aah dit topic brengt weer mooie herinneringen bij me naar boven.
zelf vroeger ook enthousiast knutselaar geweest.
het zijn geen brommers, maar misschien waarderen dit ook wel.
mijn straat scooter(speedfight 1):
optisch:
tnt kappenset
kiesler underseat
scooter deluxe voorkap(toendertijd de enige in nl!!)
ebr racevoorvork met een jetforce spatbord
hebo stuur/stuurpen combinatie
ik heb ook nog een sprinter project gehad die vanwege tijd/geld/ruimte gebrek helaas nooit is afgekomen:
De basis voor dit project vwas een peugeot vivacity. Het plan was om daar een aerox voorkap op te monteren. de achterkant zou komen te bestaan uit de achterkappen van een speedfight 1 met als underseat de originele voorkap van een vivacity. de voorvork was maximaal verlaagd en er zaten grotere schijfremmen op. de achterbrug was verlengd en de vering was komen te vervallen door een stalen buis.
motorisch was die zo goed als compleet, hij heeft helaas nog nooit gelopen. het carter was getuned door 3br. de cilinder was een aangepaste malossi mhr speed 7t cilinder.de uitlaat was een omgelaste yasuni c20. de overbrenging bestond uit een polini speedcontrol vario met een malossi koppeling en stage 6 koppelingshuis.
Helaas was dit een iets te ambitieus project, omdat zoals te zien is op de foto's ik geen ruimte had om in de schuur te sleutelen, en ik hem dus steeds uit elkaar moest halen als ik klaar was met sleutelen om hem netjes op te bergen.
maar zoals gezegd ik vond het wel een hele toffe tijd!