Road voor derailleur voor mtb gebruik?
Moderator:Beheerders
Ik vraag me af of een mtb triple crankstel voor 9sp ook werkt in combinatie met een voor derailleur voor op een racefiets?.
Re: Road voor derailleur voor mtb gebruik?
soms wel, soms niet, dat hangt er* vanafTrekrules schreef:Ik vraag me af of een mtb triple crankstel voor 9sp ook werkt in combinatie met een voor derailleur voor op een racefiets?.
* vage vraag = vaag antwoord

/Marten
Shimnao en Sram road derailleurs werken niet goed of niet met mtb shifters, Sram road is alleen dubbel, geen triple....GTLTS schreef:Moet volgens mij lukken...maar is het niet zo dat roadderailleurs vooral downpull zijn? Als het goed is maakt Carbon Ti een conversie-"dingetje" waarmee je dat eventueel kan oplossen.
/Marten
Das mazzel hebben aangezien Dura Ace lichter is dan Red. En met Gripshift of Thumbiesmarten schreef:Shimnao en Sram road derailleurs werken niet goed of niet met mtb shifters, Sram road is alleen dubbel, geen triple....GTLTS schreef:Moet volgens mij lukken...maar is het niet zo dat roadderailleurs vooral downpull zijn? Als het goed is maakt Carbon Ti een conversie-"dingetje" waarmee je dat eventueel kan oplossen.
werkt het prima.