Hope Tech X2 ontluchten
Moderator:Beheerders
Mijn steelflex leiding was aan vervanging toe.
Dus heb ik maar een nieuwe gemonteerd.
Deze gemonteerd met het oude olijfje.
Toen deze eenmaal gemonteerd zat, na mijn mening zat het zoals het bij de oude leiding ook zat. Heb ik het systeem schoon gemaakt.
De oude olie was redelijk verbrand gezien de zwarte kleur. Dus verversen die hap!
Vervolgens het setje weer op de fiets gemonteerd.
En het ontluchten kan beginnen! Blokjes demonteren en een stukje plastic ertussen zodat de zuigers naar buiten komen te staan.
Alles gedaan volgens het boekje, alleen het oude membraan hergebruikt.
Maar nu trekt de hendel volledig door naar het handvat. En bij 2x snel knijpen is hij gewoon hard. Wat voorheen nooit het geval was.
En er zat zeker geen lucht meer in het systeem, heb bijna een hele fles dot 4 er door gepompt om zeker te zijn dat er geen lucht meer in zit.
Wat adviseren jullie mij?
Reviseren dmv nieuwe seals, membraanpjes en olijfjes etc.
Dot 5.1 gebruiken.
Nieuwe blokken.
Of een combinatie van allen.
Groeten,
Daan
Dus heb ik maar een nieuwe gemonteerd.
Deze gemonteerd met het oude olijfje.
Toen deze eenmaal gemonteerd zat, na mijn mening zat het zoals het bij de oude leiding ook zat. Heb ik het systeem schoon gemaakt.
De oude olie was redelijk verbrand gezien de zwarte kleur. Dus verversen die hap!
Vervolgens het setje weer op de fiets gemonteerd.
En het ontluchten kan beginnen! Blokjes demonteren en een stukje plastic ertussen zodat de zuigers naar buiten komen te staan.
Alles gedaan volgens het boekje, alleen het oude membraan hergebruikt.
Maar nu trekt de hendel volledig door naar het handvat. En bij 2x snel knijpen is hij gewoon hard. Wat voorheen nooit het geval was.
En er zat zeker geen lucht meer in het systeem, heb bijna een hele fles dot 4 er door gepompt om zeker te zijn dat er geen lucht meer in zit.
Wat adviseren jullie mij?
Reviseren dmv nieuwe seals, membraanpjes en olijfjes etc.
Dot 5.1 gebruiken.
Nieuwe blokken.
Of een combinatie van allen.
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
-
Op de hope site staan duidelijke filmpjes over ontluchten.
Ik zelf gebruik altijd een nieuw olijfje maar volgens mijn lbs kan je
het oude ook gebruiken mits je er zeker van bent dat deze niet beschadigd is.
Heb je ook het membraam van het reservoir er goed opgelegd?
Je moet dat er niet zo in een keer opleggen maar eerst aan een kant beginnen en dan als het ware uitrollen over het reservoir.
Dit schijnt heel belangrijk te zijn (wordt ook in de filmpjes getoond).
Succes

Ik zelf gebruik altijd een nieuw olijfje maar volgens mijn lbs kan je
het oude ook gebruiken mits je er zeker van bent dat deze niet beschadigd is.
Heb je ook het membraam van het reservoir er goed opgelegd?
Je moet dat er niet zo in een keer opleggen maar eerst aan een kant beginnen en dan als het ware uitrollen over het reservoir.
Dit schijnt heel belangrijk te zijn (wordt ook in de filmpjes getoond).
Succes

- cyberhawk
- Contacteer:
fuck manuals..
ik heb ook tijden vanaf boven de olie naar beneden gepomt.. zoals " t moet"
nu heb ik pas mn V2's gedaan.. en met name achter bleef er gewoon lucht in hangen..
ik wist eerst niet beter dat ik mn trial remmen ontluchtte en dan een halve dag moest laten staan en dan deden ze t goed
het heeft ook een beetje te maken hoe de rem loopt.. als je caliper beneden hangt en de hendel boven loopt de lucht tussen t pompen gewoon omhoog lijkt t..?
als je met de hendel de olie erdoor pompt iig...
dus als t systeem nog aan je bike hangt kijk of je je fiets kan draaien zodat de leiding zoveel mogelijk horizontaal loopt..
maar uit ervaring vind ik de rem los van de fiets makkelijker te bleeden,. of lukt iig beter..
ik pak een magura fitting .. slangetje erop..
draai heel de bleed plug eruit.. draai de fitting erin .. met een volle spuit eraan onlucht tot de fittin.
je zou ook de bleed plug kunne gebruiken maar die lekt bij teveel druk erop..
trek rustig een beetje trug, soms komt er lucht mee,.. dat in de spuit laten lopen,,. dat het boven in de spuit blijft hangen
dan met enige druk t hele systeem doorpompen
let wel je reservoir loopt over of je moet m leeghalen met een andere spuit..
dit herhaal ik enige keren heen en weer.. totdat ik ZEKER weet dat er geen lucht meer inzit.. geloof me,! zeker met nieuwe slangetjes (ben meester met alle setjes nu) moet je echt rekening houden dat er klleine belletjes blijven hangen her en der..
ik heb de eerste keer netjes t systeem level gehouden en gebleed volgens de manual.. maar er kwam nog steeds lucht uit na mijn manier van bleeden .. tis wat meer werk.. maar hij is nu zo strak als een hoer..
ik heb ook tijden vanaf boven de olie naar beneden gepomt.. zoals " t moet"
nu heb ik pas mn V2's gedaan.. en met name achter bleef er gewoon lucht in hangen..
ik wist eerst niet beter dat ik mn trial remmen ontluchtte en dan een halve dag moest laten staan en dan deden ze t goed

het heeft ook een beetje te maken hoe de rem loopt.. als je caliper beneden hangt en de hendel boven loopt de lucht tussen t pompen gewoon omhoog lijkt t..?
als je met de hendel de olie erdoor pompt iig...
dus als t systeem nog aan je bike hangt kijk of je je fiets kan draaien zodat de leiding zoveel mogelijk horizontaal loopt..
maar uit ervaring vind ik de rem los van de fiets makkelijker te bleeden,. of lukt iig beter..
ik pak een magura fitting .. slangetje erop..
draai heel de bleed plug eruit.. draai de fitting erin .. met een volle spuit eraan onlucht tot de fittin.
je zou ook de bleed plug kunne gebruiken maar die lekt bij teveel druk erop..
trek rustig een beetje trug, soms komt er lucht mee,.. dat in de spuit laten lopen,,. dat het boven in de spuit blijft hangen
dan met enige druk t hele systeem doorpompen

let wel je reservoir loopt over of je moet m leeghalen met een andere spuit..
dit herhaal ik enige keren heen en weer.. totdat ik ZEKER weet dat er geen lucht meer inzit.. geloof me,! zeker met nieuwe slangetjes (ben meester met alle setjes nu) moet je echt rekening houden dat er klleine belletjes blijven hangen her en der..
ik heb de eerste keer netjes t systeem level gehouden en gebleed volgens de manual.. maar er kwam nog steeds lucht uit na mijn manier van bleeden .. tis wat meer werk.. maar hij is nu zo strak als een hoer..