Totale respect voor wat je hebt neergezet en je hebt er blijkbaar over nagedacht. En blijkbaar heb je ook de nodige evaring met ontwerp en berekeningen. Er zijn echter inderdaad een aantal kritische punten. Hierbij zitten overigens ook punten waarover de grote fabrikanten het ook nog niet helemaal me elkaar eens zijn.
- een nadeel van een single pivot is de enorme kacht die op het draaipunt komt en de torsie op het achterwiel. Naast een grote slijtage ken ik uit ervaring het gevoel dat het lijkt alsof je achterwiel nog rechtdoor gaat als jij de bocht omgaat.
- een ander nadeel is de efficientie van dit systeem. Of liever gezegd het gebrek aan....
Je zal het hobbelpaardeffect moeten gaan bestrijden met de lowspeed compression en rebound demping om te zorgen dat je effectief kan trappen. Dit is een punt waar fabrikanten blij waren dat de stable platform shocks uitgevonden werden want dan konden ze smokkelen. Een voorbeeld van een bijzonder effectief systeem is VPP (Virtual pivot Point)
-Ik vraag me af of je geen foutje hebt gemaakt met de balhoofdshoek aangezien deze erg steil lijkt. Hoeveel graden is die?
-En ook ik moet er niet aan denken dat de zadelbuis afbreekt. Maar dat komt misschien omdat mijn zadel mij toch al diverse keren heeft gered van zindere ballenpijn. Ik ben 1 keer beland tussen mijn zadel en achterwiel en dat gun ik niemand.
Maar zeker props voor je creatie en zie het vooral als opbouwende kritiek