nieuwe KCNC remmen

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
cyberhawk
Contacteer:
nieuwe KCNC remmen

Bericht door cyberhawk » do dec 30, 2010 11:54 am

iemand deze al gezien ..

ik kwam ze tegen op pinkbike..

wel mooi spul..

Afbeelding

GTLTS

Bericht door GTLTS » do dec 30, 2010 12:59 pm

Als je alleen de verhalen moet geloven schijnt veel spul van KCNC de grootste rotzooi te zijn. De kritiek op de remmen is he-le-maal niet zuinig.

Desondanks wel mooi spul om te zien!

[HEAD]MarxNL
Contacteer:

Bericht door [HEAD]MarxNL » do dec 30, 2010 1:12 pm

GTLTS schreef:Als je alleen de verhalen moet geloven schijnt veel spul van KCNC de grootste rotzooi te zijn. De kritiek op de remmen is he-le-maal niet zuinig.
review?

epic-marco

Bericht door epic-marco » do dec 30, 2010 4:25 pm

In het duitse blad BIKE staat een grote remmentest.
AVID code
AVID XO
FORMULA the one
MAGURA Marta fr
Hope tech V2
SHIMANO XTR xc en trail
TRICKSTUFF cleg2
KCNC DB X7
Daarin komt KCNC er het minst goed vanaf en is ook nog eens duur.
Alleen de shimano remmen hadden veel meer problemen alleen kwamen die tot uiting in een zeer zwaar downhill parcours ( 700 meter in de alpen).
Alle andere remmen kregen super tot goed (ook shimano onder normale omstandigheden) alleen KCNC kreeg bevredigend met zowel 160 mm schijf als 180mm .
Omdat alles lichtgewicht is valt de degelijkheid een beetje tegen en de remkracht is ook niet top.Ook kan door de wat afwijkende vorm een probleem ontstaan bij de montage op het stuur met de shifters e.d.
Dit alles heb ik uit het artikel en dus niet zelf verzonnen.
Hopelijk heb je er wat aan!

epic-marco

Bericht door epic-marco » do dec 30, 2010 4:25 pm

In het duitse blad BIKE staat een grote remmentest.
AVID code
AVID XO
FORMULA the one
MAGURA Marta fr
Hope tech V2
SHIMANO XTR xc en trail
TRICKSTUFF cleg2
KCNC DB X7
Daarin komt KCNC er het minst goed vanaf en is ook nog eens duur.
Alleen de shimano remmen hadden veel meer problemen alleen kwamen die tot uiting in een zeer zwaar downhill parcours ( 700 meter in de alpen).
Alle andere remmen kregen super tot goed (ook shimano onder normale omstandigheden) alleen KCNC kreeg bevredigend met zowel 160 mm schijf als 180mm .
Omdat alles lichtgewicht is valt de degelijkheid een beetje tegen en de remkracht is ook niet top.Ook kan door de wat afwijkende vorm een probleem ontstaan bij de montage op het stuur met de shifters e.d.
Dit alles heb ik uit het artikel en dus niet zelf verzonnen.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do dec 30, 2010 4:28 pm

epic-marco schreef:I
ja een rede om ze niet te kopen en wat anders leuks uit te zoeken..

ik hoorde al dat ze last hebben in de kou.. 8)

kan ik er vanuit gaan dat "the cleg" brakes even goed/slecht zijn aangezien ze ongeveer t zelfde eruit zien ?

epic-marco

Bericht door epic-marco » do dec 30, 2010 5:08 pm

Kwamen er wat beter af en kregen het oordeel goed.
Zonder mezelf op te dringen maar ben je op zoek naar remmen?
Ik heb een set elixir cr liggen.
Had ze gekocht voor mijn epic ivm kleur en goede ervaring met juicy seven.
Maar ik heb ze na een toertocht al vervangen door hope remmen omdat ze mij veel te direct remmen!
Heb nu een turner en daar heb ik geen bijterige race remmen maar meer doseerbare remmen voor nodig.
:roll: :roll: :angelnot:

Trekrules

Bericht door Trekrules » do dec 30, 2010 5:13 pm

Ik zou de KCNC laten liggen voor wat ze zijn,wel mooi voor een show bike op de beurs.2011 XTR's kwamen ook niet makkelijk vanaf in de rem test maar iedere geval beter als de KCNC's.

Nog altijd The Ones die als beste uit de rem test komen sinds 2009 in dat blad :D

JS

Bericht door JS » do dec 30, 2010 5:29 pm

geen idee wat die KCNC wegen, maar wil je andere aziatische remmen die licht zijn en in leuke kleurtjes komen (en die je ook nergens tegen komt): Hygia

http://www.hygia.com.tw/images/download ... arison.pdf

Niet om de boel te gaan promoten, maar over die van mij (Elite, model 2009) ben ik toch best tevreden. OK, in het begin was het wat gesleutel (lijkt me geen probleem met jouw kennis van zaken) en ja, ze hebben de eerste rotors die ik tegen kom die nvvt roesten... (maar, de prijs is er ook naar ;) )
Remmen doen ze iig als de tering!

GTLTS

Bericht door GTLTS » do dec 30, 2010 10:24 pm

Je kunt je natuurlijk ook nog eens afvragen hoe ze het voor elkaar krijgen om zulke lichte onderdelen te fabriceren voor relatief weinig geld. Bij de Duitse lichtbouwers betaal je voor dat soort gewichten vermogens!

Misschien dat ze daarom op iets inleveren. Als je de reviews van hun onderdelen leest breekt er nog wel eens wat af.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr dec 31, 2010 10:04 am

ja maar mijn hope klemmen breken ook af.. zeker tijden een meeting ofzo :(

dus er gaat altijd wat kapot.. ben nu wat aan het bouwen waar niet mee gestreet gaat worden.. zoek iets leuks.. die hygia link is een PDF alleen over gewichten..

ik ga er nog eens verder op in , in 2011..

bij deze iedereen alvast een fijne jaarwisseling toegewenst ! :worship:

JS

Bericht door JS » vr dec 31, 2010 1:01 pm

klopt, had gedacht dat je voor plaatjes van de hygia remmen wel een stukje van de url kon afhalen.... :)
http://www.hygia.com.tw/

of voor plaatjes van het oude type elite's: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=46625 (scroll dan even door het topic)

Ook een goed uiteinde vanavond!

mateis

Bericht door mateis » vr dec 31, 2010 2:12 pm

Trekrules schreef:Ik zou de KCNC laten liggen voor wat ze zijn,wel mooi voor een show bike op de beurs.2011 XTR's kwamen ook niet makkelijk vanaf in de rem test maar iedere geval beter als de KCNC's.

Nog altijd The Ones die als beste uit de rem test komen sinds 2009 in dat blad :D
Ja, in de Bike komen altijd nerveuze, bijterige remmen er als beste uit (Formula, Avid) Progressievere remmen met een goede moduleerbaarheid maar idd wat minder hoge absolute remkracht (Shimano, Hope, Hayes) worden daar niet zo gewaardeerd. Is al jaren zo. Als lichte rijder op toch meestal xc-fietsen waag ik daar voor mezelf wel eens anders over te denken... En met een 160mm achterschijf blijk je ook in de Alpen trouwens gewoon te kunnen fietsen zonder dat je je eigen doodvonnis ondertekend te hebben. Men houdt van overkill. :roll:

Vwb die KCNC remmen sluit ik me geheel aan bij bovenstaande citaat. Vgl. ook de FRM meuk van een tijdje terug. Voor hip cnc-werk zou ik naar Hope kijken. Die jongens hebben wat meer ervaring met het bouwen van vloeistofdichte constructies, tenslotte. Die andere 2 maken m.i. vooral remmen als catalogusvulling. :tomato:

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma jan 03, 2011 3:12 pm

ik vind dat hygia niks.. lijkt wel goed koop aftreksel van marta sl oid..

na hayes..ik heb nu al jaren hope.. trial street .. dh.. ik zoek eens wat anders dacht ik.. maarja als je iet hebt gevonden wat gewoon werkt is het missch beter om het daarbij te houden ... ;)
ik heb ook een setje marta's.. ook zeer tevrden erover..

ik vond die KCNC er echt vetjes uitzien ,.. maar als de looks alles is .. hoeft t voor mij niet.. :|

Plaats reactie