[nieuws] Niner Flat Top 9 carbon

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Plaats reactie
Ruben
Forumbeheerder
[nieuws] Niner Flat Top 9 carbon

Bericht door Ruben » wo jan 19, 2011 9:28 am

Het aluminium Flat Top 9 stuur van Niner heeft er een carbon broertje bij gekregen. De gewichtsbesparing ten opzichte van het aluminium stuur 75 gram bij de volledige lengte van 710mm. Volgens Niner is dit gewicht erg constant binnen de productie. Het carbon stuur heeft net als de aluminium versie een hoek van 9 graden voor extra comfort. Nieuw is de mogelijkheid het om het stuur te draaien om zo de hoogte aan te kunnen passen met 10mm.

Afbeelding

Uiteraard heeft Niner ook over de styling nagedacht. Beiden sturen passen goed bij de Niner frames met de keuze uit de kleurenaccenten rood, kermit groen, moondust grijs en tang orange. Het aluminium stuur is vanaf nu dus ook in verschillende kleuren leverbaar. De adviesprijs voor het carbon stuur bedraagt $159,99.

Met het op de markt brengen van de nieuwe sturen is ook de garantie op alle carbon producten aangepast. De eerste eigenaar van een Niner product gekocht bij een Niner dealer heeft nu 5 jaar garantie in plaats van 2 jaar, ook bij wedstrijdgebruik.

www.ninerbikes.com

Ninko

Bericht door Ninko » do jan 20, 2011 9:52 am

Door hem te draaien kun je de hoogte aanpassen met 5mm , geen 10mm.

stef j.

Bericht door stef j. » do jan 20, 2011 2:06 pm

@ Ninko, je kan hem op +5 of -5 monteren, zit volgens mij toch wel 10mm verschil op dan... 8)

Caramba

Bericht door Caramba » do jan 20, 2011 5:55 pm

Opzich wel leuk dat het draaien van het stuur in de stuurpen hier wordt aangegeven als een feature. Dit kan toch met iedere riserbar :lol:

Ninko

Bericht door Ninko » do jan 20, 2011 7:47 pm

stef j. schreef:@ Ninko, je kan hem op +5 of -5 monteren, zit volgens mij toch wel 10mm verschil op dan... 8)
Hmz, nou je t zegt klinkt da best stom ja :):) :oops:

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » zo feb 13, 2011 11:58 am

Caramba schreef:Opzich wel leuk dat het draaien van het stuur in de stuurpen hier wordt aangegeven als een feature. Dit kan toch met iedere riserbar :lol:
Ware het niet dat dit een FLATbar is.......

Heckler

Bericht door Heckler » za feb 19, 2011 3:45 pm

Wel, op zijn best "bijna" flat dan toch 8), eerder excentrisch (excentriek, eccentric?)

Ik vind het wel een slimme oplossing, met een stuurpen die 10mm rise heeft krijg je 4 opties: -15mm -5mm +5mm en +15mm . Misschien kleurt dat oranje een beetje bij mijn Tallboy?

Nadeel wat ik kan zien is dat ze vanwege de flip natuurlijk niet helemaal vrij zijn in up en back sweep keuze. Ik gok dat ze nul upsweep in de stuurbocht hebben en dat je dat met rotatie in de stuurpenklem regelt?

Enjoy!!

Google is my friend: Main Entry: eccentric

Synonyms: aberrant, abnormal, anomalous, beat*, bent*, bizarre, capricious, characteristic, cockeyed, crazy, curious, droll, erratic, far out, flaky, freak, freakish, funky*, funny, idiosyncratic, irregular, kooky, nutty, odd, oddball, off the wall, off-center, offbeat, out in left field, outlandish, peculiar, quaint, queer, quirky, quizzical, singular, strange, uncommon, unconventional, unnatural, way out, weird, whimsical, wild

:lol: ik zet in op "quirky" :lol:
Common sense was never common

Plaats reactie