krom wiel

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
gregn
krom wiel

Bericht door gregn » ma feb 21, 2011 7:56 pm

yeep,
vorige week heb ik bij een valpartij mijn (achter)wiel scheef geslagen of banane of krom of hoe je het ook moet uitdrukken.bij gebrek aan kennis en materiaal van mijn kant heb ik die dus naar de fietsenmaker gebracht maar die krijgt de knik er niet volledig uit.nu vroeg ik me af of er een bepaalde grens of marge is/zit aan in hoeverre je er nog veilig mee kan rijden.ik gok dat hij een 2 a 3mm 'zwiebert', kan dit door de beugel of is het vuilbak en een nieuwe kopen?

merci,
gregn

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » ma feb 21, 2011 8:18 pm

Zolang hij netjes door je frame gaat en er geen spaken uitvliegen zou ik zeggen dat je er veilig mee kan rijden.
Maar goed het is natuurlijk niet zoals het hoort.
Mischien toch slim om er een nieuwe velg in te laten zetten na verloop van tijd.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

Lautje

Bericht door Lautje » ma feb 21, 2011 9:29 pm

Hmm.. zou dan wel zeker even de spanning in 't wiel checken. Vaak staan sommige spaken dan veel te veel op spanning..

marten

Bericht door marten » ma feb 21, 2011 9:53 pm

Lautje schreef:Hmm.. zou dan wel zeker even de spanning in 't wiel checken. Vaak staan sommige spaken dan veel te veel op spanning..
een knik in een velg krijg je er alleen maar uit door sommige spaken losser en andere spaken strakker te te draaien. Spaken die te los staan dragen niet meer en breken, spaken die te strak staan komen door de velg naar buiten.

Zonder het wiel gezien te hebben zou ik zeggen dat je voorlopig weer kunt rijden, maar ik zou wel beginnen af en toe wat geld opzij te zetten voor de straks noodzakelijke vervanging
/Marten

gregn

Bericht door gregn » di feb 22, 2011 1:57 pm

owkei, bedankt
was zoiets al ongeveer van plan, want wielen kosten net iets meer dan ik had gedacht

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » di feb 22, 2011 4:31 pm

gregn schreef:owkei, bedankt
was zoiets al ongeveer van plan, want wielen kosten net iets meer dan ik had gedacht
Kun je niet gewoon een nieuwe velg laten inspaken? Een goede LBS kan dat goed en met garantie..

gregn

Bericht door gregn » di feb 22, 2011 5:22 pm

k heb er eerlijk gezegd geen flauw gedacht van, ik zal het eens moeten checken één van de komende dagen.het lijkt me inderdaad wel een goedkoper alternatief, dus bedankt :)

Plaats reactie