29" was de norm tijdens E-P-E

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

derp-biker
Contacteer:
Re: 29" was de norm tijdens E-P-E

Bericht door derp-biker » zo jan 30, 2011 5:26 pm

He Gaste van DP wat hebben jullie allemaal een gave mening zeg!!!!:evil:
maar wie van jullie durft er een keer mee te gaan met deze MR van Beek??je mag ook proberen om gewoon in zijn wiel te blijven hahaha
hij zelf reageerd niet meer want dat heeft hij in het verleden heel vaak gedaan zegt ie en is zelf begonnen met de oprichters van deze site ,maar toen werd er nog veel over unieke en zelf gebouwde fietsies gesproken !!!! en nu is het meer comentaar wat ik lees en dat is ook wel leuk maar geen mening geven over iemand die je niet personlijk kan en die je nog vaak ga tegen komen in de tijdrit lijsten.,.,.,.,.,160km +voor minder doet hij het niet, echt dan is het meer een training SNAPPIE ?????

PS iedereen is welkom in Egmond om een keer mee te trainen op het mooie strand van DERP:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Groet Tonny Snijders

Rec schreef:
willem12 schreef:Laatse wanhoops pogingen...illegaal stuur, bar-end-shifters, aero helm, stuurbordje omvouwen,
1x9 ....alles wordt uit de kast gehaald door 26" Afbeelding
Was dit tijdens de Zwarte Cross ofzo?
Echt geweldig :lol: bijhouden voor het nageslacht :)
:evil:
In derp leer je pas strand rijden !!!!!! en vooral met de derp-bkers

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo jan 30, 2011 5:30 pm

En daarom mag een van zijn knechtjes reageren? :evil:
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

derp-biker
Contacteer:

Bericht door derp-biker » zo jan 30, 2011 5:33 pm

didadunlop schreef:En daarom mag een van zijn knechtjes reageren? :evil:

Ja zo werkt dat in derp :argue: see you soon

Een Knecht van de BEAST

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo jan 30, 2011 5:37 pm

Hehehe. Ik lees net de reacties op MTB-Schoorl nav het posten van dit draadje. Gaat helemaal goed komen daar op het strand.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

derp-biker
Contacteer:

Bericht door derp-biker » zo jan 30, 2011 9:30 pm

didadunlop schreef:Hehehe. Ik lees net de reacties op MTB-Schoorl nav het posten van dit draadje. Gaat helemaal goed komen daar op het strand.

Draadje????? is dat DP taal? je mag het wel even uitleggen, als je wil dan begrijp ik het ook :D
het is wel verdacht stil over dit onderwerp,

Grt T S Allias D N

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo jan 30, 2011 9:44 pm

De term "draadje" is redelijk normale internet taal voor een bepaald topic op een forum. Thread/Draadje. Dus niks specifiek DP achtigs hoor.

Nah voor ons was het geintje volgens mij al voorbij. Laat meneer van Beek maar lekker zijn "traditiegetrouwe" 26inch strandfietsen bouwen. Wij rijden lekker door op onze "cayenne" 29ers ontworpen door een amerikaan die schijnbaar geen enkel gevoel heeft voor traditie. 8)

Ben al lang blij dat mensen op de fiets zitten ipv ergens in de file in een blok staal op weg naar Zandvoort. :arms:

derp-biker
Contacteer:

Bericht door derp-biker » zo jan 30, 2011 10:10 pm

thnks voor je uitleg !!

even terug komen op de 29 inch mannen !!!!

http://www.derp-bikers.nl/viewtopic.php?f=7&t=319

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma jan 31, 2011 11:15 am

Jullie forum is afgeschermd en je moet lid worden om het te zien. En dat zuuk ik niet..:D

ow ja waar staat de term Derp voor? Ik ken het wel als een internet term en das nie zo positief.

dader

Bericht door dader » ma jan 31, 2011 11:28 am

Da's Egmond aan Zee als ik mij niet vergis. Derp voor de plaatselijke bevolking.

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma jan 31, 2011 11:42 am

Nou dan zijn ze gewoon ingehaald door internet memes:

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=derp

dale c

Bericht door dale c » ma jan 31, 2011 11:44 am

geinig...wat nou Egmond a Z...Derp ligt in Noord Brabant hoor eheh

http://nl.wikipedia.org/wiki/Derp

Derp

Derp is een buurtschap in de Nederlandse gemeente Deurne

Situering
Provincie Noord-Brabant
Gemeente Deurne
Coördinaten 51°27'N 5°47'E

De buurtschap Derp, gelegen langs de Derpsestraat, de oude doorgaande route van Roermond naar Empel langs een vertakking van de Peelrandbreuk, ontstond in de late middeleeuwen langs de westrand van de Deurnese akker. De kern van de buurtschap lag langs de zijstraat van de Derpsestraat ter hoogte van de voormalige artsenpraktijk van dokter Gerrits. Hier was ook de schepenkamer gevestigd, waar de schepenen van Deurne vergaderden. De boerderij uit 1649 werd in de tweede helft van de 20e eeuw door een bungalow vervangen, maar de leilinden staan er nog
Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee

derp-biker
Contacteer:

Bericht door derp-biker » ma jan 31, 2011 9:14 pm

dader schreef:Da's Egmond aan Zee als ik mij niet vergis. Derp voor de plaatselijke bevolking.

Klopt allemaal het is eigenlijk een scheld woord voor dorp dus wij werden en worden nog weleens door de grote stads mensen derpers genoemd en daar zijn wij trots op!! mensen wie hier in de omstreken over derpers praten die weten genoeg :o :o :o :o
en mensen uit Alkmaar zijn Statters SNAPPIE?????
oja De Beast is een Jas (amsterdammer) Judas XXX Dusssss@

mannen ga lekker door met zeiken dan gaan wij lekker fietsen ,,
:angelnot: :angelnot: :angelnot:

Grt T S

PS je kan bij ons gewoon de site op hoor, er word niets aangemeld en het duurt niet zo lang als bij DP je kan en mag er meteen op en alle onzin mag,,,, :D
en serieuze dingen zou ook nog kunnen,!! 8)

willem12

Re: 29" was de norm tijdens E-P-E

Bericht door willem12 » ma jan 31, 2011 11:24 pm

[---bericht weggejorist--]
Was er weer ingetrapt. Het kind van Marilyn Monroe en Albert Einstein kan twee kanten op en Single Malt Whisky + Pis blijft geel maar smaakt vreselijk.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Lars TB

Bericht door Lars TB » di feb 01, 2011 12:28 pm

Afbeelding

(zijn meer mensen die zo kijken bij een 29"...) 8)

derp-biker
Contacteer:

Bericht door derp-biker » di feb 01, 2011 9:49 pm

HaHa wat een nivo :arms:
zegt genoeg over !!!!!!!!! :ban:

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo feb 02, 2011 8:03 am

Heren, laten we ophouden, dit leidt nergens toe (Dit zeg ik in mijn rol als moderator..)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Lars TB

Bericht door Lars TB » wo feb 02, 2011 10:51 am

JJ schreef:Heren, laten we ophouden, dit leidt nergens toe (Dit zeg ik in mijn rol als moderator..)

JJ
Je hebt helemaal gelijk, strandraces horen niet op een mountainbike forum.

Maar goed, is nu wel duidelijk geworden waar 29" thuis hoort: het strand.

En dat strandraces verder alleen goed zijn als training voor tijdrijders!

:evil:

Rec

Bericht door Rec » wo feb 02, 2011 12:20 pm

Slotje !!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo feb 02, 2011 5:37 pm

Een slotje lijkt me niet nodig, maar laten we ophouden met modder gooien. Iedereen heeft zijn punt gemaakt. Klaar.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do feb 03, 2011 11:33 am

JJ schreef:laten we ophouden met modder gooien.
Dus zand erover zegmaar 8)
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

Uitgesproken

Bericht door Uitgesproken » vr feb 04, 2011 3:34 pm

didadunlop schreef:En daarom mag een van zijn knechtjes reageren? :evil:
Ik denk dat niemand knecht is van de man met de tijdrit helm, want hij is de knecht van iedereen. De startnummer 34 van Hoek van Holland - Den Helder met die rare tijdrit helm werd bij de start wel redelijk uitgelachen toen iedereen hem inhaalde, maar na 10 minuten reed hij in een moordend tempo tegen de wind in weer iedereen voorbij, dus dat was voor iedereen aanhaken en in het wiel blijven. Het kan niet dat iemand dit volhoudt tot Den Helder en dat kwam ook uit want halverwege was hij ineens weg, maar het bleek dat hij lek was en het tempo van de groep kakte meteen in. Toen de tijdrithelm weer voorbij kwam ging de hele groep van een mannetje of 60 weer in zijn wiel. Toen hij demarreerde vanaf kop liet hij iedereen gewoon staan.

Iedereen vroeg zich in Hoek van Holland af welke malloot in godsnaam met een tijdrithelm het strand op gaat, maar als je zonder op of omkijken in je eigen tempo naar Den Helder stampt alsof je een tijdrit rijdt dan is het minder vreemd. Vanuit de tijdwaarneming bij Wijk aan Zee blijkt dat hij in de laatste 50km zelfs nog wat heeft goed gemaakt van de ruim 35 minuten achterstand op de kopgroep met Bekkenk en winnaar Brentjens.

http://www.cycloteam.nl/verslagen/versl ... lder_2010/

Grappig dat hier op DP dan zo snel wordt geoordeeld, maar daar is zo een forum natuurlijk voor bedoeld, om lekker te strijden van achter je beeldscherm als je de sportieve strijd op de fiets niet aandurft. Wie de strijd wel aandurft zou ik zeggen kom volgend jaar eens naar de start in Hoek van Holland, dan kijken we daarna meteen of strandfietsen op deze site thuishoort. Voor degene die alleen van achter hun PC durven te strijden en alleen maar azijn pissen, zou ik willen zeggen: " IK BEN UITGESPROKEN". :ban: [/url]

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr feb 04, 2011 4:36 pm

Tijd voor een slotje want schijnbaar nemen veel mensen dit een stuk serieuzer dan de bedoeling was van de OP.

JeroenK

Bericht door JeroenK » vr feb 04, 2011 6:54 pm

didadunlop schreef:Tijd voor een slotje want schijnbaar nemen veel mensen dit een stuk serieuzer dan de bedoeling was van de OP.
Nee! Laat open! Ontneem de maatjes van deze malloot niet de mogelijkheid om zich nog verder te kakken te zetten met hun steunbetuigingen voor deze godheid!

@Uitgesproken, ik was een keer 6e en een keer 8e in HvH-DH, naast wat podiumplaatsen, waaronder winst bij de amateurs in de Den Helder strandrace toen deze nog op de nationale MTB kalender stond. Lees me dus de les niet over strandracen.

Sommigen hier hebben simpelweg recht van spreken, omdat ze echt wel hard kunnen fietsen en anderen hebben het recht om keihard te lachen om deze flauwekul. Jullie zijn écht onder de indruk van hem hè? Och, het zal ook best een mooi figuur zijn, maar wie alle MTB tradities breekt en vervolgens zegt dat een 29" wielen niet volgens traditie zijn... tsja.. waarom leg ik het nog uit? :lol:

Hard rijden tegen wind in, win je de koers niet mee. Je rijdt je stuk op kop, tijdrij helm of niet. Als er een groep van 60 in je wiel zit, dan ben je geen held, maar dan heb je je start verprutst. Als je in een groep zit waarbij je nèt kan aanhaken, dan heb je het goed gedaan. Ben je de sterkste in een groep, dan heb je simpelweg op een eerder moment zitten slapen of je hebt pech gehad.

Ik weet wel hoe dat werkt: Wind tegen betekent dat de kopgroep op z'n gemak naar elkaar gaat kijken, want wegrijden is niet makkelijk. Goh, hij rijdt tijd dicht naar Brentjens. Wees er maar blij mee, maar wie serieus koerst, weet hoe het echt zit. :lol:

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » za feb 05, 2011 3:45 pm

Als ik ooit aan een dergelijke wedstrijd/toertocht zal meedoen zal het met de Pugsley of met de 36-er zijn. De Pugsley omdat dat in mijn ogen (en velen met mij, kijk maar eens op mtbr.com, afdeling Fatbikes) de ultieme fiets is voor op zand, strand, sneeuw en andere losse omstandigheden. De 36-er omdat ik dan natuurlijk met (nog) grotere wielen nog sneller thuis ben en minder druk heb.

@ Uitgesproken: Waarom kom je niet aan de start met ook een ligstuur, een setje Xentis MTB 4-spaaks wielen, een echt aeropak, aero-overschoentjes, een bidonhouder achter je zadel etc. etc. etc.? Dat zou nog sneller zijn.

TBB

Lars TB

Bericht door Lars TB » za feb 05, 2011 4:29 pm

Effe serieus: 29" heeft als voordeel dat je een groter oppervlak op de ondergrond legt terwijl je geen extra weerstand hebt (winst op rollenbank = 2%, daar wil ik keihard tegenover beweren dat je dit in aerodynamica verliest bij snelheden boven de 35km/u - waarschijnlijk zelfs al eerder, maar dan begeef ik me op echt glad ijs...).

Je kunt dus op zachte ondergrond beter doorrollen, wat op het strand een grote winst kan zijn. Maar als het strand geheel hard is, dan is de winst beperkt tot nihil.

Aerodynamica speelt al vanaf lagere snelheden een veel grotere rol en het is dus een veel zekerdere gok voor een lagere luchtweerstand te gaan. Niet zo dom dus van die jongen om het zo aan te pakken. Hooguit dat hij het idee niet maximaliseerde en daarom een erg vreemde indruk maakte. We zullen het nooit weten, maar misschien had hij in gewone outfit 50 plaatsen verder naar achteren gereden.

(mijn punt: baseer je op feiten voordat je iemand belachelijk gaat maken)

(En feit is dat 29" er ook niet uit ziet :evil: :lol: )

Plaats reactie