[nieuws] Toestemming voor bikepark bij Utrecht

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Plaats reactie
Ruben
Forumbeheerder
[nieuws] Toestemming voor bikepark bij Utrecht

Bericht door Ruben » di mar 08, 2011 11:15 pm

De werkgroep Bikepark Utrecht heeft toestemming gekregen voor de aanleg van een bikepark op de Nedereindse Berg te Nieuwegein.
Het bikepark zal gefaseerd worden aangelegd. In de eerste fase zullen de volgende onderdelen worden gerealiseerd:
  • Een rechte fourcross trainingsbaan met een starthek
  • Drie dirtlijnen, klein, middel en groot (deze laatste met een roadgap over het bestaande crosscountry parcours)
  • Kombocht met een wallride
  • Pumptrack
  • Crosscountry oefenparcours met o.a. wip, rockgarden, greppels, drop-off, kombochten en een trap
Afbeelding

Voor de tweede fase moet de toestemming en financiering nog rond gemaakt worden. Het plan is in ieder geval om binnen twee jaar een volledig fourcross parcours te realiseren.

Begin april zullen de graafwerkzaamheden voor de eerste fase beginnen. Hier zijn uiteraard veel vrijwilligers voor nodig. Lijkt het je wat om te helpen met graven of kun je iets anders beteken voor de werkgroep? Kom dan naar de informatiebijeenkomst op zaterdag 19 maart op de locatie van het nieuwe bikepark.

Kijk voor meer informatie en om je op te geven als vrijwilliger op het [iurl=http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?p=578218]forum[/iurl].

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo mar 09, 2011 12:18 pm

zow vetjes ! :o

eindelijk iets int midden van nederland.. :D

als het uitkomt.. kom ik zeker een handje helpen als t kan..

:arms:

Christiaan

Bericht door Christiaan » wo mar 09, 2011 1:02 pm

Ik zeg, GOED BEZIG

DESL

Bericht door DESL » wo mar 09, 2011 7:43 pm

TOP!
8)
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo mar 09, 2011 8:44 pm

Een 4x baan klinkt erg goed 8) ,dan hoeven we ook niet elke keer naar Groningen voor 4x rijden :o .Goed bezig ieder geval!.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » vr mar 11, 2011 4:47 pm

goede plannen jammer van de 4x. Is alleen een recht stuk. Maar goed beter een recht stuk dan niks.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » zo mar 13, 2011 10:01 am

Sorry maar dit ontwerp snap ik niet.

Waarom heb je zo'n enorme startheuvel met starthek nodig voor 3 jumps? Ze zouden die kombocht beter voor de 4x kunnen houden en het door kunnen laten lopen om de pumptrack heen en dat lange rechte stuk gebruiken want daar ligt nu ook niks. Nu heeft die 4x sectie naar mijn idee geen toegevoegde waarde boven de meeste bmxbanen want daar heb je nog veel langere rechte stukken. Sowieso zou ik die jumps dichter op elkaar leggen, zulke afstanden ertussen hebben als alles goed loopt geen nut en zijn alleen maar zonde van de ruimte (vergelijk bijvoorbeeld eens met Zoetermeer).

De trails zouden dan een eigen kombocht kunnen krijgen aan de binnenkant, als alles in de breedte wat dichter op elkaar ligt zou je nog een lijn terug kunnen maken ook.

En de beste stuurlui staan nu voor de verandering eens niet aan wal want ik graaf al bijna 8 jaar trails en pumptracks dus ik denk dat ik wel recht van spreken heb.

raggertje

Bericht door raggertje » zo mar 13, 2011 1:10 pm

Hier zei ik al:
Neem de visuals niet te letterlijk, het is een globaal ontwerp, in de uitvoering worden de puntjes op de i gezet.
de lachende derde schreef:En de beste stuurlui staan nu voor de verandering eens niet aan wal want ik graaf al bijna 8 jaar trails en pumptracks dus ik denk dat ik wel recht van spreken heb.
Mooi! dan kunnen we jouw hulp zeker gebruiken, dus ik zou zeggen, schijf je in, en kom naar de meeting de 19e!

groen

Bericht door groen » zo mar 20, 2011 7:44 am

de lachende derde schreef:Sorry maar dit ontwerp snap ik niet.

Waarom heb je zo'n enorme startheuvel met starthek nodig voor 3 jumps? Ze zouden die kombocht beter voor de 4x kunnen houden en het door kunnen laten lopen om de pumptrack heen en dat lange rechte stuk gebruiken want daar ligt nu ook niks. Nu heeft die 4x sectie naar mijn idee geen toegevoegde waarde boven de meeste bmxbanen want daar heb je nog veel langere rechte stukken. Sowieso zou ik die jumps dichter op elkaar leggen, zulke afstanden ertussen hebben als alles goed loopt geen nut en zijn alleen maar zonde van de ruimte (vergelijk bijvoorbeeld eens met Zoetermeer).

De trails zouden dan een eigen kombocht kunnen krijgen aan de binnenkant, als alles in de breedte wat dichter op elkaar ligt zou je nog een lijn terug kunnen maken ook.

En de beste stuurlui staan nu voor de verandering eens niet aan wal want ik graaf al bijna 8 jaar trails en pumptracks dus ik denk dat ik wel recht van spreken heb.
welke trails als ik vragen mag
Loud, mean, fast & dirty

veldmuis

Bericht door veldmuis » za mar 26, 2011 9:39 pm

YEAH!! :o eindelijk iets leuks in de buurt. ik was er in de zomer ook aan het graven maar werd er weggestuurd..

divere rules

Bericht door divere rules » di mar 29, 2011 2:08 pm

nice eindelijk eens goed nieuws :o

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di mar 29, 2011 3:26 pm

Rode kruis zal weer overuren gaan draaien net als vroeger bij de fietscross baan 8)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do mar 31, 2011 8:55 pm

oke, slecht plaatje echter de essentie is duidelijk, er is gestart met het Utrechtse Bikepark
Afbeelding

raggertje

Bericht door raggertje » vr apr 22, 2011 1:58 pm

Voor meer foto's van dirt... zie hier: http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... 889#583889

Afbeelding
Archiware web & 3D studio www.archiware.nl

raggertje

Bericht door raggertje » ma sep 19, 2011 11:45 am

Afbeelding

Plaats reactie