zijn weer van die vooroordelen.Trekrules schreef:Tja hoe je ook een MX helm overkill noemt,tis gewoon een feit dat ze je veel meer protectie bieden dan een mtb helm zelfs met DH snelheden.Heb al drie DH helmen gehad (2x glasvezel & 1x carbon) en geen van allen overleefde ze een flinke valpartij met flinke hersenschudding als gevolg.
Dat Brycland een TLD Air draagt voor extra protectie over een D3 is wel te begrijpen,want als ie met zijn kop tegen die boom was aangeknalt met een D3 lag ie al in ziekenhuis met alle carbon splinters in zijn gezicht.
Show your helmet!
Moderator:Beheerders
Je kunt je helemaal inpakken, wat dan ook veiliger is, maar de kwaliteit van rijden gaat er ook op achteruit.Trekrules schreef:Tja hoe je ook een MX helm overkill noemt,tis gewoon een feit dat ze je veel meer protectie bieden dan een mtb helm zelfs met DH snelheden.Heb al drie DH helmen gehad (2x glasvezel & 1x carbon) en geen van allen overleefde ze een flinke valpartij met flinke hersenschudding als gevolg.
Het allerbelangrijkste is, dat je bewust rijdt, want je bent nooit 100% beschermd. Het is gevaarlijk als je jezelf onverwondbaar begint te voelen (door overvloed aan protectie), en dan ga je pas echt domme dingen doen.
Ik zie veel mensen met MX helmen, maar raar genoeg zitten er heel veel bij zonder neck brace, wat eigenlijk een behoorlijke tegenspreuk is.
En dat jij, Julio met je 50kilo steeds weer helmen verbrijzeld is geweldig, maar laat ik er ok bij zeggen, dat het mij met 70kg, meer snelheid, en behoorlijk harde klappers met botbreuken, zware hersenschuddingen met bewusteloosheid als gevolg nooit gelukt is... turrlijk loop ik daarnaa geen risico's, en doe ik zo'n helm weg voor een nieuwe, maar bij een MX helm heb je ook geen garantie, dat hij niet z'n levenseinde heeft bereikt.
dat noem ik nou een inkoppertje, maar dan in het eigen doel, hehe...Trekrules schreef:...want als ie met zijn kop tegen die boom was aangeknalt met een D3 lag ie al in ziekenhuis met alle carbon splinters in zijn gezicht.
Toch wel stevig zo'n fietshelm, he?
Laatst gewijzigd door Sepp op zo feb 20, 2011 5:47 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
In het filmpje is toch duidelijk te zien dat het een D3 is, check de achterkant van de helm maar.
En trekrules? Volgens mij heb ik met mijn D2 toch wel hardere crashes als jouw gehad en nooit had ik een hersenschudding en was me helm nog heel. Dus ga me nu niet vertellen dat jij met je slakkentempo, harder valt, hersenschuddingen er aan over houdt en je helmen helemaal verneukt zijn..
En trekrules? Volgens mij heb ik met mijn D2 toch wel hardere crashes als jouw gehad en nooit had ik een hersenschudding en was me helm nog heel. Dus ga me nu niet vertellen dat jij met je slakkentempo, harder valt, hersenschuddingen er aan over houdt en je helmen helemaal verneukt zijn..
Life begins at the end of your comfortzone.
het is DE bedoeling van een helm om te verbrijzelen bij impact. Bij een lichte, enkel de binnenkant (dikwijls met blote oog niet zichtbaar) en zware beide natuurlijk. Het werkt zoals een kreukelzone. Vandaar dat een vezelhelm beter is dan een plastic. Ook het aantal lagen vezel maakt dan verschil.
De gulden regel is: heb je duidelijk gemerkt dat je met het hoofd de grond geraakt hebt, vervangen. Als je dat wil nakomen, is jou zaak. Een helm is gemaakt voor 1 impact.
Bij Shoei kan je je helm opsturen voor controle na een val. Zo ben je 100% zeker als de helm nog goed is of niet.
Na 5 jaar heeft de binnenschaal zodanig veel elasticiteit verloren, dat het aan te raden is om hem te vervangen. Het maakt natuurlijk ook verschil als je de helm steeds droog en in een donkere ruimte hebt laten staan of vochtig in een zak of constant in het zonlicht.
De D3 is de bedoeling geweest om een betere/veiligere versie van de D2 te zijn zonder naar MX te moeten grijpen. Opvallend is het aanbod van meerder maten, hiervoor maken ze meerder buitenschalen dan bij de D2. Dus, de opbouw is correcter per maat en de pasvom zou dan ok beter moeten blijven doorheen de jaren. Dit draagt ook bij aan de veiligheid natuurlijk. Vele polycarbonaat helmen hebben maar 1 buitenschaal voor alle maten, de rest is opvullen met schuim. Niet voor niks dat er zo'n prijsverschil is...
De gulden regel is: heb je duidelijk gemerkt dat je met het hoofd de grond geraakt hebt, vervangen. Als je dat wil nakomen, is jou zaak. Een helm is gemaakt voor 1 impact.
Bij Shoei kan je je helm opsturen voor controle na een val. Zo ben je 100% zeker als de helm nog goed is of niet.
Na 5 jaar heeft de binnenschaal zodanig veel elasticiteit verloren, dat het aan te raden is om hem te vervangen. Het maakt natuurlijk ook verschil als je de helm steeds droog en in een donkere ruimte hebt laten staan of vochtig in een zak of constant in het zonlicht.
De D3 is de bedoeling geweest om een betere/veiligere versie van de D2 te zijn zonder naar MX te moeten grijpen. Opvallend is het aanbod van meerder maten, hiervoor maken ze meerder buitenschalen dan bij de D2. Dus, de opbouw is correcter per maat en de pasvom zou dan ok beter moeten blijven doorheen de jaren. Dit draagt ook bij aan de veiligheid natuurlijk. Vele polycarbonaat helmen hebben maar 1 buitenschaal voor alle maten, de rest is opvullen met schuim. Niet voor niks dat er zo'n prijsverschil is...
-
Deze heeft denk ik geluk gehad dat hij een D3 op had...
[/url]http://vimeo.com/19906121/[url]
[/url]http://vimeo.com/19906121/[url]
-
Goed zen dienst?!,Sepp schreef:wow, makkelijke trail, en niet echt vlot...zo snel kan't gaan. Helm heeft goed z'n dienst gedaan.
Nee als je kinbeschermer al bij zoiets breekt dan is het een lichte coole/...stylisch...enz.. Fiets helm
en geen:
E1 is Duitsland
E2 is Frankrijk
E3 is Italie
E4 is Nederland
E6 is België
E11 Groot Brittanië
ECE-label Mx helm, alhoewel de Air wel goed gekeurd is voor mx
haha je hebt gelijk: http://www.crosshelmen.nl/winkel/one-cr ... -crosshelm
ben nog echt een nitwit wat dit betreft, dus alle info is welkom!
Thanks
Thanks
ben zelf niet zo kapot van one helmetsdavebrl26 schreef:haha je hebt gelijk: http://www.crosshelmen.nl/winkel/one-cr ... -crosshelm
Thanks
heb er 2 van gehad en bij allebei best veel problemen gehad

het is ieder zen eigen keuze wat je denkt dat goed is enw aar je je goed bij voelt en vooral je portomonee ook dan zou ik zeggen ga dr voor ervaring opdoen met merken is nooit verkeerd
heb nu zelf een helm van o'neal bevalt me wel maar heb al vele gehad premier arai shoei enz. (wel allemaal cross helmen omdat ik dat ook doe)

psn:chillozz
come and beat me
have fun
come and beat me

have fun
als je 2 x in de week zoon helm op hebt weet je op den duur niet beter;)davebrl26 schreef:Duidelijk, ik had eigenlijk allen nog maar naar het uiterlijk gekeken.. nog niet naar de kwaliteit, maar dat zal waarschijnlijk met ervaring komen.
Maar jij vind 1500gram niet te veel dus??
maar als ik niet motorcross ook deedt had ik denk ik wel een lichtere gepakt een THE ofzo

psn:chillozz
come and beat me
have fun
come and beat me

have fun
wat helmen betreft dacht m'n sponsor: 'one is none' .
Ik had een hekel aan de slechte afwerking van de D2, maar ben inmiddels bekoren. De D3 zat zo strak, dat ik er hoodpijn van kreeg, maar nadien ik hem van de week een half uur op had tijdens het koken, zit ie nu gewoon perfect.
Gewicht 1085g
ter informatie: de sponsor en de rijder zijn personeelunie!

Ik had een hekel aan de slechte afwerking van de D2, maar ben inmiddels bekoren. De D3 zat zo strak, dat ik er hoodpijn van kreeg, maar nadien ik hem van de week een half uur op had tijdens het koken, zit ie nu gewoon perfect.

Gewicht 1085g
ter informatie: de sponsor en de rijder zijn personeelunie!

- Jean-Pierre