel zwaar voor je armen en kuiten als je winterberg/willingen gewend bent. Zijn de runs serieus lanver en veel boomwortels zoals bijv de rechter track in malmedy. Helaas erg druk bij de lift ivm 2e pinksterdag en grote hoeveelheden huur off the road steps.
Wel de moeite waard en voor ons slechts 30 km verder dan W'berg vanuit Groningen.
Wel de moeite waard en voor ons slechts 30 km verder dan W'berg vanuit Groningen.
Don't underestimate the power of Yellow!