Beginnend dh'r vraagt advies over aankoop van een downhill

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

JR

Bericht door JR » zo jan 23, 2011 11:21 am

Ok, bedankt allemaal.

En 'GTLTS', bedankt om ook te antwoorden op zijn ouderdom, stelt me nu toch een beetje gerust.

Ik zal zeker proberen te gaan kijken na mijn examens, en hopelijk is het dan nog niet te laat.

En even, nu ik hier toch ben.
Kent iemand deze?

http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... c_id=&afd=
http://www.bikesdetails.info/GT_Ruckus_ ... _2003.html
http://www.irishdh.com/forum2/viewtopic.php?f=4&t=12691

Hij heeft zo'n i-drive systeem in de bracket, en is in volledig nieuwstaat.
Maar is het een goede downhill'er of zeggen jullie van blijven.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » zo jan 23, 2011 10:24 pm

Gewoon die bighit kopen.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » zo jan 23, 2011 11:35 pm

thomasmb schreef:Gewoon die bighit kopen.
hier sluit ik mij bij aan,je begint pas met downhillen dus duurder hoeft je het niet te maken,je zult regelmatig vallen en wilt natuurlijk een fiets die niet gelijk stuk is na een valpartij,dus dat is zonde met een zo goed als nieuwe en die bighit kan echt wel een stootje hebben.en je moet ook nog investeren in beschermende kleding en een helm!!met alleen een fiets ben je er dus nog niet!

greetzz
Intense Uzzi Vpx

JR

Bericht door JR » ma jan 24, 2011 12:00 am

Op mijn veiligheid heb ik al gedacht hoor, dus maak je daar maar geen zorgen om :D

Heb al een helm giro mad max en scheen-kniebeschermers + elleboog van speedstuff.
En overweeg om een RaceFace Rally armour jacket te kopen, iemand daar misschien ervaring mee?
Schijnt luchtig te zijn en degelijk aansnoerbaar.

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » ma jan 24, 2011 10:29 am

JanRoose schreef:Op mijn veiligheid heb ik al gedacht hoor, dus maak je daar maar geen zorgen om :D

Heb al een helm giro mad max en scheen-kniebeschermers + elleboog van speedstuff.
En overweeg om een RaceFace Rally armour jacket te kopen, iemand daar misschien ervaring mee?
Schijnt luchtig te zijn en degelijk aansnoerbaar.

goed bezig dude!!alleen nog bodyprotectie en een fietsie nodig en dan kan de fun beginnen..helaas kan ik niets over die raceface protectie vertellen,geen ervaring mee.. :oops:
Intense Uzzi Vpx

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma jan 24, 2011 1:21 pm

JanRoose schreef:Ok, bedankt allemaal.

En 'GTLTS', bedankt om ook te antwoorden op zijn ouderdom, stelt me nu toch een beetje gerust.

Ik zal zeker proberen te gaan kijken na mijn examens, en hopelijk is het dan nog niet te laat.

En even, nu ik hier toch ben.
Kent iemand deze?

http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... c_id=&afd=
http://www.bikesdetails.info/GT_Ruckus_ ... _2003.html
http://www.irishdh.com/forum2/viewtopic.php?f=4&t=12691

Hij heeft zo'n i-drive systeem in de bracket, en is in volledig nieuwstaat.
Maar is het een goede downhill'er of zeggen jullie van blijven.
Geen probleem. Die Ruckus daarentegen... mooi freempje maar zijn wat risicovollere frames naarmate ze ouder worden.

JR

Bericht door JR » ma jan 24, 2011 2:27 pm

Ok, bedankt, weet je er nog iets meer over? (want niet echt veel gevonden qua recensies en zo)
En zo'n I-drive systeem werkt dat goed?
Die fiets is wel goed afgemonteerd vindt ik toch, en kan hem krijgen voor een goeie prijs. Maar als het geen overdreven goed frame laat ik hem inderdaad beter staan dan?

Want ik denk dat ik beetje aan het veranderen ben, je zal me waarschijnlijk een wispelturig iemand vinden, maar ik zou toch willen dat ik met de fiets ook eens wat kan verkennen en ook eens een bergje op rijden (niet extreem natuurlijk).
Ik rij nu ook met een toch wel zware fully, heb er de mont ventoux en de tourmalet mee beklommen in een strakke tijd. Ik weeg zelf maar 65 kg, dus wat maakt dan 5 kg meer of min uit op een fiets :?
Ik moet zeggen, ik heb vele strakke wielrennertjes met hun lichtgewicht koersfietske voorbij gestoken, zal wel aan de conditie liggen ook natuurlijk :D

Dus heb ik besloten om voor een Yeti ASX te gaan of een sx trail (de nieuwe of de oude), de Yeti heeft 180 mm veerweg dus zou moeten volstaan voor downhill. De oude sx trail iets minder, dus zou ik liever de nieuwere willen.
Maar beide zijn in staat om ook nog iets anders te doen dan downhill en dat wil ik toch heb ik beslist.

Enja, ik zal mijn budget wat opschroeven. In plaats van het budget de fiets te laten bepalen, heb ik nu mijn keuze gemaakt van fiets en zoek zo'n fiets voor een redelijke prijs.

Dus iedereen die ervaring heeft met de Yeti ASX, of de sx trail of nog een ander voorstel heeft, laat maar komen... :)

En ja, ik heb al veel bijgeleerd, daarom is mijn keuze dus aan het veranderen, ik dacht dat je maar downhill 'mocht' rijden als er een dual crown voorvork op zat en de fiets er zeer lomp uit zag, blijkbaar is dat toch niet geheel waar :lol:

JR

Bericht door JR » vr jan 28, 2011 3:41 pm

Niemand geen advies meer in het vinden van een betaalbare allrounder?
Of ervaring met een goeie allrounder, zoals de Yeti ASX en zo...?

schnitzer

Bericht door schnitzer » vr jan 28, 2011 3:52 pm

JanRoose schreef:Niemand geen advies meer in het vinden van een betaalbare allrounder?
Of ervaring met een goeie allrounder, zoals de Yeti ASX en zo...?
Ik heb zelf een ASX gehad,en moet zegen dat het GEEN goede allrounder is.
Goed om bergaf te rijden,maar dan terug naar boven is al wat anders.
Ik heb dan ook nog een SX enduro 2007 150mm gehad. en dat is een veel betere allrounder.
Dus ga voor de SX trial met 178mm

JR

Bericht door JR » vr jan 28, 2011 4:09 pm

Ah zo, ok bedankt voor de reactie.

Ik vin persoonlijk die yeti er wel iets steviger uitzien, en zou hem echt wel willen gebruiken voor downhill ook.
Of is dat gewoon mijn beperkte kennis die dat denkt?

Want ja van de sx trail heb ik wel eens een verhaaltje en foto's gevonden van gebroken kader (nabij de lasnaad aan de achterdriehoek), maar ook van de yeti boven de achterderailleur dan, dus ja...

JR

Bericht door JR » vr jan 28, 2011 4:14 pm

En nog een vraagje er bij.

De vorige sx trail, heeft die dan te weinig veerweg voor downhill eigenlijk?

zoals deze spreekt me wel aan maar heeft 'maar' 150 mm veerweg en heb me toch laten vertellen dat 180 mm meer aangeraden is.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... ight=trail

jerre_v

Bericht door jerre_v » vr jan 28, 2011 5:09 pm

uiteindelijk breken alle frames als ze misbruikt worden en 150mm veerwed vind ik persoonlijk genoeg om downhill te rijden zolang het geen world cup tracks,...zijn

Plaats reactie