Wat is er gebeurd met "de echte bikers" ?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

willem12

Bericht door willem12 » ma mar 14, 2011 9:03 pm

Pino schreef:
ochikiro schreef:Eikels vindt je in elk bos.
Graag bron vermelden.
Eikenbos. Bron: De Bijbel.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

willem12

Bericht door willem12 » ma mar 14, 2011 9:25 pm

Topic starter heeft gelijk met klacht. Kijk maar naar toertocht filmpje van Eerbeek http://www.youtube.com/watch?v=U12Xs36Ei1c
Leerzaam:
- Merendeel deelnemers is te warm gekleed en gaan langzaam
- Maatje van de filmer gaat op z'n bek zonder enige aanleiding (eind film)
- Filmer is trots op 23km/h gemiddeld (zie aftiteling)
- Rijders kunnen niet Bunnyhoppen
- Filerijden is "normaal"

Kortom pecies de wereld die jij beschrijft. Massa, saai, boswielrenners zonder techniek, snelheid is belangrijker.

Maar, je kan het ook anders doen. Ik ben met JJ in Eerbeek een half uur eerder gestart dan de massa, geen file, ik ben bij geen enkele boomstam afgestapt, geen files en 70km puur plezier. Of je neemt het heft in eigen hand en organseert iets en dan is de sfeer opeens weer "ouderwets gezellig". JJ organiseert singlespeed events, Pino heeft een mid-winter competitie en ik heb een puzzeltocht gedaan en de laatste tijd proberen we te "buffelen" (bedankt voor het vermelden JJ :hippy:). Zelfs bij de buren zijn er uitstapjes naar Teutoburgerwald, active groepjes in Limburg etc. etc.

Zatermiddag en zondag ochtend op de vaste route in de buurt zijn vreselijk, maar daarbuiten is er nog genoeg avontuur te beleven !!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma mar 14, 2011 9:26 pm

Pino schreef:
Graag bron vermelden.
oeps dubbel..
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

ochikiro

Bericht door ochikiro » ma mar 14, 2011 11:00 pm

Dat ik als schaatser, wielrenner, en sinds een jaartje of 2 op een singlespeed mtb merk dat er in elk groepje wel een paar zijn die zich soms net iets teveel bezig houden met mensen uit een ander groepje om zelf nog plezier te beleven aan hun eigen ding te doen. En dat sommige mensen (on)bewust net iets teveel bezig zijn om het plezier van anderen te verknallen. Ook als jonge automobilist trap ik zelf nog in de valkuil door me te ergeren aan het gedrag van mede-automobilisten als ik zelf in de auto of op de fiets zit.

Ik kan je aanraden om de racefiets deze zomer flink wat trainingskilometers te maken zodat je komende winter kan komen mee buffelen. Als je 2u door het bos dwalen leuk vindt, dan kan er toch niks mooiers zijn dan 8u door het bos dwalen? ;-)

Vroeguh, zo rond '86 op mijn crossfietsje met terugtraprem achter mijn vader op zijn stalen raleigh woonwerkfiets met trommelremmen en lunchbox op de pakkendrager alle zandpaden en bospaden van de Peel verkend. 6jr geleden op de racefiets begonnen met alle verkeersarme wegen in de Meijerij, Kempen en Belgisch Limburg te leren kennen en van te genieten. En 1.5jr geleden begonnen op de singlespeed mtb aan een hernieuwde kennismaking van de bossen in Zuid-Nederland en Gelderland die ik voorheen alleen nog maar kende van als padvinder er wandelend doorheen gestuurd te worden. Toertochten, knooppuntenroutes, mtb routes, gps tracks, major coverage op de interwebs: alle dit soort geneugten van een volkssport helpen me hierbij.

Lekker buiten spelen.

Meegs

Bericht door Meegs » do mar 17, 2011 11:46 am

Dat de sport massa is geworden is ook 1 van de redenen dat ik wegblijf bij toertochten in de winter. Vroeger was dat gewoon gezellig toeren met een stel vrienden / vriendinnen. Tegenwoordig lijkt het meer op de Elite kwalificatierace voor de OS van Londen 2012 of zo.

Ik groet nog wel steeds netjes andere bikers, ben gewoon eigenwijs, ook al zeggen ze geen reet terug omdat ze zonodig hun piek moeten bereiken.

Ben het wel met TS eens, en ook met een paar andere die vinden dat de "scene" heel erg is veranderd. Gelukkig hebben we nog de disciplines als SS, downhill/dirt/freeriden waar de sfeer nog steeds ouderwets gezellig is.
All that remains is the fall of ideas.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do mar 17, 2011 12:25 pm

AHHHH!!! Mede-fietsliefhebbers zijn er ook nog!! :o

Ook ik ben 32, te zwaar en niet gezegend met de technische skills die je tegenwoordig nodig blijkt te hebben om mee te mogen praten op een forum.

Tja.... vroegah.....

Ik ben begonnen op mijn 15e met mountainbiken en kwam hiermee in aanraking doordat ik in de 2e brugklas bleef zitten en vervolgens het hele verdere schooljaar naast Larfje kwam te zitten. Mijn eerste mtb was (niet lachen) zo'n Black Eagle. Kent iemand die dingen nog? Megazwaar, mega slechte onderdelen, maar wel mega leuk om te doen. Ik was meteen verslaafd en heb nooit meer teruggekeken. Toen (1994) bestond mountainbiken nog uit XC of DH en iedereen deed wel een beetje van alles, want met 1 fiets deed je alles en dat gebeurde dan ook. Ik herinner me Johnny T die zowel XC als DH world cups reed op bijna dezelfde fiets. Boswachters wisten nog niet wat ze met je aan moesten en echt duidelijke routes waren er niet.

Tegenwoordig wordt je in een hokje geduwd. Wij (Sweettrails Crew) zouden dan vooral bestempeld worden als dirtjumpers, maar diegenen die verder kijken/zoeken/weten zullen zien dat ook wij alles wat rolt leuk vinden. BMX-dirt, MTB-dirt, DH, XC, alles is toch leuk? Hell!!! de meesten van ons hebben ook een racefiets die ook nog serieus gebruikt wordt. Ook de afstand tussen BMX en MTB lijkt de laatste jaren steeds kleiner te worden gelukkig.

We hebben toch allemaal de liefde voor wielen? En laten we wel zijn: elke prestatie verdient respect
Laatst gewijzigd door sherlock op do mar 17, 2011 12:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do mar 17, 2011 12:28 pm

Mensen stoppen zichzelf trouwens ook in een hokje. En dat is best een probleem vind ik. Het "ik ben beter dan jij" gevoel komt dan snel naar boven bij mensen.

Zo ook de grote groepen wielrenners die vinden dat ze heel hard gaan en dat ook luidruchtig laten weten als ze ergens langs willen of ze vinden dat je in de weg rijdt. Deze mentaliteit wordt ook vaak meegenomen naar de MTB.

Beetje jammer.......

r083rt
Contacteer:

Bericht door r083rt » do mar 17, 2011 12:36 pm

sherlock schreef:Mensen stoppen zichzelf trouwens ook in een hokje. En dat is best een probleem vind ik. Het "ik ben beter dan jij" gevoel komt dan snel naar boven bij mensen.

Zo ook de grote groepen wielrenners die vinden dat ze heel hard gaan en dat ook luidruchtig laten weten als ze ergens langs willen of ze vinden dat je in de weg rijdt. Deze mentaliteit wordt ook vaak meegenomen naar de MTB.

Beetje jammer.......
Je zit toch geen telegraaf te lezen he ;). Maar hokjes zijn indd niet goed. Die zaten er al genoeg in ons wiskunde schrift vroeger ;)
Specialized Demo 8 2011

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do mar 17, 2011 12:49 pm

Volkskrant toch?

Ruitjes!!! Inderdaad!!! :lol:

En geodriehoeken in het systeemplafond van de aula gooien :lol:

Maar we gaan weer Off Topic

r083rt
Contacteer:

Bericht door r083rt » do mar 17, 2011 12:58 pm

Pritt stiften deden het ook goed tegen het plafon....

On topic weer ;)
Specialized Demo 8 2011

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do mar 17, 2011 1:53 pm

sherlock schreef:AHHHH!!! Mede-fietsliefhebbers zijn er ook nog!! :o

Ook ik ben 32, te zwaar en niet gezegend met de technische skills die je tegenwoordig nodig blijkt te hebben om mee te mogen praten op een forum.

Tja.... vroegah.....

Ik ben begonnen op mijn 15e met mountainbiken en kwam hiermee in aanraking doordat ik in de 2e brugklas bleef zitten en vervolgens het hele verdere schooljaar naast Larfje kwam te zitten. Mijn eerste mtb was (niet lachen) zo'n Black Eagle. Kent iemand die dingen nog? Megazwaar, mega slechte onderdelen, maar wel mega leuk om te doen. Ik was meteen verslaafd en heb nooit meer teruggekeken. Toen (1994) bestond mountainbiken nog uit XC of DH en iedereen deed wel een beetje van alles, want met 1 fiets deed je alles en dat gebeurde dan ook. Ik herinner me Johnny T die zowel XC als DH world cups reed op bijna dezelfde fiets. Boswachters wisten nog niet wat ze met je aan moesten en echt duidelijke routes waren er niet.

Tegenwoordig wordt je in een hokje geduwd. Wij (Sweettrails Crew) zouden dan vooral bestempeld worden als dirtjumpers, maar diegenen die verder kijken/zoeken/weten zullen zien dat ook wij alles wat rolt leuk vinden. BMX-dirt, MTB-dirt, DH, XC, alles is toch leuk? Hell!!! de meesten van ons hebben ook een racefiets die ook nog serieus gebruikt wordt. Ook de afstand tussen BMX en MTB lijkt de laatste jaren steeds kleiner te worden gelukkig.

We hebben toch allemaal de liefde voor wielen? En laten we wel zijn: elke prestatie verdient respect
Van een mede 32-er; hulde voor je pleidooi!! :thumbsup:
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

willem12

Bericht door willem12 » do mar 17, 2011 3:56 pm

Alle 32'ers uit de kast ? :cry:

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do mar 17, 2011 4:00 pm

willem12 schreef:Alle 32'ers uit de kast ? :cry:
:lol:

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do mar 17, 2011 4:52 pm

ik loop een jaartje achter dan met jullie.. (31)

maar idd..
er is een hoog kapsones gehalte onstaan de laatste tijd.. of het is erger geworden,,.?

alles moet nieuw duur en licht.. eigen inzicht wordt niet op prijs gesteld want we rijden allemaal een exacte kopie van een wedstrijdrijder fiets,.,..
zo niet word je bijna weggekeken
valt een beetje onder het modegedrag//copycat gedrag

en je moet heel erg oppassen niet in t zelfde gat te vallen en precies t zelfde te doen bij anderen.. waar ik mezelf bijna op betrapte op pinkbike... :bandana:

ik zeg t ligt aan de maatschappij.. gewoon dat streverige gedrag... :|

anderzijds met onze leeftijd en levenservaring pik je zo in een groep (of bos) de eikels er uit ;)
en kan je ze makkelijk vermijden of negeren..of zachtjes aanrijden :lol:

om ff een oude koei eruit te trekken .. vroeger was er meer variatie in mensen dan nu lijkt het..en werd er meer geaccepteerd..? iedereen volgt t zelfde... kleed t zelfde...kijkt luisterd t zelfde.. etc.. zo niet ben je een outcast.. ?

kijk maar naar tv opf radio.. er zit geen variatie meer in.. :cry:

ik heb mn oplossing ervoor gevonden :drunk:

nut-case

Bericht door nut-case » do mar 17, 2011 6:45 pm

proost:)
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

SITH

Bericht door SITH » do mar 17, 2011 6:58 pm

Ikzelf ben alweer 34, maargoed wat maakt leeftijd uit. Andrew Shandro is ook alweer tegen de 40 ;) .
Dat het wielrennen steeds dichterbij het mountainbiken komt vind ik juist het nadeel. De mentaliteit waar ik het over hebt is precies de mentaliteit die komt van het wielrennen.

Maargoed, meningen blijven altijd verdeeld. De mensen die ik bedoel (en dit lezen) die hebben vast en zeker geen idee dat het over hen gaat. Iedereen voelt zich een "echte biker" I quess.

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » do mar 17, 2011 10:36 pm

cyberhawk schreef:ik loop een jaartje achter dan met jullie.. (31)

maar idd..
er is een hoog kapsones gehalte onstaan de laatste tijd.. of het is erger geworden,,.?

alles moet nieuw duur en licht.. eigen inzicht wordt niet op prijs gesteld want we rijden allemaal een exacte kopie van een wedstrijdrijder fiets,.,..
zo niet word je bijna weggekeken
valt een beetje onder het modegedrag//copycat gedrag

en je moet heel erg oppassen niet in t zelfde gat te vallen en precies t zelfde te doen bij anderen.. waar ik mezelf bijna op betrapte op pinkbike... :bandana:

ik zeg t ligt aan de maatschappij.. gewoon dat streverige gedrag... :|

anderzijds met onze leeftijd en levenservaring pik je zo in een groep (of bos) de eikels er uit ;)
en kan je ze makkelijk vermijden of negeren..of zachtjes aanrijden :lol:

om ff een oude koei eruit te trekken .. vroeger was er meer variatie in mensen dan nu lijkt het..en werd er meer geaccepteerd..? iedereen volgt t zelfde... kleed t zelfde...kijkt luisterd t zelfde.. etc.. zo niet ben je een outcast.. ?

kijk maar naar tv opf radio.. er zit geen variatie meer in.. :cry:

ik heb mn oplossing ervoor gevonden :drunk:
Helemaal met jouw betoog eens, ik word snel bekritiseerd omdat ik de term vroeger vaak gebruik, ik gebruik die term vaak omdat mountainbiken toen nog een wat minder algemene sport was. Vooral het DH circus was toen in Nederland qua rijders beperkt tot een man of 25 en die kenden elkaar allemaal goed,er waren ook minder kapsones. De downhill mountainbike is nu meer een statussymbool dan een fiets die beschadigd mocht worden, vind de Dorado voorvork hype hier op het forum ook zo grappig dat was 10 jaar geleden ook al een keer zo....

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » do mar 17, 2011 10:40 pm

Ik fiets vanaf '89,ben bijna 37, en het interesseert me geen hol hoe een ander eruit ziet, of ie me gedag zegt, wat hij van mij vindt. Gewoon biken. Ik moet zeggen, ik mijdt wel de grote routes omdat het er gewoon te druk is. Waar ik me wel aan erger is het gebrek aan skills om een route niet te slopen tijdens het rijden. Continue slippen etc daar erger ik me aan. Als je niet kunt atb-en en de natuur sloopt, tiefusstraal dan op uit het bos.

Ben na medisch dingetje 2 jaar uit de roulatie geweest, te vroeg gestart en weer blessure, maar nu sinds paar weken weer beginnen en in voorbereiding op de Birkebeinerrittet, een 94,6km race in Noorwegen. Downhillen zit er op dit moment niet in, te hoog risico met eigen zaak etc.

Er is weinig veranderd in die afgelopen 2 jaar kan ik je zeggen. Ja ik ben te zwaar een kilo of 20 maar na wat herziene zienswijzen en levensmotto's boeit dat eigenlijk aan me kont, wetende dat ze er vanzelf wel weer afgaan.

Voor mij staat genieten in de natuur op no 1 en dat doe ik het liefst met mensen die daar net zo over denken, ver weg van de meute, en het liefst op van die half vergeten tracks. Daar ligt het op de Heuvelrug vol van ! En als ik ooit weer richting mijn heimat ga, Schoorl en omstreken, dan weet ik daar ook nog wel wat routes en tracks waarvan ik zeker weet dat ik er eerst even met de snoeischaar doorheen moet. Net als toen. Van '89 tot en met '97 :-)

Oh ja, ik sta op het punt om een mooie bike aan te schaffen. Hardtail, rigid fork, rohloff. Remmen ben ik nog niet uit maar denk aan magura. Gewoon biken dus. Op dit moment staan Van Nicholas en Idworx gedeeld eerste plaats waarbij ik de IDworx Power Rohler wel echt mooi retro vind :)

E

SITH

Bericht door SITH » vr mar 18, 2011 7:47 am

Even tussendoor, waar ik me aan eriteer zijn trouwens de boswachters die onwijs gaan zeiken als je zelf een klein paatje maakt. En dan zeggen dat wij mountainbikers het bos stuk maken. Nou je moet eens zien hoe de paden er hier op de Veluwen uitzien door de 2000kg wegende 4x auto's van de wachters. Sommige stukken zijn simpelweg onbegaanbaar en zijn veranderd in kniediepe poeltjes.

En dan hoe ze de boel achterlaten nadat men in de winter de boel heeft uitgedund. Een regelrecht slagveld.

Maar een strookje mos weghalen is pure vernieling volgens de heren.

Zo wie zo krijg ik het gevoel dat de opzichters het gevoel hebben dat het "hun" tuin is en dat gewone mensen maar net getolereerd worden.

En nog even voor alle duidelijkheid is ben van nature een echte "klager" dus ik vind altijd wel wat. Maar nietemin erg gelukkig :)

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr mar 18, 2011 9:53 am

boswachter :
man men fout huwelijk als hij al getrouwd is.
maakt dagen van 16uur want hij hoeft toch niet thuis te zijn
raakt in sociaal isolement wegens de vele eenzame uurtjes..
en verbitterd door het zien van alle vrolijke mensen in het bos die WEL van het leven genieten

totdat hij wordt opgepakt door de dierenbescherming en de politie voor het zich vergrijpen aan een hert en voor kuilen graven met spiezen erin tegen de wandelaars.. :D

ff serieus aan de zijlijn :
dat wintermaaien werd vroeger door ervaren mensen gedaan .. nu krijgt de mesdag kliniek een bosmaaier uitgedeeld.. i AM fokking serious !

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr mar 18, 2011 9:55 am

SITH schreef:Even tussendoor, waar ik me aan eriteer zijn trouwens de boswachters die onwijs gaan zeiken als je zelf een klein paatje maakt. En dan zeggen dat wij mountainbikers het bos stuk maken. Nou je moet eens zien hoe de paden er hier op de Veluwen uitzien door de 2000kg wegende 4x auto's van de wachters. Sommige stukken zijn simpelweg onbegaanbaar en zijn veranderd in kniediepe poeltjes.

En dan hoe ze de boel achterlaten nadat men in de winter de boel heeft uitgedund. Een regelrecht slagveld.

Maar een strookje mos weghalen is pure vernieling volgens de heren.

Zo wie zo krijg ik het gevoel dat de opzichters het gevoel hebben dat het "hun" tuin is en dat gewone mensen maar net getolereerd worden.

En nog even voor alle duidelijkheid is ben van nature een echte "klager" dus ik vind altijd wel wat. Maar nietemin erg gelukkig :)
Heeft vrij weinig zin om er wat van te zeggen. Onthoffeing bla bla, niet over in discussie gaan want gelijk krijg je toch niet, spaar je die moeite

Meegs

Bericht door Meegs » vr mar 18, 2011 11:02 am

Toch een beetje de advocaat van de duivel gaan spelen :evil:
We hadden een "secret" illlegale spot om te dirtjumpen. Er scheen ook 1 of ander beschermd mosje daar te groeien. Boswachter kwam uiteindelijk met een bord "verboden voor fietsers" met daaronder de duidelijke vermelding "Dit geldt ook voor mountainbikers"
Met een paar locals met de boswachter wezen praten en hij snapte ons punt wel en had er ook geen bezwaar tegen dat we stunts uitvoerde in "zijn" stukkie bos, alleen mocht het vanwege dat mosje niet op die plek. Dus plek opgeruimd en op zoek naar een nieuwe. Boswachter wist nog wel wat plekken die voor recreatief gebruik waren aangewezen, daar mochten we wel bouwen. Alleen die plekken worden door heel veel recreatievelingen gebruikt, dus loop je risico dat je bouwwerk vernield wordt elke keer, of dat er ongelukken gebeuren met kleine kinderen, honden en ander gespuis wat er rondloop.

De locals zijn een beetje uit elkaar gevallen, no hard feelings about that, dus is er verder niks meer van de grond gekomen.

Moraal van dit verhaal, niet alle boswachters hebben een slecht huwelijk en raken daardoor verbitterd door het isolement van het bos.

Ben zelf ook inmiddels 34 en het is ooit begonnen op 6-jarige leeftijd met een bmx-fietsje. Later werd dat een Giant mtb gevolgd door nog een paar andere mtb's, van vaak obscure merken of kwaliteit en rij nu al sinds 2002 vrolijk rond op een Klein Attitude.
Sinds vorig jaar het bmx-en/fietscrossen opgepakt en leuk dat het is om als 34-jarige ouwe bok eraf gereden worden door 10-jarige snotneuzen. I'm having the time of my life daar op de crossbaan :D

Ik weet niet of ik een "echte biker" ben. Ben gewoon een biker.
All that remains is the fall of ideas.

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » vr mar 18, 2011 3:33 pm

Op de Utrechtse heuvelrug was het altijd vrije toegang.
Ik heb daar vanaf 89 tot 97 regelmatig gefietst en vanag 97 t/m 2009 elke week minimaal 120km.
Nu hebben een stel of imbecielen besloten dat het een natuurgebied is en dat er niet meer gemountainbiked mag worden.
Ja dankjedekoekoek, deze biker gaat gewoon door met biken en als ik een boswachter zie, is het net als in de oude dagen, de dood of de gladiolen, gas erop en maken dat je wegkomt :-) heeft de boswachter ook nog een verzetje.
Heb al een waarschuwing achter de rug dat ik mn ID mee moet nemen anders krijg ik daar ook een boete voor. Uhm meneer de boswachter, het is geen fokking "ausweiss bitte", 40-45 is al een paar jaar geleden !
Waar gaat dat heen in NL, regelneuekerij, ik ben een vrije kerel, maak niets kapot en ben niemand tot last, ik heb besloten dat ik alleen nog doe waar ik zin in heb en dat is inderdaad genieten van de natuur, en laat me daarbij niet storen door een stelletje handhavers die klakkeloos uitvoeren wat een imbeciel op geitewollensokken ergens achter een bureau verzint.

JA IK BEN EEN ECHTE JAH, EEN ECHTE BIKERT !

:evil:

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mar 18, 2011 3:56 pm

Ironhorse Erik schreef:Op de Utrechtse heuvelrug was het altijd vrije toegang.
Ik heb daar vanaf 89 tot 97 regelmatig gefietst en vanag 97 t/m 2009 elke week minimaal 120km.
Nu hebben een stel of imbecielen besloten dat het een natuurgebied is en dat er niet meer gemountainbiked mag worden.
Ja dankjedekoekoek, deze biker gaat gewoon door met biken en als ik een boswachter zie, is het net als in de oude dagen, de dood of de gladiolen, gas erop en maken dat je wegkomt :-) heeft de boswachter ook nog een verzetje.
Heb al een waarschuwing achter de rug dat ik mn ID mee moet nemen anders krijg ik daar ook een boete voor. Uhm meneer de boswachter, het is geen fokking "ausweiss bitte", 40-45 is al een paar jaar geleden !
Waar gaat dat heen in NL, regelneuekerij, ik ben een vrije kerel, maak niets kapot en ben niemand tot last, ik heb besloten dat ik alleen nog doe waar ik zin in heb en dat is inderdaad genieten van de natuur, en laat me daarbij niet storen door een stelletje handhavers die klakkeloos uitvoeren wat een imbeciel op geitewollensokken ergens achter een bureau verzint.

JA IK BEN EEN ECHTE JAH, EEN ECHTE BIKERT !

:evil:
Nog een advocaat van de duivel. Wat als iedereen maar wat aanklooit? Dan zitten de dirters op iedere hoek een berg te graven en de xc'ers alle mooie singletracks om te bouwen tot rechte racepaden en ga zo maar door.

De opmerking niks kapot maken is ook erg kortzichtig. Want ik geloof niet dat jij biologie hebt gestudeerd met de specialisatie plantkunde. Dus het is een inschatting van jou dat je niks kapot maakt.

vruuger maakte het inderdaad allemaal geen ene fluit uit. Helaas is dat niet meer zo. Of dat terecht is is een andere vraag. Maar het is wel een gegeven. En hoe meer we blijven hangen in het idee dat alles maar moet kunnen hoe meer er effectief gehandhaafd en verboden zal worden.

Ik beschouw mezelf ook als iemand die vindt dat er in het bos meer mag dan er nu mag. Maar helaas moet je daarvoor wel aan de bel trekken bij instanties en afspraken over maken.

Er zijn een paar mensen in NL die echt iets doen voor MTB-ers. Zie bijvoorbeeld het plan van BOSS. Die mensen moeten we steunen en niet zo maar ons eigen pad trekken.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

SITH

Bericht door SITH » zo mar 20, 2011 6:26 pm

Volgens mij valt het wel mee met het graven in de bossen als de regels minder streng zouden worden.

Hoeveel van de Xc ers zouden hun zachte dames handjes in de "vieze" grond willen plaatsen en laat staan een vlek op hen maagdelijk witte outfit krijgen.
En dirters zijn vergeleken de xcérs dungezaaid.

Plaats reactie