Road voor derailleur voor mtb gebruik?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Trekrules
Road voor derailleur voor mtb gebruik?

Bericht door Trekrules » ma jan 17, 2011 7:18 am

Ik vraag me af of een mtb triple crankstel voor 9sp ook werkt in combinatie met een voor derailleur voor op een racefiets?.

marten

Re: Road voor derailleur voor mtb gebruik?

Bericht door marten » ma jan 17, 2011 8:53 am

Trekrules schreef:Ik vraag me af of een mtb triple crankstel voor 9sp ook werkt in combinatie met een voor derailleur voor op een racefiets?.
soms wel, soms niet, dat hangt er* vanaf

* vage vraag = vaag antwoord

;)
/Marten

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma jan 17, 2011 9:03 am

Ik wil weten of het compatable is zo'n road voor derailleur met een triple crankstel voor mtb gebruik.

Om een paar te noemen:
Shimano 105,Ultegra,Dura Ace 7900
Campagnolo record
Sram Force,RED

GTLTS

Bericht door GTLTS » di jan 18, 2011 9:46 pm

Moet volgens mij lukken...maar is het niet zo dat roadderailleurs vooral downpull zijn? Als het goed is maakt Carbon Ti een conversie-"dingetje" waarmee je dat eventueel kan oplossen.

marten

Bericht door marten » di jan 18, 2011 10:31 pm

GTLTS schreef:Moet volgens mij lukken...maar is het niet zo dat roadderailleurs vooral downpull zijn? Als het goed is maakt Carbon Ti een conversie-"dingetje" waarmee je dat eventueel kan oplossen.
Shimnao en Sram road derailleurs werken niet goed of niet met mtb shifters, Sram road is alleen dubbel, geen triple....
/Marten

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo jan 19, 2011 9:24 am

marten schreef:
GTLTS schreef:Moet volgens mij lukken...maar is het niet zo dat roadderailleurs vooral downpull zijn? Als het goed is maakt Carbon Ti een conversie-"dingetje" waarmee je dat eventueel kan oplossen.
Shimnao en Sram road derailleurs werken niet goed of niet met mtb shifters, Sram road is alleen dubbel, geen triple....
Das mazzel hebben aangezien Dura Ace lichter is dan Red. En met Gripshift of Thumbies
werkt het prima.

Plaats reactie