Alfine 11-speed

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za okt 02, 2010 9:40 am

Inmiddels ook te koop bij onze westerburen, maar helaas toch wel aardig aan de prijs.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

tizzle
Contacteer:

Bericht door tizzle » do jan 27, 2011 11:37 am

Is de Alfine 11 eigenlijk al ergens te koop in Nederland?

heb nu een nexus 7 in mn Rumba, maar zou toch ook achter een schijfrem hebben :D

Rabies

Bericht door Rabies » do jan 27, 2011 6:14 pm

Ik heb de mijne bij Rose besteld :
http://www.rose.nl/artikel/shimano-alfi ... 00-11-fach
Maar hij is nog niet bezorgd.

marten

Bericht door marten » do jan 27, 2011 6:44 pm

Rabies schreef:Ik heb de mijne bij Rose besteld :
http://www.rose.nl/artikel/shimano-alfi ... 00-11-fach
Maar hij is nog niet bezorgd.
Het is een zootje bij Shimano. Levering half januari is voor mijn bestelling al eind april geworden. Iedere maand komen er weer een paar maanden bij, het lijken wel framebouwers ;)
/Marten

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » do jan 27, 2011 11:09 pm

marten schreef:Het is een zootje bij Shimano. Levering half januari is voor mijn bestelling al eind april geworden. Iedere maand komen er weer een paar maanden bij, het lijken wel framebouwers ;)
Je had er in augustus 2010 gewoon al 10.000 moeten bestellen met een optie voor nog eens 5000 stuks, en dat voor de door Shimano genoemde prijs.
Wedden dat je ze dan februari/maart binnen hebt?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

marten

Bericht door marten » do jan 27, 2011 11:18 pm

Het TUIG schreef:
marten schreef:Het is een zootje bij Shimano. Levering half januari is voor mijn bestelling al eind april geworden. Iedere maand komen er weer een paar maanden bij, het lijken wel framebouwers ;)
Je had er in augustus 2010 gewoon al 10.000 moeten bestellen met een optie voor nog eens 5000 stuks, en dat voor de door Shimano genoemde prijs.
Wedden dat je ze dan februari/maart binnen hebt?
Als de huidige prestaties toonaangevend zijn: de naven vermoedelijk wel, de montagekits van een paar euro om er wat aan te hebben vermoedelijk niet ;)
/Marten

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr jan 28, 2011 10:06 pm

Ik neem aan dat je het tandwiel op de naaf net zo eenvoudig kunt vervangen als op een Nexus naaf? Dan kun je nog een stapje kleiner dan 1:1.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo feb 27, 2011 10:51 pm

Vandaag de eerste tocht met de naaf gemaakt. In de bagger.

Eerste impressie: Voelt ongeveer als de 8 speed, in laagste versnellingen voelde hij bij aanzetten iets sponzig. Ik heb denk ik de 18t erop gezet, in combi met een 36t voor blad resulteert dat in een veel te grote overbrenging, ik ben niet in de 7 geweest. Ik denk dat ik achter naar een 21 ga en voor een 32 of 34, dan gebruik je het hele bereik, en heb je ook echt een klein verzetje.

Nu in het terrein in de 3, 4 en 5 gereden, af en toe was de stap net te groot, zeker op een paar zuigende zandpaden zou het af en toe lekkerder geweest zijn om het verzet met een kleiner stapje te varieren.

Onderweg heb ik hem op de weg in wiegetritt twee keer horen kraken.

Ik ben van plan om er de komende tijd mee te blijven rijden, wel leuk om weer een keer versnellingen te hebben.

Mocht iemand een keer willen proberen, hij s vrij makkelijk in een fiets in te bouwen, dus dat is altijd mogelijk. 29"natuurlijk.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Plaats reactie